Loading...
dk

Tripplanner | Tesla Forum

TeslaFreak
TeslaFreak Mar 8 '16
Sidder og planlægger en tur til Italien til sommer, jeg har prøvet evtripplanner.com men den vil have mig med færgen og jeg vil over storebælt, syntes ikke jeg kan finde ud af af få den over broen? Findes der andre sider, og hvad bruger i andre når i planlægger længere ture?
Hookmaker
Hookmaker Mar 8 '16
Jeg bruger altid kun Supercharger.info - det er ikke det store plannerværktøj, men giver hurtigt og nemt et 100% overblik.
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 8 '16

Citat fra Hookmaker Jeg bruger altid kun Supercharger.info - det er ikke det store plannerværktøj, men giver hurtigt og nemt et 100% overblik.

Du mener nok http://supercharge.info/

Men man kan ikke skrive 2 adresser ind og få en rute vel?

HJJ
HJJ Mar 8 '16

Med EV tripplanner skriver afgangsby, derefter Padborg.

Derefter trykker du bare på +

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 8 '16
Jeg har også god erfaring med supercharge.info. Brugte den sidste sommer til turen til Sydfrankrig og har igen anvendt den til den kommende tur til Toscana til sommer.
bjornb7
bjornb7 Mar 8 '16
Spændende, skal tjekke den side. 


Er der nogen, som har kørt til Malaga? Det forsøger jeg til sommer, og skal nok have noget supplerende udstyr med, fx chademo adapter. Hvem har mon erfaring med sådan en fætter? 

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 8 '16
Ja med mindre at Suc netværket er udbygget i Spanien inden da. Kan se at Valencia er under opførelse. Så mangler der blot 2 Suc for at kunne komme til Malaga...
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 8 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 8 '16

Citat fra HJJ

Med EV tripplanner skriver afgangsby, derefter Padborg.

Derefter trykker du bare på +


Tak, det havde jeg ikke overvejet. Det ser ud til at virke fint.
DavidS90D
DavidS90D Mar 8 '16

Citat fra Gustavsfar1 Ja med mindre at Suc netværket er udbygget i Spanien inden da. Kan se at Valencia er under opførelse. Så mangler der blot 2 Suc for at kunne komme til Malaga...
Og håbe på det bedste....nærmeste SC er i sydfrankrig :-)
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 8 '16
Hvad er ellers jeres erfaring med at komme hurtigst frem, Kun lade nok til at nå næste SUC eller lade længere og springe en over?
KimT
KimT Mar 8 '16
At kun lade nok til at kunne komme frem til næste, og lade ved alle. Den lader meget hurtigere når du ankommer med 1-2% ;-)
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 8 '16
KimT, også min tanke, det giver bare mange stop og derved mange ture af og på motorvejen det koster jo også lidt tid. Men tak for dit input andre er meget velkommen.
Hookmaker
Hookmaker Mar 8 '16
@Teslafreak, sorry, et r for meget i navnet...;-) - Jo du kan lave en hel tur på feks. 6 SuC helt til italien hvis du vil.

 

 - Og ja, det er der skrevet side op og stolpe ned om. Lad KUN til at nå næste SuC, så lader du hurtigst. Hvor meget man skal bruge afhænger selvf. af hastigheden.

HVIS der feks er 200 km til næste lader, så lader jeg typisk (i Tyskland) til 360 km. Så kører jeg afsted med 150 km/t. Når jeg forlader SuC, kan jeg se på min trip planner at der f.eks. er 15% tilbage på destinationen. Med 150 km/t opdager jeg så at dette tal falder langsomt. Når det når 8% så sætter jeg langsomt hastigheden ned, indtil den stabiliserer sig på feks. 8%. Når jeg så har ca 40 km tilbage til SuC, så får den fuld spade så jeg lige triller ind med 5-10 km typical tilbage, og voilá - du kan nu lade med fuld hug. 


Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 8 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 8 '16
@Hookmaker Men man skal selv vælge dem og selv lavet ruten ikke?

Min plan er at køre så hurtigt som muligt inden for lovens rammer, og så forhåbentligt kunne lade med fuld power når vi rammer SuCen. Hvis der er 200km og jeg skal lade til 360km så kommer jeg op omkring de 90% (70D) så 150km imellem SuC ville være at fortrække så man kommer ned på 60-70%?
TT_Tesla
TT_Tesla Mar 8 '16

Jeg er både i gang med at planlægge tur til Belgien og Italien og har brugt evtripplanner.com til dette.
Min er erfaring er, at den ikke nødvendigvis kommer frem til den samme rute som bilen foreslår.
Sekundært bruger den ikke taktikken om stop ved alle SUC og korte opladninger ved disse, mere færre stop og lange opladningstider på ca. 45 mins.

Samtidig vil den gerne have mig med færgen, da jeg bor i Nordsjælland - og det er jeg ikke interesseret i.

Min fremgangsmåde er derfor, at jeg starter med min start og slut adresse, og beder om rute igennem SUC.

Når systemet kommer med sit forlag, fjerner jeg først opladningen i Nørre Alslev og derefter trykker jeg på Rødekro SUC og tilføjer denne til ruten, for at kommer over Storebælt.

Derefter tilføjer og evt. fjerner jeg SUC'er, så jeg rammer alle på vejen.


Til sidst henter jeg det over i et regneark, hvor jeg manipulerer data, for at kunne regne lidt frem og tilbage mht afgangs og ankomsttider.

Forummets indlæg er redigeret af TT_Tesla Mar 9 '16
Secondtoflying
Secondtoflying Mar 8 '16
På min nylig overståede tur til sydfrankrig brugte jeg TT_Teslas planlægningsmetode - minus regneark, og Hookmakers kørestil ;-)
Forummets indlæg er redigeret af Secondtoflying Mar 8 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 8 '16
Tak for alle svarene. Turen skal gå til Toscana så det er en lang tur, nogen der har erfaring med at overnatte et sted i tyskland og evt. få ladet op til 100%? Min tanker går på enten at tage en overnatning eller køre igennem hele natten mens familien sover det har jeg tidligere gjort i ICE bil. Eller tage en overnatning et sted på vejen.
krabbe
krabbe Mar 8 '16
Også interesseret i at hører beretninger omkring turen til Italien, skal selv til Gardasøen i juni, og kan ikke rigtigt beslutte om vi skal kører over Fyn eller tage Gedser - Rostock.

Vi kommer fra Sverige og kan ikke nå Herzsprung, uden ladning i Køge eller Nørre Alslev. Tror derfor at Fyn nok er hurtigere. (Når man også tænker på buffer ifht. Færge )

3450rbt
3450rbt Mar 9 '16
@TeslaFreak. Vi kørte til Firenze sidste år, tog en overnatning i Kufstein i Østrig, hvor der var type 2 lader på hotellet.
Vi skal på samme tur i år, men det betyder ikke så meget om hotellet har lademulighed, superchargerne ligger tæt dernedad.
Lav en SuC plan hjemmefra, GPS'en kan godt være lidt egenrådig.
Ellert
Ellert Mar 15 '16

Har ikke kunnet finde svar på forum så prøver her, beklager hvis jeg har overset svar.

Jeg bor i københavn og har ikke haft min tesla p85+ med autopilot lægere væk end roskilde i de 4 mdr jeg har haft den. Har ikke brugt andet end hjemmeladning og et par gange på kirstinehøj.

Min tur er ikke nær så imponerende som Teslafreak, da jeg kun skal til herning.

Hvis jeg lader på suc i middelfart til 100 procent (385 kilometer) og kører til herning kongrescenter, hvor bilen skal være parkeret i 1-3 dage og derefter direkte til suc middelfart, bør jeg så have nok strøm? den mister jo også strøm ved at holde stille i 3 dage og kørsel er jo på motorvej... Har også hørt at dæktryk er meget vigtigt for rækkevidde. Jeg kører med 21 tommer turbine fælge med Pirelli sottozero vinterdæk. Hvad er optimalt dæktryk for disse i bar? kører med 2,9 men har hørt alt fra 2,9 -3,1... 

På forhånd tak..:-)

Forummets indlæg er redigeret af Ellert Mar 15 '16
Sider: 1 2 »