Loading...
dk

Hvilken fælg skal jeg vælge? | Tesla Forum

jhyldgaard
jhyldgaard Mar 15 '16
Jeg er ved at købe nye fælge, men kan ikke helt bestemme mig for hvilken jeg skal vælge.

Jeg har mest kig på følgende to mærker.
Rial 19" Lugano Graphite eller Brock B32 Matt Black 19"

Er der nogen som har erfaringer eller andre i samme prisleje i kan anbefale?
Gronhund
Gronhund Mar 15 '16
Jeg er glad for mine grå Rial Lugano, som er købt igennem Autoskadestuen. Det er en god og "lige" fælg, der kan holde til det danske vintervejr (det er en decideret vinterfælg).
Hvis man skal komme med noget negativt, så er det, at den ifølge databladet kan holde til en mindre vægt/akseltryk end nogle andre fælge. Men har ikke hørt om, at det skulle være et problem.
Yderligere gør udformningen af fælgen, at lidt ekstra snavs/småsten bliver "suget" ind og ligger sig i fælgen. Det er nok det samme problem for samtlige cyklon fælge.
Men klart anbefalelsesværdig, selv om det også er en af de billigste kvalitetsfælge man kan finde.
mbk
mbk Mar 17 '16
Jeg så tilfældigvis denne, men fandt ikke en konklusion om hvorfor de blev bøjet, skimmede bare de første sider:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/four-rial-lugano-19-wheels-bent-in-two-weeks-are-they-up-to-the-task.27569/

Klaus_
Klaus_ Mar 17 '16
Både Lugano og Brock er fede synes jeg. I sidste ende valgte jeg dog at gå med Brock B32, dog i 20" da jeg synes det ser lidt pænere ud når fælgen er sort (den syner ikke er nær så meget som en alu-farvet fælg, i mine øjne, men det er en smagssag). 


Glæder mig til at vejret blir til at få dem monteret, de står bare og venter :)

jhyldgaard
jhyldgaard Mar 17 '16
@Klaus, hvordan er komforten og forbruget med 20"?
Mwn
Mwn Mar 18 '16
Jeg overvejede længe Rial Lugano men sprang fra pga. farven som jeg ikke bryder mig om. Endte med at være med i et fælleskøb af T Sportline fælge.


Indtil videre aner jeg ikke om de er gode for jeg har ikke skiftet til sommerdæk endnu. Men jeg kan afsløre at der skal temmelig meget vægt på dem for at veje dem af. Yderside var ca. 110g og inderside omkring de 40g.

FrederikC
FrederikC Mar 18 '16
Nu er det ikke kun fælgen men også dækket og Tpms du "vejer" af. 

Er det lige meget på alle 4 hjul? 

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Mar 18 '16
Klaus_
Klaus_ Mar 18 '16
@jhyldgaard, det finder vi ud af når det blir sommer, det er jo stadig vinterdæk-vejr :)

Men jeg håber på en mellemting mellem 19 og 21 tommer...

Mbr1964
Mbr1964 Mar 19 '16
jeg har valgt dem her, i str. 9 - 20 
Forummets indlæg er redigeret af Mbr1964 Mar 19 '16
Lolemo
Lolemo Mar 19 '16
Frederik, hvad mener du med det ? 
Lolemo
Lolemo Mar 19 '16
Årsagen til at jeg spørger er, at jeg har et sæt Breyton Fælge jeg vil forsøge at få sat på her i løbet af april/maj måned. 


FrederikC
FrederikC Mar 19 '16

Citat fra Lolemo Frederik, hvad mener du med det ? 
Det var til MWN, vedr. hans afbalancering af T Sportline fælge.
Hookmaker
Hookmaker Apr 22 '16
Så fik jeg endelig sodablæst og lakeret mine 21" Turbine. Ny farve! Læg mærke til rust dannelse på skiver 15 min efter vasken - så er det godt lige at komme ud og rulle en kilometer...;-)




Nommensen
Nommensen Apr 22 '16
Det matcher flot Henrik :-)
Michael72
Michael72 Apr 22 '16
Citat fra Hookmaker Så fik jeg endelig sodablæst og lakeret mine 21" Turbine. Ny farve! Læg mærke til rust dannelse på skiver 15 min efter vasken - så er det godt lige at komme ud og rulle en kilometer...;-)





Flot @Hookmake; Hvad er sodablæst og hvor fik du det udført? Har selv et par 21" med et par ridser der skal ordnes, så er anbefalet sted ville være godt + prisleje evt. 
Hookmaker
Hookmaker Apr 22 '16
Sodablæsning er ligesom sand/glas blæsning bare med bagepulver (soda). Forskellen er, at soda IKKE sliber aluen, men kun fjerner det der er lagt på (lak, grunder m.m.) Mine havde 3 lag lak + grunder efter et par omlakeringer, + noget "fælgskrab". Jeg fik det gjort hos Sodablasting.dk i Tune og prisen er 2-500 kr pr. fælg afhængig af arbejdet. Mit var som sagt mange lag lak så det lå i dyreste kategori...;-).

Efter Sodablæsning reparerede jeg selv skaderne på fælgen med en metalfylder på epoxybasis og som funker på Alu, efterfulgt af let slib/polering af skadestederne, så de var 100% klar til maleren.

Michael72
Michael72 Apr 22 '16
Tak, det er interessant at man kan anvende soda til den slags, men jeg er ikke til gør det selv, så jeg leder efter en full service, der kan klare mine parkeringsridser i fælgene.



P85DK
P85DK Apr 22 '16
f.eks. Autoskadestuen ude ved siden af Tesla
Mbr1964
Mbr1964 Apr 23 '16
Så blev min Tesla sommerklar




Hookmaker
Hookmaker Apr 23 '16
@Michael72, gør det selv? Nåh ja jeg lavede lige fyldningerne selv, men det klarer maleren normalt. Har en kollega der lige har fået hans turbinefælge omlakerede + rep af et par grimme skader til 1000kr pr fælg inkl. moms i Birkerød.
Sider: 1 2 3 4 »