Loading...
dk

Tesla Model S Vinterdæk | Tesla Forum

LarsR
LarsR Dec 20 '13

@Peter_Smedegaard. Det er jo så en særlig dansk "service". Både i US og Norge sender de bare deres 3rd party fælge i forvejen og får dem monteret inden levering? Jeg tager en snak med Tesla om dette, da det er svært at se hvorfor Danmark skal stilles dårligere and andre lande i denne sammenhæng??

PeterJ
PeterJ Dec 21 '13

Fælge skal kunne klare de 4-600NM moment under alle temperaturforhold uden at revne eller vride. Jeg fik derfor monteret Continental vinterdæk på de originale 19" fælge. Disse dæk er noget af det bedste til det danske klima. Til foråret vil jeg nok gerne have sommerdækkene på et sæt nye fælge. Er der mon flere fælgfabrikater, der er godkendt af Tesla ?

Admin44 Administrator
Admin44 Dec 22 '13

Jeg kom til at tænke på om det overhovedet er muligt blot at skifte til tinerdæk på mine 21" fælge istedet for at købe vinterfælge også?

Forummets indlæg er redigeret af Admin44 Dec 27 '13
Admin44 Administrator
Admin44 Dec 27 '13

Jeg prøver lige igen. Er der nogle der ved om man blot kan skifte sine dæk til vinterdæk og dermed beholde sine 21" på? 

Er 19" bedre end 20" osv som vinterdæk. Har det nogen betydning?

homer
homer Dec 27 '13

Det kan du godt:

Pirelli should be able to deliver the brand new 245/35R21 Sottozero 3 XL in November amd the 265/35R21 in December.

Kører du 265 bagpå, så vil det vel være en fordel at gå ned til 19" el 20" 245, men ellers ved jeg ikke om det har betydning om du kører lavprofil vinterdæk.

dennisogmia
dennisogmia Dec 28 '13

Ud fra de energi mærkninger som findes og ud fra logisk tænkning så er det bestemt ikke nogen fordel med store brede 21" vinterdæk, fordi at overflade arealet som har kontakt med det glatte lag bliver kæmpe stort pr. kg bil, som hvis du bliver trådt over tæerne af en lille dame på 40 kg i stiletter i modsætning til hvis hun har kondisko på.

-Man kan godt købe 21" vinterdæk. 

PerPower
PerPower Jun 3 '14

Der er godt nok lang tid til vinter, men altid godt at være forberedt :-) Jeg har forhørt mig ved Tesla og de mener ikke at der kommer nye fælge i år - og dermed heller en 20" løsning, desværre.

Jeg kører på 21" sommerdæk/fælge og leder efter en 20" som vinterdæk/fælge.

Er der nogen der har købt 20" som vinterdæk/fælge?

KS
KS Jun 3 '14

@Per:

Har et sæt 20" AEZ Antique Dark i 20" - De klarer vægten og ser godt ud på bilen, og er til at få dæk til. Vil dog efter skifte til 22" sommerfælge, bruge mine 21" til vinter. Så ring - du har numret..

Klaus
Klaus Jun 3 '14
Hvad er prisen på 20 tommer med sommer lakridser?
Larsen
Larsen Jul 10 '14
@Polar, kan du ikke også levere i 19" med vinterdæk?
janla007
janla007 Aug 19 '14

Nu er der gået en del tid siden denne tråd var i gang omkring vinterdæk, kan man få nogle af jeres erfaringer, da jeg får min Tesla til november og gerne vil være forberedt med vinterdæk og hvad som skal vælges. Glæder mig til at høre fra jer

Hilsen Jan

Hookmaker
Hookmaker Aug 19 '14
Jeg monterer Continental winter contact på mine Tesla original fælge ( standard fælgen), så snart der bliver behov for det.
Skaarup
Skaarup Aug 19 '14

Mener du TS850 P, Hookmaker? Og hvordan gik det med dine sommer Conti (var det Sport Contact 5P) - der var lidt issues i starten med dem, såvidt jeg husker?

Hookmaker
Hookmaker Aug 19 '14

Yep, - har endnu ikke kigget detaljer, men de findes vel i 245/19 vil jeg tro. 

Mine sommerdæk gav en hel del problemer med rystelser i starten, men en super dækabalancerer fandt ud af at den importørklovn der leverede fælgene med dæk monterede havde sat 2 centreringsringe i istedet for kun 1 (som også foreskrevet)! Det belv fixet og derefter kørte de glat. Ingen problemer her, heller ikke på den tyske autobahn..;-)     

PerPower
PerPower Sep 1 '14

Tiden nærmer sig til at få styr på vinterfælge/dæk. Jeg har bestemt mig for 20" - er der nogen der ved hvilken dækstørrelse man skal anvende til en P85+? (hvor sommerdækkende jo er forskudt og bredere bag ift. alm. P85). Jeg vil gerne udnytte dette på mine vinterdæk.

Jeg har fået fælgende anbefaling: 245/40-20 foran og 285/35-20 bag.

Er der nogen der har erfaringer med noget andet?

Hookmaker
Hookmaker Sep 1 '14

Du står bedre fast med 145/185 Per....;-)

PerPower
PerPower Sep 1 '14
144/185 - det lyder lidt som nogle dæk til bmw i3 :-)
kajakaj
kajakaj Sep 1 '14

med en egenvægt på over 2 ton, kan den i hvert fald træde gennem snesjappet.

kejser2001
kejser2001 Sep 17 '14

Hej

Jeg er ny her i forum. Tak for mange gode og brugbare indlæg. Overvejer selv at anskaffe mig en Model S til næste år.

Er lidt i tvivl om hvad der er muligt med hensyn til valg af vinterdæk og fælge. Skal det forståes sådan at Tesla eksempelvis ikke vil lave serviceeftersyn på bilen hvis der er monteret uoriginale fælge og dæk eller hvordan? Og hvad med sensorer? Skal de på eller kan denne feature slåes fra?

Mvh.

Kristian

Larsen
Larsen Sep 17 '14
@Kejser. Du kan montere de dæk og fælge du har lyst til, vel at mærke inden for de normale rammer mht. indpresning og diametre. Tryksensorerne kommer du ikke uden om, da der ellers er en irriterende blinkende bjælke i instrument clusteret.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »