Loading...
dk

Tesla Model S Vinterdæk | Tesla Forum

SQLCPH
SQLCPH Apr 13 '15

Mht pirelli sottozero 2 (teslas foretrukne vinterdæk) er der så én der kan forklare hvad forskellen på disse to dæk er:

PIRELLI 217€/stk
W240S2 245/45 R19 102V XL - C, C, 2, 72dB SOTTOZERO S-2 M+S
PKW

PIRELLI 206€/stk
W240S2 245/45 R19 102V XL * SOTTOZERO S-2 RUN FLAT BMW DOT 2011
PKW

http://www.e-tyre.de/reifensuche.php?w=245&h=45&d=19&t=w&m=PIRELLI&x=72&y=21

Hvis man skal vælge et Sottozero 2 hvilket skal man så vælge til std.19" fælgene?

Mwn
Mwn Apr 13 '15
De nederste er run-flat dæk tiltænkt biler uden reservedæk. Men anbefaler det ikke, bilens ophæng skal være lavet til run-flat. De larmer som ofte også mere.
Tesla_guru
Tesla_guru Apr 13 '15

Hej SQLCPH. Jeg kender ikke til normal prisen idet jeg aldrig tidligere har ledt efter denne type dæk :)

Men man sparer da en del penge ved køb af 4 dæk hos E-tyres (og fedt at de sender til DK)

lysmanden
lysmanden Apr 25 '15
Er der korrekt opfattet at e tyre var et fup firma som Tesla guru skriver?

Sqlcph. Skrive lige hvis du finder et godt tilbud. Jeg tænker også at det er ude for sæson man skal købe vinter dæk
Kiefer
Kiefer Apr 25 '15

lysmanden: hvorfor skulle de være et fup firma?

De har en score på 4,45 ud af 5 med over 1800 anmeldelser på denne side: https://www.trustedshops.de/...09CD86B1982CB83.html

/Martin

lysmanden
lysmanden Apr 25 '15
Martin? 6 opslag herfra skriver guru i hans indslag at det er et fup nummer?????
Kiefer
Kiefer Apr 26 '15

lysmanden: Ja nu så jeg indlægget, men jeg synes stadig ikke jeg kan se, at det skulle være et fup-nummer med e-tyres.

Så jeg må nok stille mig bag dig, og stille samme spørgsmål :-)

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 26 '15
E tyres er god nok. Har selv tidligere købt sommerdæk til min forrige bil der.
SQLCPH
SQLCPH Apr 26 '15
Jeg nåede aldrig at købe nogle men priserne så bedst ud hos e tyres. Underligt hvis de skulle være fusk? Tesla_guru må uddybe...
FrederikC
FrederikC Apr 26 '15
Tjek trustpilot - ser ik alt for godt ud....
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 26 '15
Nej det må jeg give dig Frederik. Det ser ikke for godt ud. Det var vis mere held end forstand at jeg modtog mine sommerdæk forrige år.
lysmanden
lysmanden Apr 26 '15
FrederikC. Fik du min mail igår?
FrederikC
FrederikC Apr 26 '15

Lysmanden, Med mindre det er den med "du har arvet 1 mia fra din rige onkel" så nej.... (frederik @ web-me.dk)

lysmanden
lysmanden Apr 26 '15

Gustav. Ja der kan ske meget på 1-2 år.

må lige se hvad Guru har af erfaringer

Frederikc. Jeg lover at jeg ikke har skrevet ang en arv. haha griner højlydt når jeg selv får disse mails

lysmanden
lysmanden Jun 24 '15
Hvad anbefaler i at sætte på 19 original fælge når vi taler vinterdæk ? Evt link til hjemme side.
Er det helt "no go" at sætte hel års dæk på en p85d? Jeg tænker det må betyde lidt at den har 4 hjuls træk men det kan måske opveje hvis der er meget sne.?
Mwn
Mwn Jun 24 '15
Hel års dæk på en bil med den vægt og de kræfter er et no-go i min verden. Ville overveje noget Nokian til den.
Hookmaker
Hookmaker Jun 24 '15

....Og det viste vores lille vinterkursus også sidste år: Dem med helårsdæk har det extra sjovt....;-)

RobertJ
RobertJ Jun 24 '15

Overvejer selv snart at købe vintersutter. Det bliver standard størrelse 245 45 19 på et sæt Brock B32 i sort 8,5x19 ET38
Conti har deres TS830 'P' til som ser ud til at være et nyere mønster end deres standard 830'er til performance biler.
Kigger også på Dunlop Winter Sport 3D, de fik gode anmeldelser i fdm vintertest 2010 men er så et ældre mønster.

Skal man købe nu og få DOT 14 eller skal man vente til efteråret og få DOT 15 men nok mod en merpris.
Tjaa

-R

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 24 '15

@RobertJ

Har selv kig på de sorte BrockB32 da de umiddelbart er de eneste uoriginale sorte vinteregnede fælge jeg kan finde som "er godkendt" til Tesla og som samtidig ser godt ud og er prismæssigt fornuftige. Hvor planlægger du at købe du dine henne?

Abildskov
Abildskov Jun 24 '15

Jeg er nok også interesseret....

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »