Loading...
dk

Tesla Model S Vinterdæk | Tesla Forum

BoHolden
BoHolden Jun 25 '15

Jeg skal også bruge vinterdæk og fælge i str. 19" - jeg følger med på sidelinien.

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 25 '15

Mht. vinterdæk så har jeg kig på følgende: Hankook 245/45 R 19 XL 102V Icept Evo W310. 

De er kategoriseret som Øko C og Regn C og med 72 dB, og så kan de fåes  for ca. 13-1400 kr. stk. i Tyskland. 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 25 '15
krabbe
krabbe Jun 25 '15
Gustavsfar1

Har du været tilfredse med dem ? Sild / støj / okonomi ?
har tidligere kørt Hankok på min volvo og været tilfreds
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 25 '15

Krabbe

Jeg har endnu ikke købt dem men ud fra dækmærkning og hvad jeg ellers har hørt om Hankook tror jeg at man får rigtigt meget kvalitet for pengene

RobertJ
RobertJ Jun 25 '15

Har også set Hankook W310 I*Cept EVO dækket, er dog ikke helt tilfreds med ikke at kunne finde en ADAC / FDM Test og at deres I*Cept RS har meget dårlig støj karakteristik. Dog er prisen meget god.

Sorte fælge til Tesla laver borbet også, jeg kører dem selv.

Jeg har lige bestilt B32'ere fra Reifen-profis.de €218 pr fælg er et bargain.

 

-R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jun 26 '15
lysmanden
lysmanden Jun 25 '15

jeg er også med på fælles køb. har standard 19 som vinter hjul-

hook. du skriver at i testede hel års dækkene sidste år, men det var jo ikke på en 4x4. Kompentsere det ikke lidt for at man kun har helårsdæk på eller kan den slet ikke få fat?

lysmanden
lysmanden Jun 27 '15
Betal. Jeg tror det er vinter dæk der er tale om. Prøv evt at kigge under købes sælges. Jeg mener lige at have læst der er en der sælger sine fælge. Vist nok Søren "sql"
Clubman
Clubman Jul 2 '15

Ja, der skal TPMS ventiler i.

Jeg er også på udgik - hælder mellem Polar i sort eller B32 i sort. Har fået tilbudt Polar men med Vredestein. Det vil jeg ikke køre med. Hælder mest til B32 med Dunlup 3D eller 4D. Ser ud til at være billigst på www.gp24.dk - vil du nok indhente et tilbud fra ham jeg plejer at handle dæk ved. Måske et fællesindkøb kan presse prisen lidt:-)

Heinzzz
Heinzzz Sep 2 '15

Er også på udkig efter vinterdæk til 70D - 19"......måske også interesseret i et fælleskøb....

AndersHoj
AndersHoj Sep 2 '15

Er også på udkig efter 19" fælge med Vinterdæk! Så fælleskøb kunne være en mulighed

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 2 '15

Jeg har netop købt Oxxo Vapor Black 19" samt Goodyear Efficient Ultra Grip 8 Performance ROF (C,C 68 dB) i Tyskland for ca. 11500 kr. minus TPMS.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Sep 2 '15
TorbenS
TorbenS Sep 3 '15

Gustavsfar1 - har du et link til hvor du handlede i Tyskland ?

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 3 '15
Www.Reifen-profis.de
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Sep 3 '15
JL
JL Sep 3 '15
Hvis nogen kun er på udkig efher vinterdæk, så prøv at høre Tesla. Jeg kan ikke finde 21" Pirelli vinterdæk billigere end hos Tesla - hverken i DK eller Tyskland. Tesla er faktisk 2-3.000 billigere for et sæt.
fmm1000
fmm1000 Sep 3 '15
Gælder det også 19 tommer
JL
JL Sep 4 '15
@fmm1000: Det ved jeg faktisk ikke - det var blot for at sige, at det måske var værd at spørge dem :-)
perhansen
perhansen Oct 19 '15

hvor er det muligt at købe vinterdæk til 21" original Turbine fælge.?  Ved godt at det ikke er helt optimalt ift bremselængde mv; men jeg kører ikke så meget om vinteren og venter gerne til der er saltet.  Er jo trods alt bedre med 21" med vinterdæk end 19" helårsdæk.  Og bilen tager sig bare så meget bedre ud med 21" turbine og sænket  i Low.  (Skal dog nok sørge for at hæve den hvis/når der er faldet sne)  

FrederikC
FrederikC Oct 19 '15

PerHansen, giv autohjørnet køge et ring: Tlf. 5665 8320

Er sikker på at de kan hjælpe. 

DeaconWP
DeaconWP Oct 19 '15

perhansen: Skal du ikke bare købe mine T Sportline 19" Turbine fælge, som passer lige på din bil?

Metal Grey. De ligner de originale på en prik, blot er de meget billigere i drift med 19" dæk.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 19 '15
perhansen
perhansen Oct 19 '15

DeaconWP:  Er det disse du hentyder til:  http://www.teslafied.eu/da/produkt/tst-19x8-5-metal- graa/#prettyPhoto  ?

Kan nu bedst lide dem i sølv og har svært ved at vurdere hvor stor forskellen er visuelt ift 21"  Dette ville så også blive dyrere end bare at anskaffe vinterdæk på 21", men omvendt vil jeg jo også spare el, så nok hente det hjem på et par sæsoner

 

 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »