Loading...
dk

Tesla Model S Vinterdæk | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Oct 19 '15

Ja, det er sådan nogen jeg mener. Og ja, udgiften til fælgene, minus udgifterne til de mange gange skift af dæk på den samme fælg ( det bliver fælgene heller ikke pænere af ), kan jo efterhånden spares i mindre forbrug, ved kørsel med 19" fremfor 21".

Der kommer sikkert billeder på forum, når den første sending er monteret på købernes biler, og de deler det smukke syn med os andre her på forum.

Midt november, vil jeg gætte på de første billeder dukker op med danske biler.

perhansen
perhansen Oct 19 '15
Ok, men den shop er så ikke din?
Er nogen gange lidt forvirrende herinde i forum,at man ikke kan se tydeligt om hvem der har en shop og hvilken det er.
Så ville man nemmere have et overblik og så også kunne vurdere om det er et objektivt svar man får eller det er farvet at at man har økonomiske interesser.
Frederik har vist også en webshop, men hvilken er din og hvilken er hans og er der andre velassorterede? :)
FrederikC
FrederikC Oct 19 '15

Teslafied.eu + teslafied.dk er min webshop :)

fmm1000
fmm1000 Dec 27 '15

Er der noget nyt om vinterdæk fra Tesla.

Jeg skulle have fået dem i september, men de er ikke leveret endnu.

Er der nogen som har fået vinterdæk fra Tesla den seneste måneds tid.

Soreno
Soreno Dec 27 '15

Jeg fik monteret mine vinterdæk d.18/12 i Århus efter at jeg havde brokket mig flere gange over at bilen ikke blev leveret med de bestilte vinterdæk som lovet. Jeg fik at vide at Tesla Europa prioriterer at levere vinterdæk til kunder i de lande, hvor vinterdæk er lovpligtigt dvs. ikke DK :-(

 

 

Invisibletycoon
Invisibletycoon Dec 28 '15
Jeg har fået om hvornår jeg kunne tænke mig at få dem monteret.
lysmanden
lysmanden Jan 10 '16
Det er stadig et generelt problem med levering af vinterdæk. Je talte med Tesla for 3 dage siden og de kan stadig ikke sige hvornår de kommer på lager

Hvis i kigger i forum under " købes / sælges " så er der flere der sælger vinter hjul.
Undertegnede har en annonce med nye  originale hjul og Autoskadestuen har nogle uoriginale hjul . Ligeledes er der også nogle til salg ved Hinnerup auto 
Stone
Stone Jan 10 '16
Det er absolute ikke ok at folk skal ud og købe vinterdæk og fælge andet sted når leverandøren (Tesla) har haft typisk mere end 3 måneder til at sikre levering. Den er sikkerheden og bestillingstiden der der er afgørende, det er et uacceptabel svar at der prioriteres de lande hvor der er lovpligtigt.
lysmanden
lysmanden Jan 10 '16
Stone. Vi er enige i at de burde have forudset et boom i salg af teslaer i i DK med efterfølgende forspørgerlse på tilbehør, Især med afgiftfritagelsens udløb i dec 2015. Om det har været det der væltede læsset er uvist eller ok det ligger hos dæk producenten kan vi spå om. Jeg undre mig blot over de ikke har en anden leverandør som alternativ, eks Goodyear eller anden dæk producent. Måsle ligger begrænsningen i fælgene for jeg kan da se at man stadig kan købe Pirelli sottozero dæk på nettet
Stone
Stone Jan 10 '16
Præcis Lysmanden. Et alternative tilbud for at sikre levering ang. dæk og fælge fra Tesla kunne Tesla jo have sørget for. De allerede bestilte fælge og dæk kommer de alligevel af med i løbet af 2016
jensk2
jensk2 Jan 10 '16

Ros får Tesla Danmark ikke af mig. Jeg har bestilt Tesla bil med vinterdæk. Hele januar har jeg gratis strøm fra EON, men det kan jeg jo ikke udnytte når bilen står parkeret med sommer Michelin Sport dæk på.

Ekstra øv, for at jeg i stedet må betale for en VW Golf (med vinterdæk) som stand-in for Tesla'en, som skulle være pendler bil et:-(

 

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Jan 10 '16

Hej Jensk2

Vi får 2 sæt Pirelli 245/45R19 hjem den 14.1. de kan laves til 9.500,- inkl. montering. Vi tilbyder også opbevaring af sommerdækkene.

Vh. Jeppe

https://www.facebook.com/HinnerupAuto

www.hinnerupauto.dk telefon 86 112 112

Stone
Stone Jan 10 '16
Hej Jeppe, jeg syntes du skulle lave en aftale med Tesla, så de kan sende de kunder ud til dig, der mangler ikke leverede fælge og vinterdæk. Det må jo i første omgang være den professionelle sælger der sikre en proaktiv levering også hvis det gælder om at finde et alternativ.
ElPeter
ElPeter Jan 10 '16

Der er stadig masser af dæk at finde på nettet (235 er væsentlig billigere end 245 for øvrigt). Bestil et sæt og lav en aftale med det lokale værksted om at sætte dem på de fælge bilen blev leveret med. Så er der ~ 3 mdr til at finde et sæt fælge som sommerdækkende kan sættes over på.

Jeg købte selv et sæt Michelin Pilot Alpin PA4 235/45 R19 99V XL og fik dem monteret hos Autoskadestuen for 800 DKK. Fungerer perfekt. Med 4WD og vinterdæk skal der en del til at stoppe en Tesla :-)

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Jan 10 '16

~~Pirelli 235/45R19 99V WINTER 210 SOTTOZERO 3 eller ~~Michelin 235/45R19 99V PILOT ALPIN PA4 MO kan laves for 7.845,- inkl. montering, priserne svinger meget i øjeblikket så det kan variere med pris og levering.

Vh. Jeppe

https://www.facebook.com/HinnerupAuto

www.hinnerupauto.dk  telefon 86 112 112

Invisibletycoon
Invisibletycoon Jan 11 '16

Jeg har købt Tesla standard vinterdæk og fik dem monteret den 18 dec.

Jeg fik at vide jeg skulle vente med at klage til jeg havde kørt 1000 km fordi de ville nok knurre lidt.

De laver en brummelyd fra en ca 50-60 km/t til en 140-150(har ikke prøvet hurtigere) og den er ikke blevet mindre. Er der andre med samme oplevelser og hvad gør man?

Til gengæld står bilen utroligt godt fast i dårligt føre.

Jeg kan køre langsomt op i vores indkørsel(meget skrå) uden problemer og også på vores vej der er en lang opkørsel. Det kan jeg ikke med nye vinterdæk på vores andre biler. Motorvejskørsel i weekenden med smattede veje var den rene fornøjelse når man kørte forbi biler der havde problemer med stå fast 40-50 km/t. Bremselængde og acceleration er næsten upåvirket af vejforhold.

(jeg skal nok køre ordentlig så jeg ikke skrammer baby).

Men den brummen er squ irriterende.

 

 

 

 

BlackPanther
BlackPanther Jan 11 '16

Jeg køre med: 245/45R19 Pilot Alpin PA4 XL 102W
De siger ikke en lyd. De er mere tavse end sommerdækkene.

Jeg kan næsten ikke få mig til at skrive det ;-)
Men er det ikke, sagt på jysk, lidt dårligt af Tesla at levere sådan noget bras?

 

kajakaj
kajakaj Jan 11 '16
Også PA4 her som jeg er yderst tilfreds med
lysmanden
lysmanden Jan 11 '16

invis: vinterdæk larmer altid mere end sommer dæk hvilket skyldes gummiblandingen

måske balanceringen er lavet forkert eller der er røget en klods af?

lysmanden
lysmanden Jan 18 '16
Er der nogle der mangler et sæt originale Tesla 19" vinterhjulsæt så har sælger jeg et sprit nyt sæt. Har aldrig været monteret og står med klistermærker og "ubrudt emballage "
Skriv på email : torbenf@dbslys.dk
Eller ring: 22681657
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7