Loading...
dk

Dashcam optagelser af sjove hændelser | Tesla Forum

KbhP90DL
KbhP90DL Apr 29 '16
Blackvue får virkelig kritik på andre forums for billedkvalitet, og jeg lagde også godt mærke til det på klip i denne tråd, at det faktisk er næsten umuligt at læse nummerplader fordi der er så lidt detaljer. Hvad er jeres erfaring? (måske mere relevant at putte i en ny tråd)
Raymond
Raymond Apr 30 '16
KbhP90DL: Det forstår jeg slet ikke, Blackvue laver da knivskarpe optagelser! Hvis du ser dem på IPAD/Iphone er de grumsede, men det er da ikke Blackvues skyld - hvilke klip i denne tråd er ikke knivskarp?
ODE90D
ODE90D May 24 '16
Så blev det sgu min egen tur her til morgen efter et kort ophold ved SuC'en i Køge og en kop morgenkaffe. En ICE bilist besluttede sig pludselig for en U-vending lige foran mig. Skaden var begrænset til en ødelagt kofanger, en ridset nosekone og forlygte, men grundet sikkerhedsforanstaltningen der skal sende fodgængere op over bilen skød min kølerhjelm op bagtil og kan ikke komme ned igen. Så den røg ud til DAS og jeg fik en låner. Jeg har heldigvis det hele på dashcam.

https://drive.google.com/...Sy1pZFhXckZmLVJ2NEdj
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D May 24 '16
SuneH
SuneH May 24 '16

Det er da utroligt hvor tosset folk kører. Hen over fuldt optrukket. Trist, at man efterhånden skal have dashcam for at kunne "forsvare" sig.

Forummets indlæg er redigeret af SuneH May 24 '16
denlange
denlange May 24 '16
Citat fra ODE90D Så blev det sgu min egen tur her til morgen efter et kort ophold ved SuC'en i Køge og en kop morgenkaffe. En ICE bilist besluttede sig pludselig for en U-vending lige foran mig. Skaden var begrænset til en ødelagt kofanger, en ridset nosekone og forlygte, men grundet sikkerhedsforanstaltningen der skal sende fodgængere op over bilen skød min kølerhjelm op bagtil og kan ikke komme ned igen. Så den røg ud til DAS og jeg fik en låner. Jeg har heldigvis det hele på dashcam.

https://drive.google.com/...Sy1pZFhXckZmLVJ2NEdj


 

Hold nu op en klaphat 

MicTheCat
MicTheCat May 24 '16
Men han blinkede rent faktisk til venstre. Så skulle han blot have været til venstre ville du måske stadig have ramt ham. Håber han tog skylden. Du skal i hvert fald ikke vise dette til forsikringsselskab da hans eget så vil få det og nok vil kræve din andel i skyld da han gav tegn. Dette undskylder selvfølgelig ikke den fuldstændig absurde manøvre med hård opbremsning og derefter U vending uden at orientere sig. Samt som Sune skrev U vending over fuldt optrukken
Hookmaker
Hookmaker May 24 '16

@MicTheCat, overhovedet ikke enig. Ingen forsikring ville kunne kræve noget på den dér. Blinkede? Nej det gjorde han ikke. At give tegn betyder at man gør det før man udfører sin handling, han slår sansynligvis  blinkeren til idet han drejer rattet. Og den fuldt optrukne, den koster. Hvis politiet så det og de var i dårligt humør, så kunne kortet være smuttet.   

MicTheCat
MicTheCat May 24 '16
@Hookmaker. Korrekt at han udførte en ulovlig handling med sit U-turn. Men hvis du ser videoen nærmere så blinker og bremser han samtidig. Jeg kan ikke vurdere om ODE90D samtidig accellerere men tror det ikke. Skulle han blot til venstre og valgte sent at dreje ind i svingbanen så skulle han som jeg også skrev have orienteret sig inden sin handling men så havde skyldsspørgsmålet været mere problematisk. Idet han så faktisk laver et sindssygt u-turn er en anden sag. Jeg er ikke expert i skyldsspørgsmål og ved blot at man kommer langt ved at forvente mange mærkelige handlinger fra sine medtrafikanter. Hold afstand og forvent uventede ting så undgås meget og alle kommer hurtigere frem

Jeg er ingen engel og laver selv af og til noget i trafikken der kunne have gået galt hvis ikke en anden medtraffikant var mere opmærksom end jeg i øjeblikket
mkiaer
mkiaer May 24 '16

Nu bor jeg selv i Køge og kender det stykke vej nærmest bedre end min egen familie. Det han har gang i her helt hen i skoven. Han forsøger pludselig at lave et u-sving lige efter han har krydset midten af motorvejsbroen og med fuldt optrukket linjer. Hvad fanden tænker han på? Og det at han blinker, gør jo at man i god tro tror han er på vej ned på tilkørselsrampen mod København. Personligt var jeg røget helt op i det røde felt hvis det var sket for mig.

ODE90D
ODE90D May 24 '16
Den er sendt til forsikringen og jeg er ikke i tvivl om skyldsspørgsmålet. Ja han blinkede, men stort set i samme øjeblik som han lagde sig på tværs af vejbanen. Jeg have fri bane og accellererede let da han lagde sig i inderbanen. Havde han blot skiftet bane var der jo ikke noget problem, men med en sådan manøvre har man jo ikke en chance. Jeg skal jo ikke holde afstand til dem der kører i banen ved siden af.
MicTheCat
MicTheCat May 25 '16
ODE og mkiaer. Jeg er faktisk enig og ville nok også selv have givet ham en røffel

ODE Af nysgerrighed. Er din bil med AP og reagerede den overhovedet eller var du selv så hurtig at den ikke nåede at gøre noget. Ved godt du ikke kørte med AP på tidspunktet
RobertJ
RobertJ May 25 '16

Mon føreren er en ung kvinde der netop har fået kørekort, og kom i tanke om hun havde glemt taske-fido eller gucci smart-cover oppe på BK?

Tænker vendekredsen i sådan bil ikke kan klare den handling som u-manøvre, nok snarere en 3 punkts vending på dobbelt optrukket og med trafik.

- R

SuneH
SuneH May 25 '16

Enig Robert, den ville ikke kunne komme rundt uden at lave en 3-punktsvending. Så meget desto mere vanvittigt.

ODE90D
ODE90D May 25 '16

@RobertJ: Det var skam en mand sidst i 50'erne

@MicTheCat: Har AP, men fik ingen kollisionsadvarsel. Klampede selv bremsen, men ikke hurtigt nok til at undgå kollisionen. Undrer mig egentlig lidt over at Tesla'en ikke selv gjorde arbejdet for mig.

P85DK
P85DK May 25 '16

@ODE90D - den skal jo have registreret en forhindring på vejen som står stille eller bevæger sig med markant lavere fart end dig for at give advarsel. Her er den jo ikke i din vejbane og kommer først ind i billedet da en kollision er nært forestående.

Jeg tænker dog at det kunne være en god idé at sende billederne til Tesla, så de kan undersøge om bilen opførte sig som de forventer

Comeback
Comeback May 30 '16

Ny optagelse fra denne weekend

https://youtu.be/a0k0E-p_ZtI

Forummets indlæg er redigeret af Comeback May 30 '16
Comeback
Comeback May 30 '16

jeg kommer fra et område med vejarbejde her et bedre klip af det

https://youtu.be/a0k0E-p_ZtI

Forummets indlæg er redigeret af Comeback May 31 '16
dRxL
dRxL Jun 21 '16
Citat fra Comeback autoskadestuen klipper ikke kablet, når de montere kamera bag, har selv hjulpet dem og set det.

Det er jeg glad for at læse. Bad dem installere Blackvue dr650gw når de nu alligevel skulle i gang med fikse min (formodede) hærværksskade. 

dRxL
dRxL Jun 22 '16

Ikke den mest sindsoprivende dash-cam seance (vi har jo alle set hvordan det foregår hver eneste dag i Rusland ;)), men alligevel lidt spøjst at møde en quad-bike på motorvejen på vej hjem efter at have fået monteret dashcam og se hvordan dens tilstedeværelse automagisk gør alle der ser den til dårligere bilister ;)

https://youtu.be/gddYiVs7ABc (jeg anbefaler at se den i mindst dobbelt hastighed)

Forummets indlæg er redigeret af dRxL Jun 22 '16
KbhP90DL
KbhP90DL Jun 22 '16

Dagens fjols fundet:

https://www.youtube.com/watch?v=S6GK0joSSEw

Action starter 0:20 inde. Tåbe forsøger retarderet overhaling indenom op over fortorv, på cykelsti ind i siden på en taxa og en cyklist. Heldigvis kun en forskrækkelse til cyklist og materiel skade.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »