Loading...
dk

Dashcam optagelser af sjove hændelser | Tesla Forum

MKRCPH
MKRCPH Jun 8 '17

Al respect @Oscarsson men kan da godt forstå folk bliver lidt trætte af du kører 42-43 kmt I en 50 zone over længere tid under fine forhold (så fremt hastigheden der vises passer).

P85DK
P85DK Jun 8 '17

@Oscarsson - husk at lukke af for cyklister og biler der små nok til at være i cykelbanen når du drejer til højre. Du kan faktisk dumpe til køreprøven i Danmark hvis du ikke lukker af for cyklister når du skal til højre :-) Men det var da pænt friskt kørt af den lille Hyundai.

Den anden episode har vist intet med dig at gøre, men jeg forstår ikke helt hvorfor du accelererer fra små 40 km/t til 60 km/t mens du bliver overhalet ulovligt, det er jo potentielt med til at gøre situationen endnu mere farlig.

Men konklusionen af dine klip og Hilberts klip må være at både danskere og nordmænd kører rådent :-) Hilberts er seriøst friskt

RasmusBre
RasmusBre Jun 8 '17

@P85DK. Bilen har ikke noget at gøre inde på cykelstien. Der er fuldt optrukket linje mellem cykelstien og drejebanen. Du ville dumpe en køreprøve hvis du køre ind på cykelstien.

P85DK
P85DK Jun 8 '17
Quote from RasmusBre

@P85DK. Bilen har ikke noget at gøre inde på cykelstien. Der er fuldt optrukket linje mellem cykelstien og drejebanen. Du ville dumpe en køreprøve hvis du køre ind på cykelstien.

ha ha ha - jeg sagde jo heller ikke andet :-)

KimT
KimT Jun 26 '17

https://www.dropbox.com/s/h5ucxzlebs857qd/Video%2026-06-2017%2009.29.40.mov?dl=0

Der ligger 2 biler foran mig - rimelig tæt, så jeg kunne da sagtens se at jeg - selv med en Tesla - ikke skulle prøve at overhale. Men det mente den bagvedkommende åbenbart ikke var noget problem. Så godt det var en motorcykel og ikke en bil....

KbhP90DL
KbhP90DL Jun 26 '17

Slap dog af en idiot.Kunne have kostet en motorcyklist livet.

Kiefer
Kiefer Jun 26 '17

Kan godt være det er mig, men ser det ikke ud til at det er bilen foran dig der sætter hastigheden op, eller er det dig der bremser?

Hvis det første er tilfældet, er det jo ham der bliver overhalet det er den skyldige her.

/Martin

KimT
KimT Jun 26 '17

Jeg sætter hastigheden ned da jeg går ud fra at han afbryder og vil prøve at trække ind foran mig.

Kiefer
Kiefer Jun 26 '17

Ok, jeg har bare flere gange oplevet at den der bliver overhalet af en eller anden syg årsag vælger at sætte hastigheden markant op mens han bliver overhalet.

/Martin

Nikolaj
Nikolaj Jun 26 '17

Det er ved at gå rigtigt galt, fordi motorcyklen også overhaler i det samme. Bilisten ser det først, da han nærmer sig den forankørende.

Så hvis det var gået galt, havde det været et sammenfald af to uheldige omstændigheder, som typisk også er der, hvor det går rigtigt galt.

Raymond
Raymond Jun 26 '17

"Ok, jeg har bare flere gange oplevet at den der bliver overhalet af en eller anden syg årsag vælger at sætte hastigheden markant op mens han bliver overhalet."

Af nogen som ikke kender færdselsloven:

§ 22. Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende vil overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre som muligt og må ikke øge hastigheden.

Kiefer
Kiefer Jun 26 '17

Raymond: Helt enig. Men det er jo nok ikke den eneste del af færdselsloven der dagligt brydes...

thvestergaard
thvestergaard Jul 31 '17
Et bidrag til Dashcam ... "Sjove hændelser". Klippet på 5 minutter er faktisk ikke så sjovt synes jeg, med mindre man godt kan lide at høre hvordan man laver bilkabuler flere steder på siden af sin Tesla... https://youtu.be/dVvPp5BXcqM Nej, jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke umiddelbart kan se andet en lidt malingrester og småskrammer efterfølgende, som ikke umiddelbart er synligt med mindre man virkelig vil se det.
DavidS90D
DavidS90D Jul 31 '17

Øv!

Netop derfor lod vi bilen stå ved hotellets kæmpe P-plads (Italien) og hoppede på toget til Pisa og retur, uden at spekulere på P-pladser, P-biletter, P-buler, P-bøder, P-tyveri....

Bare ikke altid den optimale løsning.

thvestergaard
thvestergaard Jul 31 '17

Til gengæld så blev der kikket langt efter bilen, når den triller lydløst rundt i byerne, og med soltaget nede var det tydeligt at høre at Italienere ikke kan sige T. Alle sagde Dæææsla :-)
Hvor der handles der spildes. Men i Bilka holder jeg nu alligevel altid på den yderste plads, hvis jeg kan komme til det.

Iøvrigt så virker EasyPark Appen dernede, så med en lille seddel i ruden at man bruger EasyPark, så er det nemt at undgå bøder

Forummets indlæg er redigeret af thvestergaard Jul 31 '17
P85DK
P85DK Jul 31 '17

av av av - 45s inde kan man se på døren hvordan den aktivt bruges som afstandmåler i alle situationer, der er pæne buler/ridser fra tidligere situationer.

Jeg vil næste sige at hendes passage mellem parkerede biler med tasken på siden er endnu værst. Hun kan nemt lige lave en ridse hele vejen hen af en bil, mens hun klemmer sig igennem fordi hun er for dovnen til at gå den bagom bilen og rundt.

toego
toego Aug 17 '17
Endnu en tovlig bilist på motorvejen i dag. https://drive.google.com/...NdLeueUYzajFWZmJGMzQ
TSLA
TSLA Aug 17 '17

Ja, det må du sige - jeg kunne ikke se det blå blink..:-)

SuneH
SuneH Aug 18 '17

Jeg synes du skal sende optagelserne til politiet. Det ligner en flugtbillist, ikke en almindelig fartgalning.

Klaus_
Klaus_ Aug 18 '17

Politiet vil ikke gøre noget ved det, når ansigtet ikke kan ses. Jeg har prøvet (lignende tilfælde). 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »