Denne tekst er en mail til Tesla, dog med lidt tilrettelser til dette forums læsere. Da jeg sendte den til en kontakt, højere i systemer, kom den retur. Efterfølgende, har jeg forsøgt at finde mail til direktøren eller anden ansvarlig person i Tesla Danmark, hvilket jeg har opgivet. Derfor poster jeg min utilfredshed på dette forum, måske læser Tesla også her og lærer af feedback fra brugerne.:
"
En virkelig ærgerlig oplevelse af Tesla service:
Jeg havde min Tesla til service for et par uger siden og det var en ærgerlig oplevelse. Jeg har skrevet med Tesla siden december/januar om et par ting, og ventet lang tid på at komme til en tid i april. Altså 3-4 måneders ventetid på at få rettet nogle fejl. Det er lang tid, trods Tesla’s succes, men ikke godt nok.
Bilen blev afleveret om tirsdagen efter påske og det var aftalt hvad der skulle laves. Efter aflevering fik jeg en erstatningsbil, Mercedes. Samme dag pr tlf, bad jeg også om at få skiftet til sommerdæk, da I var i gang med bremserne. Det var intet problem men kunne betyde, at I skulle beholde bilen til om torsdagen. Altså fra tirsdag til torsdag. Helt ok, men mange dage.
Fredag fik jeg besked på, at jeg kunne hente den, sent eftermiddag meget pludseligt, på trods af, at jeg havde fået en anden melding tidligere på dagen. Tesla’s service personale var sød til at ringe frem og tilbage, men alligevel en opfattelse af forvirring. På trods af noget forvirring omkring en opstået ladefejl hvor en ingeniør blev inddraget, hentede jeg bilen fredag eftermiddag sent. På app’en kunne jeg se at bilen har stået samme sted i jeres hal, med åben frunk og at den havde samme hjul på.
Straks ved afhentningen konstaterede jeg, at hjulene ikke var skiftet, hvilket jeg informerede Teslas service personale om straks der undskyldte og sagde, at det måtte vi finde en tid til, det fik jeg også, efter 3-4 af mine mails. Hjemme igen med bilen, konstaterede jeg, at der var en del af det aftalte der ikke var udbedret. Således var der fortsat en ridse i kofangeren, forårsaget af en nummerplade der er faldet af ved levering. Jeg tog billeder og mailede dem, øv igen.
Jeg konstaterede også, at viskerne ikke var skiftet, så jeg har samme problem med forruden i fedtet vejr, manglende synlighed i synsfeltet, nu på 4 måned. Jeg måtte også konstatere, at bremserne fortsat knirkede ved opbremsning, trods at de var gennemgået og bagsmækken er der fortsat problemer med, den lukker ikke ordentligt, men kræver et hårdt smæk (ikke automatisk luk). Højre håndtage foran kan jeg ikke vurdere om er ordnet, men det virker ihvertfald. Alt i alt en kedelig oplevelse og irriterende at jeg selv skal opdage manglerne, mail om det endda flere gange for at få en ny dato. Et premium brand havde sørget for det asap.
Der er gået ca 20 dage siden jeg hentede bilen og selvom der er en ny aftale (ja, i virkeligheden to på forskellige datoer, hvilket forvirrede en del) skal jeg igen af med bilen og håber at denne gang bliver den ordnet. Det irriterer mig, at trods at Tesla havde bilen i fire dage, bliver den ikke tilstrækkeligt ordnet som forventet og Tesla sikrer ikke at jeg er tilfreds, men jeg skal vente en måned på en ny tid. Det er utilstrækkeligt!
Umiddelbart er jeg i tvivl om at Tesla formår at ordne den, som man kan forvente af et premium brand - som jeg fortsat mener Tesla er. Dog er jeg i tvivl om Teslas service er af premuim karakter.
"