Loading...
dk

[Afsluttet]Hit and run - Brug for jeres hjælp til at finde nummerplade | Tesla Forum

Singh
Singh May 2 '16

Min bil er åbenbart magnet for uheld. Min kone har lige været involveret i et færdselsuheld, og den skyldige modpart vælger at forlade stedet efter at have sagt at han lige ville parkerer sin bil. 

 

Han kørte ind i fordøren overfor rødt lys, så min kone kunne ikke komme ud indtil han bakkede. Hun troede at han var ved at parkere og ville komme over, men han valgte at stikke af fra stedet og hun nåede ikke at notere nummerpladen, og det gjorde de 3 vidner heller ikke.

 

Jeg har Dashcam(Blackvue) i bilen, men vinkel er uheldig og det er rigtig svært at se nummerpladen. Jeg er igang med at lege CSI selv, men vil meget gerne have hjælp til at finde nummerpladen ud fra videon, da jeg har lidt svært ved det.

 

Er der nogen der kan hjælpe?

 

*Edit* - Politiet har taget den herfra.

Forummets indlæg er redigeret af Singh Jul 11 '16
ODE90D
ODE90D May 2 '16
Det er ikke nemt at se, men det gør vist ikke meget forskel. Du hænger på minimum 50% af skylden alligevel - og så kan det være lige meget ud fra et forsikrings perspektiv. Din kone kører teknisk set overfor rødt (der er gult længe inden hun kører ud), og den anden bil befinder sig allerede i krydset, da hun kører ud, og hun burde derfor have vist hensyn til den.
Singh
Singh May 2 '16
For at holde komplet stille ville hun skulle have bremset hårdt op og den anden bil overfor rødt og stak af - Men nu er diskussionen ikke så meget hvis skyld hvad er, det må forsikringen udrede.


Det jeg ønsker hjælp til er nummerpladen eller dele af nummerpladen(samt hvis nogen er sikker på hvilken Opel model det er), så jeg måske kan finde resten. 

Forummets indlæg er redigeret af Singh May 2 '16
MartinPedersen
MartinPedersen May 2 '16

Her er hvad man kunne gøre:
Kør ud og find den vej han stensikkert er kommer fra, og kørt ad.

Se om der sidder nogen kameraer, f.eks. på tankstationen.

Forsøg at høre om de vil hjælpe dig med nummerpladen.

Og eller så skriv disse oplysninger til politiet, og håb på at vil hjælpe.


Så kan du jo selv vurdere om du vil oplyse at du har videoer, når du samtidigt har vidner, og videoen både kan være til gavn eller skade for dig selv.


I øvrigt ville jeg i sådan et tilfælde straks have kontaktet politiet, da det er strafbart at stikke af på den måde han gør, det normalt noget der bliver prioriteret.

T3S7A
T3S7A May 2 '16
Helt sikkert han kører over for rødt. Men umildtbart vil jeg også mene din kone sagtens kunne have stoppet. 

Men det er selvfølgelig ikke tilladt at kører væk som han gør. Nok en som ikke havde kørekort, eller fået noget at drikke. 

Det er ikke til at tyde nummerpladen på videoen. Man kan dog se nummerpladen på den hvide VW som kommer forbi lige efter - hvis det kan bruges til noget. 

Dieselosaurus
Dieselosaurus May 2 '16
Jeg kan ikke få meget ud af de billeder. Det ser ud til at komprimeringen har snuppet de finere detaljer.


Det er muligt at ODE90D har bedre reaktionstid end jeg har, men jeg synes at det er diskutabelt om din kone kunne nå at bremse inden stoplinjen uden at risikere at skabe en farlig situation. 


For mig ser det ud til at bilen er ca. 5 meter fra det punkt hvor svingbanen går fra at være stiplet til at være fast afmærket da lyset skifter til gult. Et check af et andet kryds på Google Maps tyder på, at det punkt svarer til 30 m inden stoplinjen. Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl.


Jeg kan ikke se om det er en 50 eller 60 km/t vej - eller den aktuelle hastighed. Hegnet mellem vejbanerne på modsatte side afkrydset tyder på, at det ikke bare er en 50 km/t vej.


Med 50 km/t er bremselængden mindst ca. 25 m. Det ville have medført en hård opbremsning, og hvis det tager 1 sekund at checke bakspejl først, så slutter bilen ca. 10 m efter stoplinjen ved 50 km/t. Ved 60 km/t er det ca. 20 m efter stoplinjen. 


Ja, man skal bremse så snart det skifter, men det duer jo heller ikke at stoppe ude i krydset eller med en bagvedkørende i bagsmækken.


Du må gerne melde tilbage om forsikringsselskabet mener at det er ansvarspådragende at hun ikke stoppede, når du når så langt.


Til gengæld har vedkommende i Vectraen, der kører ind i jer, jo absolut intet at lave ude i det kryds på det tidspunkt.


Held og lykke med jagten og sagen.

Torben_E
Torben_E May 2 '16
Ej det er jeg ked af at høre... uanset skyld....




Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E May 2 '16
RobertJ
RobertJ May 2 '16
Troede Blackvue kunne levere bedere kvali end det linkede.

har du mulighed for at se om du kan få noget HD?


- R

Singh
Singh May 2 '16
RobertJ - De er taget direkte fra MikroSD kortet på Blackvuen, så det bliver ikke meget bedre. 


Vinklen er rigtig uheldig :/ og at han vælger at køre bagom, hvor det er et dårligere kamera på Blackvue 650.


Kan man ud fra bilers nummerplade se hvilken farve de har? - Jeg har et stykke af hans bil i fordøren og kan se det er en mørkeblå metallak. 

Forummets indlæg er redigeret af Singh May 2 '16
ODE90D
ODE90D May 2 '16
Opløsningen er en indstilling på kameraet, og i dette tilfælde er den sat til en lav opløsning, som tilgengæld giver flere timers optagelse på samme plads. Det er forklaringen på den ringe billedkvalitet. Desuden kan den også blive forringet når man uploadet til diverse cloud storage løsninger - igen er det settings der afgør det.
Singh
Singh May 2 '16

Citat fra ODE90D Opløsningen er en indstilling på kameraet, og i dette tilfælde er den sat til en lav opløsning, som tilgengæld giver flere timers optagelse på samme plads. Det er forklaringen på den ringe billedkvalitet. Desuden kan den også blive forringet når man uploadet til diverse cloud storage løsninger - igen er det settings der afgør det.
Kameraet optager som default i fuld opløsning - Jeg har et 64 gb kort i, så man kan have et par dage. 


Det ser dog ud til at DropBox nedskalere når man ser den online. Jeg anbefaler derfor at downloade videoerne fra Dropbox.

jensk2
jensk2 May 2 '16

Video er 1280x720 og 30FPS, så proforma middel kvalitet, men linsen er jo meget vid vinklet, så selv en stor forstørrelse af bagud videoen viser blot det vedlagte. Ikke ret meget at arbejde med for nummerplade genkendelse:-( En anelse bedre opløsning og 10 frames til at midle over, så kunne vi måske genkende.....

Men helt sikkert Opel, og sikkert Vectra (tror ikke på Xafira):


Forummets indlæg er redigeret af jensk2 May 2 '16
DeaconWP
DeaconWP May 2 '16
AA 601xx er et  bud

AA 34 431 er et andet bud fra sønnen
AA 34 251 er et tredje.
(Vi sider og framer den frem og tilbage på en Ipad Air)

AA 64 xxx
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP May 2 '16
P85DK
P85DK May 2 '16
Surt surt surt - i det her tilfælde tror jeg der er stor sandsynlighed for at nummerpladerne ikke hjælper dig, de er garanteret stjålet.

Men jensk2 kan du se den starter med AA, slutter højst sandsynligt med 2, så hvis der er hans egen nummerplade så har politiet rigeligt til at finde frem til bilen, da du også kender bilmærke og model.

Der er én Opel Vectra som starter med AA, har 1 som andet tal og slutter med 2 - AA41442 - første reg 3/3/2000.

Du kan søge forskellige kombinationer på nrpla.de - avanceret.

Her kan du også se deres stelnumre og med en stelnummer dekoder på nettet se hvilken farve de har

HVIS den slutter på 2, så er der kun 5 registreret biler, mens der er en bunke afmeldte (og hvis det er tilfældet, så er pladerne stjålet)
Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 2 '16
RobertJ
RobertJ May 2 '16

Har et bud her .. XX604XX.

 

*Censored*

 

 

Billeder snappet i VLC player, man kan lege lidt med filtre, deinterlacing og playspeed

 

*Censored*

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jul 11 '16
Singh
Singh May 2 '16
Det er SÅ FEDT at i er så hjælpsomme - Hvordan kan man se at nummerpladen evt. er stjålet? 


P85DK - Jeg kan ikke se farven sådan umiddelbart, har du en specifik side du slår stel op på?

Forummets indlæg er redigeret af Singh May 2 '16
RobertJ
RobertJ May 2 '16

En afmeldt plade er altid stjålet.

Men nup du bare tlfenen og få oplysninger på ham her XX604XX

Forsikringen siger han har købt bilen i marts 2016, så bilen er aktiv.

 

- desværre ingen farvekode i VIN nummeret hos opel. -

 

 

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 24 '16
P85DK
P85DK May 2 '16

Roberts bud ser godt ud

 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 24 '16
RobertJ
RobertJ May 2 '16
Synet i Køge sidst hos APPLUS. 

skete uheldet på sjælland?


- R

Sider: 1 2 3 »