Loading...
dk

Peters videoer. | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Jun 13 '16

Haha.
Det tog så 16 timer at uploade filmen.
Nu er den klar.
Få svar på, hvad der er hurtigst.
Hypermiling eller kører hurtigere og lade flere gange.
Også meget mere dybdegående Tesla- og elbilsnørderier :-)  end i den korte version.
https://www.youtube.com/watch?v=DsNbwFXkwwQ

Nikolaj
Nikolaj Jun 13 '16

det var noget af en tur. Det virker også lidt Tesla-Bjørn inspireret :) Kørte du på korteste afstand med den adaptive fartpilot? Det ser nemlig ikke så tæt ud på filmen, men ting ser normalt også mindre ud på dash-cam optagelser. Også fedt at du turde presse det sidste ud af den, så der kom nogle km på.

Jeg benyttede mig i øvrigt selv af tricket med at ligge i røven på en lastbil sidste uge. Jeg skulle hjem fra en strand kro nord for Esbjerg, og havde kun 29% på min 70D til at nå Middelfart. Efter 30km var der allerede rigeligt overskud til at kunne køre normalt resten af vejen. 

fmm1000
fmm1000 Jun 13 '16

Havde egentlig tænkt mig at køre med afstanden to på autopiloten, men det føltes helt trygt og sikkert og kører på en, så det gjorde jeg :-).

SuneH
SuneH Jun 13 '16
Fede videoer, har lige set dem begge. Utroligt, at der på små 600 km kun er 40 min at spare på at køre op mod 225 km/t på visse strækninger ift at ligge og putte sig bag lastbilerne.
En oplysning mangler jeg; nemlig energiforbruget på vejen tilbage. Har du noteret hvor mange kWh du har ladet alt i alt? Turen ud tog 72 kWh, sagde du (hvor blev resten af, du kører i en 85'er, som jo har ca. 76 at køre på...)? Men hvor mange kWh fik du brændt af på vejen tilbage?
Iøvrigt at godt tip med at køre bag busser om natten, men det kræver så bare lige at man er ladt til 100% og finder en bus som skal samme vej, før man kan ligge 5 timer bag en bus og hypermile :-)
T3S7A
T3S7A Jun 13 '16

Det er alt for mange usikkerhedder, så man kan sige at besparelsen kun er 40 min. 

Der blev startet med 100% batteri på turen ned, men kun med 80% på turen tilbage. 
Turen tilbage, var i tysk myldertid. 
Vindforhold, der var medvind på turen ned. 

Evt. højdeforskel. 

Dertil lagt ødet risiko for stenslag.
 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Jun 13 '16
fmm1000
fmm1000 Jun 13 '16

En oplysning mangler jeg; nemlig energiforbruget på vejen tilbage. Har du noteret hvor mange kWh du har ladet alt i alt?
NEJ DESVÆRRE. LINKMYTESLA GIK NED PÅ VEJ HJEM, MEN DET VAR VIST MIN EGEN SKYLD :-(.
SOM JEG HUSKER DET LÅ FORBRUGET PÅ TILBAGETUREN PÅ OMKRING 250.
DER VAR EN DEL VEJARBEJDE SAMT NOGET TRAFIK I HAMBURG.


Turen ud tog 72 kWh, sagde du (hvor blev resten af, du kører i en 85'er, som jo har ca. 76 at køre på...)?
JA DET ER SÅ OGSÅ EN AF DE STORE SKUFFELSER VED TUREN. JEG HAR ÅBENBART KUN 72 kWh I MIN BATTERIPAKKE. ØV.


Iøvrigt at godt tip med at køre bag busser om natten, men det kræver så bare lige at man er ladt til 100% og finder en bus som skal samme vej, før man kan ligge 5 timer bag en bus og hypermile :-)
KORREKT. MEN MED 80 PCT LADNING OG KØRSEL BAG EN LASTBIL DER KØRER 90 KAN MAN VEL KØRER I FIRE TIMER OG ER SÅ KOMMET 360 KM MENS UNGERNE SOVER :-).
fmm1000
fmm1000 Jun 13 '16
Det er alt for mange usikkerhedder, så man kan sige at besparelsen kun er 40 min. 
Der blev startet med 100% batteri på turen ned, men kun med 80% på turen tilbage. 

KORREKT, MEN JEG VIL NU SIGE, AT JEG TROR IKKE HJEMTUREN HAVDE VÆRET MEGET HURTIGERE SELVOM JEG HAVDE LADET TIL 100 PCT I HANOVER.
JEG LADEDE BEVIDST FØR OG EFTER HAMBURG FOR AT UNDGÅ EVT LADEKØ I HAMBURG.
BEMÆRK I ØVRIGT I DEN LANGE VIDEO, AT JEG KOMMER IND TIL SuC TÆT PÅ 0 PCT.
OG LANGT DET MESTE AF HJEMTUREN FIK DEN ALT DEN KUNNE TRÆKKE EFTER FORHOLDENDE :-).


Turen tilbage, var i tysk myldertid. 
JA TIDSMÆSSIGT, MEN SOM JEG SIGER I DEN LANGE VIDEO VAR TRAFIKFORHOLDENE STORT SET DE SAMME UD OG HJEM.

Vindforhold, der var medvind på turen ned. 
HER HAR DU HELT RET. JEG VIL DOG SIGE, AT DEN SIDSTE DEL AF TUREN I DANMARK VAR OM AFTENEN, HVOR VINDEN SOM REGEL LÆGGER SIG.

Evt. højdeforskel. 
TROR IKKE DET KAN VÆRE MEGET.
VIL NÆRMEST SIGE, AT HVIS DER ER NOGET ER DET TIL HJEMTURENS FORDEL, DA CHARGEREN I HANOVER LÅ FOR FODEN AF NOGLE RET HØJE KASSEL AGTIGE BAKKER.



Dertil lagt ødet risiko for stenslag.
HEHE. SOM MAN MÅSKE KAN SE I VIDEOEN HAR JEG ET KÆMPE STENSLAG I FORRUDEN, SOM SKAL LAVES MANDAG, SÅ DET VAR JEG RIMELIGT LIGEGLAD MED :-)). 
 
DavidS90D
DavidS90D Jun 14 '16

Min erfaring med kørsel på motorvej med hhv. 90 km/t og 130 km/t er at man skal bruge ca. 1 minut ekstra pr. 10 km kørt med 90 km/t.

Ved 90 kan man holde en næsten konstant hastighed i længere tid....hvis man kan holde sig vågen.

Ved 130 bliver det ofte noget Yoyo-kørsel i normal trafik. Man er mere "på" når man kører og mere træt bagefter.

Kørsel om natten er en anden historie....

fmm1000
fmm1000 Jun 14 '16

Jeg har lavet en hurtig beregning.
Jeg har sagt 540 km fra Hanover til Super Charger i Randers.
Det tog lige godt 6 timer.
Det giver en gennemsnitshastighed på 90 km/t.
Ned var den vist 80.
Så incl supercharging kører man ca. 10 km længere på en time ved at bruge superchargere frem for min ekstreme hypermiling. Forskellen vil måske være lidt større ved almindelig hypermiling (læs opladning til 80 pct og bruge busser eller hurtige lastbiler til slipstreaming )

RobertJ
RobertJ Jun 14 '16
Jeg sidder lige syd for stuttgart, og kan bekræfte snit hastigheden ved tjep tjep kørsel til 85km/t. Ladet 2x 50% en gang 80%. Startede med 75%. Mellem rhuden og malsfeld var snit forbrug 367wh/km. Det er 180-200 km/t over kasselbakkerne. Batterierne blev lidt varme... Go sommer derude. Næste stop sicilien.
fmm1000
fmm1000 Jun 18 '16
Ooohh. Jammer og rædsel.
Jeg har fået en Hyundai i30 istedet for min Tesla.
Heldigvis kun som lånebil, da Teslaen er til service.
I min frustration tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne anvende det forfærdelige køretøj til noget fornuftigt.
Så jeg gav den samme tur, som Teslaen fik, da jeg satte verdensrekord i langdistance-motorvejskørsel for elbiler.
Elleeeer. Sort of.
Det ville være tortur at hypermile hele den 582 km lange distance i en fossilbil, så jeg kørte i stedet en mindre del af ruten og gangede så bare værdierne op.
Nu har jeg svaret på hvor mange km/l en lille dieselbil kan kører, når man hypermiler.
Nu har jeg svaret på, om man i en dieselbil kan slå det opgivede brændstoforbrug, når man hypermiler.
Nu har jeg svaret på hvor langt hyundaien ville være kommet på den energimængde (6,5 liter diesel) som Teslaen kørte 582 km på.
Video comming soon.
Stay tuned :-).
fmm1000
fmm1000 Jun 19 '16
Hehe.
Så ramte min tur de danske medier.
http://ekstrabladet.dk/...-i-sin-tesla/6146477
SimonHN
SimonHN Jun 19 '16
For nok ca 5 år siden kørte jeg også i læ efter en lastbil, i min Seat Ibiza 1,4 TDI Ecomotive fra Aarhus til Kbh. Hvis jeg husker rigtigt så kom jeg op på 32 km/L ved målt forbrug. Den er opgivet til 27 km/L

Man skal jo bare se at komme igang med biler der kan "koble" sig på lastbiler. Så skal lastbilen sende signal til de andre biler hvis der feks bremses. Så vil man kunne køre få meter fra hinanden. Det er jo især helt tæt på der er meget at spare.

Hvis du kunne køre under 1 meter fra en lastbil med konstant hastighed. Så skal du nok slå din rekord med flere længder. :)

Jeg kan dog ikke forstå du tæller Middelfart med som Supercharger du har sprunget over? Den ligger jo ikke ligefrem ved siden af E-45??? Det er ihvertfald en god omvej. :)

KimT
KimT Jun 19 '16
Citat fra SimonHN

Man skal jo bare se at komme igang med biler der kan "koble" sig på lastbiler. Så skal lastbilen sende signal til de andre biler hvis der feks bremses. Så vil man kunne køre få meter fra hinanden. Det er jo især helt tæt på der er meget at spare.

 

http:///...biler-paa-vejen ;

SimonHN
SimonHN Jun 19 '16
Ja ved godt de er igang med at teste det. Det har de vist gjort de sidste 5+ år. Men det er jo ikke kommet på gaden endnu. Der skal jo også laves om på lovgivningen. En lastbil skal holde 3 sek afstand som det er i dag.
fmm1000
fmm1000 Jun 19 '16

Jeg var godt klar over at antallet af skippede SuCer kunne diskuteres. Derfor siger jeg også i starten af videoen at antallet af SuCer man hopper over kan diskuteres  som feks hvor mange jeg sprang iver i Hamburg hvor der ligger en tre fire stykker ret tæt på hinanden  

 

 

 

Thor
Thor Jun 19 '16

Så nåede du også i Ekstra Bladet. :)

 

http://ekstrabladet.dk/biler/topfart/topfart-dansker-slaar-rekord-i-sin-tesla/6146477

fmm1000
fmm1000 Jun 19 '16
Og som altid, når EB skriver om elbiler er kommentarfeltet underholdende læsning :-).

Her et lille eksempel :-))))))

-------
Tesla er noget opreklameret lort, som ikke er værd at sætte penge i!!!
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Jun 20 '16
Niels
Niels Jun 20 '16

sagde ræven om rønnebærene.....

fmm1000
fmm1000 Jun 21 '16

I min forrige video satte jeg verdensrekord i langdistancekørsel for elbiler på motorvej.

Jeg fik så mange positive kommentarer (altså ikke fra Ekstra Bladets læsere, hvor turen også blev beskrevet :-)) at, jeg besluttede at lave en mere :-).
I min nye video gav jeg en af de mest energieffektive fossilbiler chancen for - med den samme energimængde - at slå afstanden min Tesla kørte.
Se resultatet i videoen nedenfor :-).
Så har I mere argumentations-ammunition, når I diskuterer elbiler :-).

https://www.youtube.com/watch?v=RumF4Zmppks

Sider: « 1 2 3 4 5 »