Loading...
dk

Hvilken bil ville i have købt, hvis ikke Tesla | Tesla Forum

Ellert
Ellert Jul 14 '16

Jeg ville have købt en Porsche Panamera GTS, hvis ikke min ven Lysmanden havde fået mig overtalt til at prøve en Tesla.

Den første jeg fik en prøvetur i via bilbasen var så tilfældigvis Ken Seitzbergs, som jo havde ekstrem viden om bilen. Og som samtidideig var meget sympatisk at snakke med og villig til at øse ud af sin viden. Jeg endte med at købe en anden Tesla, men man kan sige at Lusmanden og Ken solgte mig Tesla.

Jeg har egentlig været super glad for min Tesla, men overvejer lidt igen Porsche Panamera GTS, da jeg synes service hos Tesla er meget ringe. Det føles som om at de er ligeglade med købere på de biler der er solgt. Og da salget så er stagneret er jeg så blevet lidt nervøs omkring hvad der så sker, da jeg hører fra flere at der er store ventetide på reperationer.og har selv oplevet ekstremt lange svartider. Det er sgu tit Teslaforum der har reddet mig. Når man køber dyre biler som Tesla, eller endnu dyrere som Panamera, mener jeg service er en del af totaloplevelsen. Når jeg tager mit Rolex med ind til Klarlund til rensnig af værk, pudsning af guld osv, starter oplevelsen når jeg kommer ind ad døren. Jeg tror at hvis Tesla skal have bare en lille chance for at overleve i DK nu hvor nypriserne stiger - så skal de oppe sig meget kraftigt.Der er solgt rigtig mange biler med stor fortjeneste som følge her i Dk... Kom nu ind i kampen Tesla!!!

Men som sagt superglad for bilen!!!

Jeg har dog som tidligere beskrevet været glad for Tesla fællesskabet og ikke mindst dette foum!

 

Forummets indlæg er redigeret af Ellert Jul 14 '16
MrCoffee
MrCoffee Jul 14 '16
Hej Ellert. Forstår alles frustration mht service og manglende svar mm. Ved ikke om du var med til Club arrangementet, der fortalte de at de er ved at uddanne/ansætte næsten dobbelt så mange teknikere, backoffice mm ydermere udvider de og køber nabogrunden og bygger helt om baseret på Lean princippet. Vi har i Dk hvad der svarer til ca 700 Teslaer pr lift, hvor man hele tiden bør sørge for at der er 100 biler pr lift i andre lande. Så de kæmper men er røget helt bagud herhjemme, de undskylder og lover at de meget hurtigt får tingene på plads. Peter
Bianco
Bianco Jul 14 '16
Citat fra MrCoffee ...Vi har i Dk hvad der svarer til ca 700 Teslaer pr lift, hvor man hele tiden bør sørge for at der er 100 biler pr lift i andre lande. 

Nu har Tesla DK jo selv sat sig i denne situation til at starte med, så det vil kræve en total kulturændring. 

Hvad er odds pt hos bookmakerne? ;-)

Ellert
Ellert Jul 15 '16

Hej mrcoffee. det må jo så også betyde 7 gange så lange ventetider som i andre lande. Teslas salg eksploderede og stagnerede ultimo  2015... Altså snart 7 måneder siden... Der burde være kraftige forbedringer allerede nu. Det er ganske enkelt aldeles uacceptabelt. Men som Teslafan håber jeg at de får styr på det!!! Det er jo en fantastisk bil!!! Jeg var desværre ikke til clubarragement. Er det på Kirstinehøj at de udbygger?

Thor
Thor Jul 16 '16

Den måde Tesla Danmark bliver styret på, strider utroligt meget imod den måde at Elon Musk vil have sin virksomhed til at operere. Alt skal gerne gå meget stærkt, og der er intet som er umuligt. Er der et problem, så skal det ordnes asap.

Men, ligesom med SpaceX og raket opsendelserne, så holder hans deadlines så godt som aldrig.

Men at der simpelthen ikke er styr på noget i Tesla Danmark efter 7 måneder er direket kritisabelt. På Facebook kommer der flere og flere utilfredse indlæg, og hvis Tesla sætter sig for at svare mails i 2016, så drejer det sig nok nærmere om (ultimo) 2017. Der er en grund til at det hedder "Tesla tid."

Det er desværre direkte kritisabelt, og oven i det med deres håndtering af P85D, så er der simpelthen nogen elementer i Tesla som bare ikke fungere.

 

EDIT:: Jeg kan også selv mærke at den kedelige stemning omkring Tesla, som jeg stadigvæk forstår fuldt ud, påvirker min lyst til at følge med. Den stemning eksistere ikke på bl.a Worldwide Tesla gruppen samt den norske tesla gruppe på facebook. Det er en skam, når vi i virkeligheden kører i den absolut fedeste bil, men har så elendig kundeservice at Forbrugerrådet og FDM nærmest vil vinde alle sager som køres imod Tesla.

Forummets indlæg er redigeret af Thor Jul 16 '16
Kiefer
Kiefer Jul 16 '16

Thor: Man skal så også huske på at på TMC er der ikke plads til kritikere af Tesla. Jeg ved der er flere nordmænd som er blevet smidt ud af forummet for at være for kritiske. Så det er nok en af grundende til at man ikke hører så meget til den slags der.

Nogen der ved hvor mange Teslaer de er ved at være oppe på i Norge, men som jeg lige kunne tælle mig frem til hurtigt, så har de 12 service steder deroppe. Det hjælper jo nok gevaldigt på niveauet af den service man oplever.

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 16 '16

Snakkede med en nordmand den anden dag på Slagelse SuC. Han bor tæt på Bergen SC og fortalte at servicen i Norge også halter gevaldigt på flere punkter.

KimT
KimT Jul 16 '16
Citat fra Kiefer


Nogen der ved hvor mange Teslaer de er ved at være oppe på i Norge...
/Martin

Iflg den her side er de vel oppe over 11.000 : https://teslamotorsclub.com/...on-stats.61651/ ;

Thor
Thor Jul 16 '16

På Tesla Motors Club?

Det var jeg faktisk ikke klar over. Den slags bryder jeg mig så lidt om. Det er tydeligvis en af ulemperne ved at privat ejet forum, når man vil diktere sådan en vej.

Norge har ganske vidst flere service centre, men det er også et markant større land end Danmark. Dog kommer der til tider lidt negative historie i den norske facebook gruppe, men det er meget mindre end hvad det er i den danske. Det er jo helt vildt, at man som dansker kan være nødt til at køre til Hamburg for at få en tilfredsstillende service. Jeg tror dog ærlig talt ikke at der er styr på situationen i 2016. Jeg har forhåbninger om midt i 2017 så kører det som det skal.

Kiefer
Kiefer Jul 16 '16

Man kan jo godt sige at for dem der bor i Sønderjylland er det kortere at køre til Hamborg end at køre til Århus. Og antallet af tyske Teslaejere mellem grænsen og Hamborg kan jo nok tælles på et par hænder. Så det giver jo næsten god mening for dem at bruge SC dernede. 

Det er ikke selve forumejerne der dikterer at man ikke kritiserer Tesla, det er vist mere brugerne selv. Hypen om Tesla i USA er jo på linie med hypen om Apple og det er samme typer af fans man oplever.

/Martin

Thor
Thor Jul 16 '16

Min kæreste og jeg har for første gang talt om at køre til Schweiz. Jeg kunne godt finde på at tage forbi Hamburg på vej derned, eller tilbage. Og så selvfølgelig skrive inden, så kan de forskellige små ting blive rettet.

Det siger jo også noget om hvor fed bilen er.

I vores tidligere bil var roadtrip noget vi gjorde af nød, og ikke af lyst. Det handlede om at komme fra A-B. Jeg har dog også kørt til Hamburg og Amsterdam med nogen kammerater, og turen derned er da sjov nok - men også lang.

Men når man sidder i en Tesla så er det noget helt andet. Vi kørte til Tyskland for at købe ind til to store fødselsdagsfester. Og turen derned, og hjem igen på samme dag, var bare sjov. Vi hyggede os, de planlagte men korte stop, gjorde absolut ingen ting. 
Så nu tager min kæreste og jeg en tur syd på gennem Tyskland, og Schweiz. Alene det at man får lyst til det pga bilen, siger noget om hvor fed den er. :)

Hehe, og jeg kender godt det med hype. Det er aldrig en god ting når det tendere til at blive 'religiøst.' Som det jo godt kan blive. ;) 

Forummets indlæg er redigeret af Thor Jul 16 '16
ErikBH
ErikBH Jul 16 '16

det jeg har hørt fra Aarhus er at de har manglet plads og ikke har kunnet få naboen til at flytte sig. Det lyder til at der er en aftale på plads så de snart kan udvide med flere lifte.

Jeg fatter dog ikke hvorfor et serviceværksted hvor 100% kører i bil til og fra skal ligge så tæt på centrum. Ude ved E45 var da meget bedre. Evt. længere mod syd (Horsens eller Vejle) så fynboer og sydjyder havde nemmere adgang dertil (jeg ved godt at så er der længere fra Nordjylland, men.. ja... E45 var i hvertfald lettere for stort set alle)

Kris
Kris Jul 16 '16
Gik fra en Lexus LS 430, som efterhånden kostede en mindre formue hver gang den var på værksted. Havde egentlig kig på en brugt Mercedes E indtil en ven tippede mig om at prøve en Tesla. Det gjorde jeg så, og så var både jeg og bilen solgt! Men det er rigtigt at service kapaciteten er uacceptabel lav!
Sider: « 1 2 3 4 5