Loading...
dk

Så er der en spændende opdatering i vente | Tesla Forum

PeterE
PeterE Oct 10 '16

Tak Lau! Jeg ved at bilen netop er blevet færdig nede på min p-plads, og nu glæder jeg mig da. 

gronkjaer
gronkjaer Oct 10 '16

For fanden da... Stadig ingen opdatering her... Skal da lige love for at jeg er blevet smidt bag i køen..

MicTheCat
MicTheCat Oct 10 '16
Jeg er glad for det nye design både i vores S og X. De der ikke er glade. Vent en måned og i vil føle at det er som det altid har været sådan, det er meget mere moderne

Meen min X som for knap en måned siden fik skiftet begge lygter med blink og tåge har ikke været glad for opdateringen. De nægter igen at kommunikere på LIN bussen. Surt som Tintin nævner når man bor i Sønderborg. Må kontakte SC i morgen og håber de kan fikse det på afstand. Tror det muligvis er Lin Master der ikke får opdateret lygterne før den selv bliver opdateret
gronkjaer
gronkjaer Oct 10 '16

Software update failed.. øv øv-- hvornår mon man så får muligheden igen?

 

KimT
KimT Oct 10 '16

Snublede tilfældigvis over den her : https://teslamotorsclub.com/...-at-an-update.78741/

Så prøv at ring til Tesla - ikke DK, men deres service nummer (tror ikke de kan gøre noget i DK)

P85DK
P85DK Oct 10 '16

@gronkjaer - det oplevede jeg med opdateringen før 8'eren. Ringede til Tesla service og de klarede det remote. Der skulle lige en reset til

CanEl
CanEl Oct 10 '16

fik opdateret i går.

TorbenS
TorbenS Oct 10 '16

@gronkjaer - du er ikke den eneste som ikke har fået opdatering. Men måske er det fordi jeg har en fejlmelding i display'et "12V Battery Needs Service. Replace 12V Battery Soon"

Problemet er bare at Tesla ikke har noget batteri på lager og her 10 dage efter jeg har fejlmeldt det, ikke ved hvornår de får det !

Der er stadig rigtig god plads til at forbedre deres service... 

 

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Oct 10 '16
jhan
jhan Oct 11 '16

Efter opdatering:

Hvor er infolinjen, der beskriver program og aktuelt spillet musiknummer, blevet af i DAB radioen?

Knudsen
Knudsen Oct 12 '16

Men een ting der absolut ikke er optimalt efter min mening er at hvis man får vist GPS/kort øverst, så forsvinder menu baren øverst efter et kort stykke tid... Det giver jo ikke mening...! Får jeg mere BRUGBAR info på den måde... nej det gør man faktisk ikke...

 

Og når man så vil have adgang til menu skal man først trykke på kortet... vente på at den animerer kortet nedad så menu kommer til syne - og så kan man endelig tilgå menu... Det er ikke i orden - det tager ekstra tid til betjening som man istedet burde bruge på at se ud af forruden...

 

Kan man ikke slå det fra så menu altid er synlig....?

 

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Oct 12 '16
griffel
griffel Oct 12 '16
- Åbenbart kun hvis du flytter kortet nederst.
Jeg synes nu det er meget fedt, og hvis jeg skal bruge en knap fra menuen, så kan jeg 'forberede' ved at røre ved skærmen inden. Jeg kan godt ramme den store skærm uden at kigge på den :-)
The_Stig
The_Stig Oct 12 '16
Citat fra Knudsen

Men een ting der absolut ikke er optimalt efter min mening er at hvis man får vist GPS/kort øverst, så forsvinder menu baren øverst efter et kort stykke tid... Det giver jo ikke mening...! Får jeg mere BRUGBAR info på den måde... nej det gør man faktisk ikke...

 

Og når man så vil have adgang til menu skal man først trykke på kortet... vente på at den animerer kortet nedad så menu kommer til syne - og så kan man endelig tilgå menu... Det er ikke i orden - det tager ekstra tid til betjening som man istedet burde bruge på at se ud af forruden...

 

Kan man ikke slå det fra så menu altid er synlig....?

 


 
Noget tyder på at man skal holde snitterne væk fra det de kalder en opdatering - så man ikke føler sig down-graded.
 
Eh55
Eh55 Oct 13 '16

Min havde også fejl på ladeporten, Tesla sagde at der kommer en opdatering der retter det, men min forsvandt da den havde ladet

PeterE
PeterE Oct 13 '16
Citat fra The_Stig
Citat fra Knudsen

Men een ting der absolut ikke er optimalt efter min mening er at hvis man får vist GPS/kort øverst, så forsvinder menu baren øverst efter et kort stykke tid... Det giver jo ikke mening...! Får jeg mere BRUGBAR info på den måde... nej det gør man faktisk ikke...

 

Og når man så vil have adgang til menu skal man først trykke på kortet... vente på at den animerer kortet nedad så menu kommer til syne - og så kan man endelig tilgå menu... Det er ikke i orden - det tager ekstra tid til betjening som man istedet burde bruge på at se ud af forruden...

 

Kan man ikke slå det fra så menu altid er synlig....?

 


 
Noget tyder på at man skal holde snitterne væk fra det de kalder en opdatering - så man ikke føler sig down-graded. 
Smag og behag, det er en god og gennemtænkt ny version af softwaren. Bedre på mange områder, og sikkert - for nogle - også mindre god på andre området. Man kan ikke springe en opgradering over :)
The_Stig
The_Stig Oct 13 '16
Citat fra PeterE
Citat fra The_Stig
Citat fra Knudsen

Men een ting der absolut ikke er optimalt efter min mening er at hvis man får vist GPS/kort øverst, så forsvinder menu baren øverst efter et kort stykke tid... Det giver jo ikke mening...! Får jeg mere BRUGBAR info på den måde... nej det gør man faktisk ikke...

 

Og når man så vil have adgang til menu skal man først trykke på kortet... vente på at den animerer kortet nedad så menu kommer til syne - og så kan man endelig tilgå menu... Det er ikke i orden - det tager ekstra tid til betjening som man istedet burde bruge på at se ud af forruden...

 

Kan man ikke slå det fra så menu altid er synlig....?

 


 
Noget tyder på at man skal holde snitterne væk fra det de kalder en opdatering - så man ikke føler sig down-graded. 
Smag og behag, det er en god og gennemtænkt ny version af softwaren. Bedre på mange områder, og sikkert - for nogle - også mindre god på andre området. Man kan ikke springe en opgradering over :)

Jeg fik buddet om SW opdatering men har ikke sagt OK, nu står der bare et GULT UR i top-displayet - kører endnu VER 7.1
MrCoffee
MrCoffee Oct 14 '16
Ville også kravle tilbage til den gamle version hvis det var muligt. Navien kan ofte kun vise det grå kort nu, når man har talt i telefon hopper musikken ikke i gang igen, så skal man taste på en radiostation igen - det er en ommer Tesla ! Håber virkelig der kommer en kraftig justering, til jer der ikke har opgraderet, prøv at tjekke det hos en "kollega" først.
PeterE
PeterE Oct 14 '16

The_Stig, du kan selvfølgelig vente lige så længe du vil - det betyder også bare at du ikke får rettet fejl og lign i din nuværende software. Og der er mange fejlrettelser, som jeg klar mener overskygger de udfordringer der er i 8.0 - men ja, lad os da få 8.1 asap :)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7