Loading...
dk

Erfaringer med skæve bremseskiver | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Mar 2 '18

Sune, der er nok størst chance for, at Tesla vil tage den på garantien, hvis du bruger dem som service værksted.

Ellers så ville jeg da bare skifte dem selv. De koster ikke meget i dele. Og det er jo bare et standard bremse system, i god kvalitet.

P85DK
P85DK Mar 3 '18
Quote from DeaconWP

Sune, der er nok størst chance for, at Tesla vil tage den på garantien, hvis du bruger dem som service værksted.

Ellers så ville jeg da bare skifte dem selv. De koster ikke meget i dele. Og det er jo bare et standard bremse system, i god kvalitet.

Har du partnr. på bremse skiver og klodser? 

Ice2EV
Ice2EV Mar 3 '18

Her kan du få dem i forskellige prisklasser:

 

https://www.carid.com/2015-tesla-model-s-brake-parts/

 

Fra 349 us for skiver og op til 16000 us for fuld sæt bremser og kalibre.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 3 '18
DeaconWP
DeaconWP Mar 3 '18

Det har jeg ikke.

Men Auto-G i Viborg vil gerne sælge nogen til dig.

Jeg har forberedt dem på at der er et marked.

Hvis du har et Certificat of Conformity på din bil, (typegodkendelse), så kan de vist finde de dele, som passer til den.

CoC fåes ved henvendelse ved Tesla, mener jeg. Det er dem jeg har fået mit fra. I forbindelse med ændring af tilladt totalvægt på tilkoblet trailer.

P85DK
P85DK Mar 3 '18

Vil altid vælge de originale Brembo bremser. Pris pr. skive er ca. 1.000 kr. både for og bag og ca. 1.000 kr. for klodser pr. ende, så det bliver ca. 6.000 kr. i originale Brembo dele for skiver og klodser hele vejen rundt.

Skiver bag: 09.N266.21

Klodser bag: P30074

Skiver for: 09.N265.21

Klodser for: P09004

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 3 '18
RobertJ
RobertJ Mar 5 '18

@ SuneH,

Min 3 år gl. / 100tkm traver kører stadig på Org skiver/ klodser. Der er fint med slidlag tilbage, det siger lidt om potentialet. 
Men noget lort når det begynder at ryste.

Mine begyndte ved 70-80tkm, jeg fik dem målt hos den lokale vognsmed der havde et bremserullefelt.
De bremsede let skævt, nok til ikke at holde synskrav.

 

Jeg har siden skruet op for agressiv opbremsning, benyttet alle muligheder for at bremse ned på skiverne. Inklusive at accelerere frem mod afkørsler for at bremse farten af. Det er ubehageligt for det ryster jo i vognen, men oftest kun ved lette bremsetryk - Derfor hårdt ned pedalen. Men vil mene at min bil nu er kureret her 20tkm efter. Det ryster mindre og mindre, og jeg burde have sparet et skiveskift. Vi får se hvad Synsmanden i efteråret siger.

 

Ved Model S er jeg kommet frem til at det kan være ved nedbremsning på en varmdag, hvorefter man holder foden på pedalen og varmen derefter ikke afgives jævnt. deltaT skal være af en større kaliber, men ikke umuligt.

Nogen taler om at der kan overføres en smule materiale fra klods til skive. under samme omstændigheder som ovenfor.
Med min metalurgiske viden finder jeg det ikke helt umuligt.
 

Hinnerup auto neddrejer skiver hvis de er 'skæve'. Tesla gør ikke.
Kan du ikke lide min metode kan du betale dig fra mindre lapning der.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Mar 5 '18
SuneH
SuneH Mar 5 '18

Tak RobertJ, jeg prøver at bremse noget mere aggressivt så. Bliver nok ikke så nemt her i snevejret :-)

Har en tid hos Autoskadestuen d. 22. marts. Så må vi se hvad de siger. De drejer dem vist også af.

Min TMS har kørt små 67.000 km og der er stadig MASSER af skive tilbage. Så ja, de kan holde til mange km med mindre de altså bliver skæve... 

nicom
nicom Mar 15 '18
Jeg har kørt 115000 km i min Tesla men bremsekraften fra original setup er ringe. Heldigvis er skiverne ikke skæve. Jeg overvejer om et skift af bremseklodserne til EBC redstuff eller yellowstuff kunne forbedre bremsekraften. Er der nogen der har erfaringer med EBC ?
RobertJ
RobertJ Mar 15 '18

Har ingen erfaring med EBC udover de er i den dyre ende.

Har selv kigget lidt på at få Power Stop z16 hjem fra US via ebay.
Det er under 1000kr for et komplet sæt klodser.

P85DK
P85DK Mar 15 '18

Min erfaring er at jo mindre du bruger dine bremser jo ringere er de, anset hvor high-end de er. På konens bil har vi nogle sindsygt dyre floating brembo bremser og hvis de ikke bliver kørt hårdt en gang om ugen, så er det som om de næsten ikke er på. Men bliver de brugt ordentligt, så er de de bedste bremser vi nogensinde har haft på en bil. Brugt rigtigt er dog også lig meget større slid og de koster 12.000 kr i dele alene.

Jeg oplever lidt det samme med Brembo bremserne på Tesla, hvis du ikke bruger dem ordenligt, så tager de ikke ordentligt fat og så føles de decideret ringe.

Hvis du over en uges tid sætter den i N hver gang du kommer til et kryds eller lignende og benytter bremserne i stedet for regen hele vejen til stop, så vil du opleve nogle helt andre bremser ganske hurtigt. Det er ikke nok at have regen i low.

Jeg tror desværre ikke at du vil opleve bedre bremser ved at skifte til andre klodser og/eller skiver, med mindre du også ændre kørestil. Og den største fejl folk begår når de vil have bedre bremser er at købe high performance bremser, som stiller endnu større krav til at du kører dem hårdt for at virke optimalt.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 15 '18
webercarbmann
webercarbmann Mar 15 '18

Vi har kørt 125k i vores 70D. Jeg var fra starten meget opmærksom på problemet med rustne skiver og har mindst en gang pr uge kørt en tur hvor bremserne har fået nogle tæsk! Vi har originale skiver og klodser og der er ingenting der ryster og er skævt. Jeg bremser ned fra 100-120 km/t  4-5 gange og aktiverer P-bremsen nogle gange ved ca 40-50 km/t. Efter en sådan tur er skiverne pænt blanke og der er fint "bid" når man bremser. Dette skal bare gøren jævnligt, specielt om vinteren. 

 

nicom
nicom Mar 15 '18
Ok. Jeg må prøve at bremse lidt hårdere fremover så bremsekraften holdes ved lige. EBC kan risikere at skuffe på en Tesla.
Dieselosaurus
Dieselosaurus Mar 28 '18

Er der en diagnose fra Autoskadestuen? 

Quote from SuneH

Har en tid hos Autoskadestuen d. 22. marts. Så må vi se hvad de siger. De drejer dem vist også af.

Sider: « 1 2 3 4 5