Ja, men det kommer jo an på prisen og TCO over f.eks. 8-10 år. Det kunne jo også være en model hvor man kunne opgradere batteriet.
Ja, men det kommer jo an på prisen og TCO over f.eks. 8-10 år. Det kunne jo også være en model hvor man kunne opgradere batteriet.
Er der nogen her, der kunne finde på at lease et Tesla batteri som man gør ved Renault ?
Ja, den største fejl som Renault umiddelbart gør i mine øjne, er at prisen på bilen uden batteri ikke er attraktiv nok, så det virker som om batteriet bliver en ekstra omkostning frem for at det fremstår som en fornuftig måde at eje bilen på.
Der er en 85D ejer i Tjekkiet der har sat et 100 kWh i sin bil. Den er stadig forbundet med Tesla, den siger 100D i display og app, har stadig nosecone billede i display og app og under informationer på tesla.com siger den stadig 85D.
Han havde fået et værksted til at udføre udskiftningen. Fysisk skift var hurtigt overstået, mens upload af firmware tog lidt længere tid.
Det var da en god nyhed... for dem med gamle model S'er.
Måske man skulle købe en :-)
Der er en 85D ejer i Tjekkiet der har sat et 100 kWh i sin bil.
Bliver den ikke for tung med et 100 kWh batteri? Tænker at hjulophæng m.m. skal opgraderes...
Wk057 siger det fint nok med luftundervogn, mens det er et andet spørgsmål med stålfjedre
60 kWh - 385 kg
70 kWh - 453 kg
75 kWh - 530 kg
85 kWh - 544 kg
90 kWh - 567 kg
100 kWh - 625 kg
Så du har en mellemstor svigermor med i bilen :-)
@P85DK har du et link til historien med den tjekkiske Model S ejers opgradering til 100D?
Altid :-) https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pre-facelift-85d-100d-upgrade.278090/#post-7074648
Her er en tråd hvor Wk057 sælger en opgradering til 100 kWh, der er alle relevante spørgsmål og svar
Spændende spændende, men... Jeg ser et problem hvis man opgraderer en ældre bil og bilen bliver totalskadet. Jeg tror at man får svært ved at overbevise forsikringen om at en bil der fx hedder 70D på papiret men som er opgraderet til 100D er fx 150K mere værd end en original.
Det er nok mere et spørgsmål om hvorvidt man overhovedet er forsikret, da der vil være en mærkbar effektforøgelse fra 70 til 100 firmware ...
Det er nok mere et spørgsmål om hvorvidt man overhovedet er forsikret, da der vil være en mærkbar effektforøgelse fra 70 til 100 firmware ...
Nej da. I mine papirer står der at min bil har 512 hk. Den har bare været neddroslet indtil nu. :)
Spændende spændende, men... Jeg ser et problem hvis man opgraderer en ældre bil og bilen bliver totalskadet. Jeg tror at man får svært ved at overbevise forsikringen om at en bil der fx hedder 70D på papiret men som er opgraderet til 100D er fx 150K mere værd end en original.
Du får erstatning for en 70kw bil.
At du har ofret et nyt 100kw eller for den sags skyld 70kw batteri giver ikke ekstra.
Det er jo en sliddel.
Så skal du jo bare tilbyde at købe dit 100 kW batteri fri til et 8 år gammelt 70'er batteri's pris ...
Er der nogle i DK, der har fået udskiftet et batteri Model S 85 til en nyere type? Jeg er blevet tilbudt 90 kWh nyeste generation af Tesla, det er selvfølgelig efter garantien er løbet ud for mindre end 3 mdr siden.
Hvordan er så lade oplevelsen?
Er der nogle i DK, der har fået udskiftet et batteri Model S 85 til en nyere type? Jeg er blevet tilbudt 90 kWh nyeste generation af Tesla, det er selvfølgelig efter garantien er løbet ud for mindre end 3 mdr siden.
Hvordan er så lade oplevelsen?
Hvad er dagsprisen for ombytningen? Får du adgang til hele batterikapaciteten hvis du køber?
Her er det seneste jeg har læst.
Ved opgradering til ny 90pakke, som er et nedskaleret 100-batteri, får du 90ernes ladehastighed. Dvs du ved 50 pct Soc lader med omkring 100 kw i stedet for omkring 50 kw som på 85pakkerne. Jeg har ikke hørt andet end man får den fulde kapacitet på 90batteriet. De priser jeg har set er omkring 150.000-170.000 incl moms.
Ikke uenig, men tror der er mange meninger om det. Et reman holder måske ikke så længe, og har samme elendige ladehastighed. Et nyt har vist også længere garanti.