Loading...
dk

Aktiekurs / fremtid | Tesla Forum

MOS
MOS Apr 19 '17

Banken kan ikke tvinge dig til at sælge. Men hvis din pensionskonto går i minus, så kommer du naturligvis til at betale renter til banken. Banken må kun tage samme rente, som de tilbyder, når pensionskontoen er i plus.

MrCoffee
MrCoffee Apr 20 '17
Mht aktiekursen, har jeg cashet ind på 306, den kan sagtens løbe længere men jeg er tilfreds. Det er all time High og kursen afspejler ikke Teslas evne til at tjene penge i min optik, tror den skvatter nedad igen som vi kender det, dog ikke til 180 eller lign. En fugl i hånden...
mbk
mbk Apr 20 '17
Citat fra MrCoffee Mht aktiekursen, har jeg cashet ind på 306, den kan sagtens løbe længere men jeg er tilfreds. Det er all time High og kursen afspejler ikke Teslas evne til at tjene penge i min optik, tror den skvatter nedad igen som vi kender det, dog ikke til 180 eller lign. En fugl i hånden...
Jeg gjorde det samme for en uges tid siden, tror gerne TSLA kan gå højere, men med Trump bag roret tør jeg ikke spå dollar kursen, paradoksalt nok har jeg tjent på dollar kursen siden Trump kom til. 
LBlaa
LBlaa Apr 20 '17

Siden det er på hobby plan og Tesla i den grad er bygget på hype, så ville jeg sælge. 

Du kan altid geninvesterer. Desuden bør du sprede dine investeringer mere (også selvom det er på hobby plan). Jeg vil mene dine investeringer i princippet er gambling, og nu har du muligheden for at få udbytte. 

Jeg er på ingen måde ekspert i investeringer, men har selv erhvervet tesla på 250 og overvejer at sælge, grundet aktiens volatilitet. 

 

 

Klaus_
Klaus_ Apr 20 '17

Jeg har taget gevinsten hjem på TSLA indtil videre. Så må vi se hvad der sker.

Invisibletycoon
Invisibletycoon Apr 20 '17
Jeg tror man skal læse loven om palskat.
Hobby og hobby beløbet betalt i palskat det sidste 5 år er temmelig stort.
Kun 2 stk tilbage i rate man kan ikke gå ud og ind pga 20% reglen.
Banken handlede for mig for år tilbage med elendige afkast.
Det har ikke skortet på anbefalinger fra banken om at gøre noget andet ala sælg de sidste 5-6 år.
53000 biler puha spændende.
Handle aktier er et lotterispil.
Invisibletycoon
Invisibletycoon May 1 '17

var lige ved at sælge pga de gode råd, men nej tjent ca 600.000 siden ved at beholde.

kapsel
kapsel May 1 '17


 

Citat fra Invisibletycoon

var lige ved at sælge pga de gode råd, men nej tjent ca 600.000 siden ved at beholde.

Lad os lige slå en ting fast: der er ikke tjent noget før der er solgt :)

Invisibletycoon
Invisibletycoon May 1 '17
Lad os lige slå en ting fast nu potentiel 718.000, men herregud den kan jo falde igen.
LBlaa
LBlaa May 1 '17

Lad os lige slå en ting fast.. det er gambling og ikke investering du har gang i :)

Jeg har dog heller ikke solgt endnu.

Invisibletycoon
Invisibletycoon May 1 '17
Hvornår er det gambling og hvornår er det investering.
Købte i 140 4400 stk 3.850.000,-
Værdi i dag 9.687.482,-
Lotto,gambling,investering.
Jeg kan ikke rigtig se forskel. Er der nogen kloge der kan forklare forskellen.
Min bank advarer et par gange om året.
Invisibletycoon
Invisibletycoon May 1 '17
Banken kalder det investering.
MOS
MOS May 2 '17

Med fare for at kloge rundt i noget, som jeg ikke ved med usvigelig sikkerhed, så vil jeg alligevel give et bud:

Investering er at sætte sine penge i en genstand eller værdipapir med det formål at tjene penge på en fremtidig værdistigning.

Gambling er et væddemål om penge og ikke nødvendigvis relateret til et investeringsobjekt.

Hvis man har mere end 20% af sin formue investeret i samme selskab, så må det betragtes som en risikabel investering, som nogen måske vil kalde gambling. Dette er ud fra strategien om ikke at lægge alle sine æg i samme kurv.

Lotto er et rent tilfældighedsspil, der udbydes af bl.a. Danske Spil og har selvsagt intet med investering at gøre.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 2 '17
MrCoffee
MrCoffee May 2 '17
Ingen ved hvad fremtiden bliver mht aktier, men ved at sætte sig godt ind i tingene stiger oddsene betydeligt.
mbk
mbk May 2 '17
Quote from Invisibletycoon Hvornår er det gambling og hvornår er det investering.
Købte i 140 4400 stk 3.850.000,-
Værdi i dag 9.687.482,-
Lotto,gambling,investering.
Jeg kan ikke rigtig se forskel. Er der nogen kloge der kan forklare forskellen.
Min bank advarer et par gange om året.

Fedt!

Atlså, jeg ville nok cashe in eller sprede risikoen osv. Det kan jo selvfølgelig være det er 'pocket money' for dig, det ville det ikke være for mig :)

Indtil videre har du jo vundet stort, og jeg tror faktisk gerne TSLA stiger mere, men den er volatil. Hvis den falder til omkring 250 går jeg nok ind igen :)

jramskov
jramskov May 2 '17

Denne podcast er måske interessant at høre: http://theteslashow.com/...d-valuation-aint-one

"We discuss Tesla’s recent market cap passing Ford and GM to become the most valuable U.S. automaker. We discuss the basis for valuations, what influences valuations, and the different scenarios that lead to Tesla being valued more than GM and Ford today. And how Tesla could be worth Elon's supposed $1 Trillion valuation."

Er bestemt ikke ekspert, tværtimod (derfor lader jeg også andre om at håndtere mine pensionsmidler), men har nogle få aktier, bla. lidt Tesla. Er det ikke noget med at aktiekursen mere er baseret på hvilken fremtidig værdig "man" tror firmaet kan opnå, fremfor dens nuværende værdi? Hvis kursen var baseret på deres regnskaber indtil nu, burde kursen vel nærmest være 0 :)  

MOS
MOS May 2 '17
Citat fra jramskov

Er det ikke noget med at aktiekursen mere er baseret på hvilken fremtidig værdig "man" tror firmaet kan opnå, fremfor dens nuværende værdi? Hvis kursen var baseret på deres regnskaber indtil nu, burde kursen vel nærmest være 0 :)

Det korte svar er ja.

Omvendt, hvis kursen afspejlede en nutidig værdi på 0 og man tror, at den fremtidige værdi om f.eks. et år svarer til kurs 100, så ville man jo kunne gøre et kup ved at købe til kurs (næsten) 0 i dag og bare vente et år og se kursen stige til 100. Så nemt er det desværre ikke, for hvis tilstrækkelig mange andre har samme forventning, så vil der være mange købere i markedet, som vil have del i denne forventede værdistigning, hvilket lynhurtigt vil få kursen til at stige. Udbud og efterspørgsel. Det kan tage brøkdele af et sekund. Når kursen så er kommet op på lidt under 100, er der nok ikke mange flere, der vil risikere at købe, da stigningspotentialet nu er ret begrænset. Måske stabiliserer kursen sig på ca. 90, hvis de fleste regner med, at kursen stiger til omkring 100 om et år. Man kan altså rimelig nemt tjene en sølle 10'er, men man skal naturligvis også huske på risikoen for et tilsvarende eller endnu større tab, hvis det går dårligt og i værste fald at tabe hele investeringen, hvis man er så uheldig, at firmaet gå konkurs. Hvis det derimod går (langt) bedre end de fleste forventer, kan man nogle gange være heldig at få en fordobling eller i sjældne tilfælde en 10-dobling af kursen.

Invisibletycoon
Invisibletycoon May 3 '17
Fik kontakt til nogle i " ludomaniforeningen" fordi jeg kom at kalde mig selv for ludoman.
Der blev jeg belært om at det hedder ludomani når man taber alle sine penge, men investering hvis man tjente mange penge med heldige aktiekøb.
Jeg har handlet aktier i en meget lang årrække og var egentlig kun int i følelsen fra teslaejere om bilens fremtid.Den begejstring og beskyttertrang som teslaejere udviser overfor kritikere er for mig beviset på at vi med måske kultaktie og så er det jo spændende hvor højt vi kan komme om nogle år.
Jeg har selv købt en tesla og tror vel lidt på den som en fremtidig bil. Altså vil aktiekursen om et par år med overskud ligge i 600-700.
Kunne have købte i kurs 39, men var vel lidt pylret og ventede.
Forsøger at finde fremtidsaktier ala iphone,genmab,netflix etc.
Jeg er enig i at alle aktier er værdibaseret på fremtiden 1-2-3 år frem i tiden både op og ned.
Jeg mener at al handel med aktier er investering uanset 1 eller 100 aktier trods de fleste er tro baseret.
Bankernes advarsel holder mange fra selv at investere af skræk for tab, men til gengæld får man lave afkast incl. Et par livremme og seler.
Pocketmoney ja jeg har egentlig ikke brug for pengene, men børn og børnebørn kan vel få glæde af dem.
Grunden til jeg ikke spreder helt vildt er det lave afkast og at jeg ikke kan magte at holde øje med mere end 2-10 aktier.
Jeg kikker efter den de næste 2-3 aktier der indeholder stigninger på 10-15 gange om 5 år.
Nogle bud.


Gustavsfar
Gustavsfar May 3 '17

Shopify.

Sider: « 1 2 3 »