Loading...
dk

ALL inclusive tilbud fra E-On | Tesla Forum

Kokken
Kokken Sep 21 '16

Jeg overvejer seriøst tilbud fra E-On om fri opladning for kr. 579/mdr.

Jeg har solceller efter den gode gamle "nettoordning" - er der nogen herinde der ved om det E-On´s tilbud kan bruges selvom jeg har solceller ?

På forhånd tak!.

Vh. Søren

SuneH
SuneH Sep 21 '16

Det kan det ikke.

Se indlæg #98 i denne tråd:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4210?&page=5

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Sep 21 '16
RobertJ
RobertJ Sep 21 '16

Jeg forventer ikke at der skulle være nogle problemer med Eons tilbud og solceller på nettomåler ordning.
Jeg har selv bestilt og har som dig den gamle ordning.

 

Der er dog nogle her på forum der i den anden all inclusive tråd nævner at de er blevet informeret om at det ikke er tilladt.
Det kan enten være salgspersonale der er uvidende, eller mangel på information omkring solcelle ordningerne i Eons regi, eller den triste udgave, at det så faktisk ikke kan lade sig gøre.

Det er til min viden ikke ulovligt at have et solcelle anlæg tilmeldt på nettomålerordning samtidigt med at få afgift retur fra EVSE eller Danskelbilsupport. Forventer det samme gør sig gældene for Eons tilbud.

- R

 

SuneH
SuneH Sep 21 '16

Aha, det er jo interessant. Der er flere tråde på FB hvor det fremgår, at man ikke kan få produktet hvis man har solceller. RobertJ, vil du ikke være venlig at melde tilbage når/hvis der kommer nyt om din sag?

Jeg har skrevet til E.On om dette i går faktisk men endnu ikke fået svar.

Kokken
Kokken Sep 21 '16
Jeg har nu hørt fra E-On.
Det er ikke muligt at få "all inklusive" når man har solceller.
Deres produkt er delvis baseret på afgiftsrefusion - og det forudsætter at al strøm leveres af elnettet.
thvestergaard
thvestergaard Sep 21 '16
EON har sagt god for at jeg med en ekstra hovedmåler (nyt aftagenummer) må benytte mig af all-inclusive tilbuddet selv om jeg har solceller på min nuværende hovedmåler. Den er derfor bestilt.

Der er et engangs oprettelsesgebyr på kr 687,50 for den nye måler.

Jeg har tilmeldt den til EnergiMidt (ligesom den gamle måler) og de tager et abonnement på kr 150,- udover det kr 443,- for at leje den ekstra måler pr år.  

Der skal også lidt etablerings omkostningerne til kabel og elektriker afhængig af afstand fra oprindelig måler til ny måler. Min nye måler SKAL i øvrigt sidde udenpå huset. Hertil kommet en ny gruppetavle med HPFI og sikring.

Så selv om det er lidt bøvlet at skulle ha en ekstra måler, så er det heller ikke værre når man tager besparelses-potentialet ved EON med.

Se iøvrigt punkt 9.8:
T3S7A
T3S7A Sep 21 '16

Tilgengæld må du gerne flytte boksen rundt som det behager dig?? Så i teorien kan du flytte boksen ud på et kraftstik på en erhvervsadresse, hvor der betales helt anden elpris! Eller i sommerhuset, hvor man har solceller!

KimT
KimT Sep 21 '16

Husk udgifter til etablering af lader til elbil er fradragsberettiget

thvestergaard
thvestergaard Sep 21 '16
Nemlig Kim. Mht at flytte EON laderen rundt, så har EON skrevet det som svar, ja, men mit gæt er at de kommer til at "æde" den udtalelse igen.
CC
CC Oct 1 '16

Til jer der har valgt feks. E-ON som leverendør har jeg lavet nogle POI til jeres mobil eller navigation så i kan se hvilken lader i køre til.

I kan vist ikke indsætte POI i jeres navigation ;o( (os med E-Golf kan indsætte POI i vores navigation)

CC

http://poi.gpsforalle.dk/index.php?mf=vw&gid=22&cid=1706#name_cat_22_1706

  http://poi.gpsforalle.dk/...;gid=22&cid=1708
KimT
KimT Oct 3 '16

Lige for at få flyttet diskussionen over i den rigtige tråd....

Jeg har i dag modtaget min boks, den blev leveret med GLS. Men der var ingen ladekort med i boksen, så den kan ikke bruges (venter på at e-on ringer tilbage). Jeg prøvede lige da jeg havde sat boksen op men den bippede bare. Da jeg satte kablet på plads, låste den for kablet. (kablet er 4,68m).

>Hvorfor de har valgt at smide så stort et stykke jern til ophæng aner jeg ikke - med pas på med at skrue den løs . I får ikke alle 4 skruer i igen.....

Icelord
Icelord Oct 3 '16

@KimT jeg har ladekort... men ingen boks :-)

 

Tarrild
Tarrild Oct 3 '16

@kimT Jeg har også modtaget min boks uden ladekort. Ringede til dem og kom igennem med det samme. De åbnede den, men sagde det kunne tage 30 min før det virkede. Efter 5 min var den åbnet. God service!

gronkjaer
gronkjaer Oct 3 '16

Jeg fik også min boks idag. ringede første gang kl.12, hvorefter de ville ringe tilbage vedr. åbning af boks. De ringede ikke tilbage.. prøvede at ringe igen kl. 14 og sidst kl. 16, hvor jeg fik det svar at dem der kunne åbne den var gået kl. 15.  Så indtil videre.. En pisse ringe service.

 

P85DK
P85DK Oct 3 '16

Som skrevet i anden tråd, fik boksen i dag - forkert boks, da det er 11kW og ikke 22kW, ringede og fik det svar at dem som kunne hjælpe med det kun var der fra 9-15.

Fandt så et 32a-16a stik frem, boksen låst og intet kort, ringede og bad om at få den åbnet. Det mente de ikke at man kunne, men de ville sende et nyt kort. Men dem som jeg skulle tale med det om var gået kl 15

Så som gronkjaer siger - pisse ringe service indtil nu

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 3 '16
Jabba
Jabba Oct 3 '16

Jeg modtog 11kW boks og kort idag. Kortet bliver sendt separat. Det hele fungerer fint indtil videre. 

BrianG
BrianG Oct 3 '16
@Kim T. Tænker at du ville det samme som mig, fjerne det pænt uhåndterbare metalbeslag :-)

Er det ikke muligt at afmontere beslaget og blot ophænge boksen i de viste montagehuller på selve boksen?
KimT
KimT Oct 3 '16

Jeg prøvede at finde en skrue med et lille hoved, men den kunne ikke få ordentligt fat. Så tænkte jeg på betonsøm (kroge), men jeg tror man vil bøvle med det vandrette hul.

Så jeg endte med at få 2 skruer i igen og monterede boksen. Det ser ikke helt så voldsomt ud når den første hænger. Og CEE kablet er viklet et par gange rund om boksen.

De kunne godt have lavet en monteringsplade (samme størrelse som boksen) som man hængte op først, og som samtidig kunne skjule det overskydende CEE kabel

RobertJ
RobertJ Oct 4 '16

Kort modtog jeg sidste uge, boks kom igår.
Kort afprøvet på den lokale Eon stander. Eneste minus er at Eon ikke har 22kW ladere i byerne.

Beslag afmonteret, og 4 spunskruer med panhoved skruet i væg.

Boksen hænger fint i de fire skruer og kræver en del rykken og vold at få ned igen.

 

Lader fint når den aktiveres med kort.
Må lige prøve at få den 'åbnet' idag som i nævner.
 

- R

P85DK
P85DK Oct 4 '16

@RobertJ - har du fået en 22kW lader hjemme?

Sider: 1 2 3 4 5 »