Loading...
dk

Knirken ved stop | Tesla Forum

Larsen
Larsen Jul 19 '14
@Twochops, det var jo dig der belærte mig om volumenknappen der går til 11. Du kunne evt. få en plade hvorpå der står: GOES TO 11. Det ville jo også være noget helt specielt i musikverdenen hvor du jo bevæger dig, og alle andre vil undre sig. Skal du forøvrigt til Livø jazz?
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Jul 19 '14
Kiefer
Kiefer Jul 19 '14

Som min hustru sagde til mig i Middelfart ved åbningen, "Se lige den der ovre, den har da den sejeste nummerplade" Ingen herhjemme var i tvivl om hvad det refererede til ;-)

Og ja, vi synes det er sjovt!

/Martin

Bjarni
Bjarni Jul 19 '14

Godt at høre jeg ikke er den eneste der synes nummerplade 42 er sjovt :-)

Larsen: Der kan maks være 7 tegn i en nummerplade. Dit forslag er på 10 tegn. Så den går desværre ikke. Den regel gør også at jeg ikke kan vælge mit efternavn (Norddahl) som nummerplade da det ville være 8 tegn.

TwoChops
TwoChops Jul 20 '14
Har tænkt på GOES211, men synes ikke det er helt klart nok
LarsR
LarsR Jul 21 '14

Hej Bjarni

Jeg har helt det samme problem med min P85 (kørt 4.000km fra jan. 2014). Det er ganske irriterende, men på den anden side heller ikke værre end at jeg har gemt det til regulært service næste gang. Sig gerne til hvis du får det ordnet, så jeg kan referere til det. Det lyder ikke for mig som en bremseting, men snarere noget med ophænget?

Har i øvrigt læst HHGTTG fire gange og overvejer om der kunne være en sammenhæng vi ikke helt forstår endnu! Er der andre HHGTTG læsere der også oplever knirken?

supergaard
supergaard Jul 21 '14

Jeg tvivler på at din knirken skyldes at du har læst en guidebog :)

Men kunne det tænkes at det kan have noget at gøre med at du "kun" har kørt 4.000 på et halvt år? Det lyder af lidt, min har kørt 27K i samme periode, der var måske lidt da de var helt nye, bremser har det måske bedst når de får lov at leve :)

Bjarni
Bjarni Jul 23 '14

Min har kørt knap 10K på 7 måneder. Ved ikke om det er lidt i forhold til andre men meget normalt for mig. Og det er den første bil jeg har haft der i så fald skulle have et problem med dét ;-)

Jeg tror måske også mest på HHGTTG-teorien. Måske noget med nogle mus der ikke helt kan finde maskinrummet for at holde øje med os.

Storgaard
Storgaard Jul 24 '14
Jeg har haft samme knirke lyd når man bremser. Efter jeg her i sommerferien har lavet flere hårde opbremsninger er knirken dog stoppet. :)
Så det er et forsøg værd at prøve at bremse hårdt flere gange!
Men jeg har en ting som ruller i ventilationskanalen, og har haft den inde hos Tesla og de har skilt den ad 3 gange nu, uden at finde problemet.. Det kommer når man drejer og virkelig irriterende.. Andre som har samme problem?
Bjarni
Bjarni Jul 25 '14

Det kunne godt være jeg skulle tømme bilen og prøve det med at lave mange hårde opbremsninger. Det kan jo dårligt skade og hvis det rent faktisk afhjælper problemet, så er der jo ingen grund til at spilde Teslas tid med det.

Men til gengæld har jeg ingen problemer med ting i ventilationskanalen. Men det lyder også ret irriterende.

Bjarni
Bjarni Aug 5 '14

Jeg lovede en tilbagemelding på min knirken. Desværre siger Tesla at det er bremserne og at det er helt normalt og alle Teslaer gør det eller kommer til at gøre det. De påstår det ikke er anderledes med andre high perforamncebiler som ferrari og porche.

Nu ved jeg ikke nok om det til at tage diskussionen med dem. Jeg synes stadig det er en irriterende lyd som jeg ikke synes jeg hører fra nogen som helst andre. Den er der da heller ikke i den lånebil jeg har til i morgen men det skyldes måske bare at den ikke er gammel nok endnu. Min egen er fra december 2013 og har kørt knap 10k km.

Jeg må vel bare se tiden an og høre om det også begynder at ske for alle andre her på forum. Og spørge en af mine ferrari-venner om det virkelig passer at hans også laver sådan en lyd hvis han ellers kan få hans motor til ikke at overdøve det :-)

Kiefer
Kiefer Aug 5 '14

Hmm, har kørt næsten 17.000km uden at høre den lyd, jeg tror jeg ville høre Tesla om det virkelig var deres endelige svar på det spørgsmål.

Jeg synes godt nok det lyder som en mærkelig forklaring.

/Martin

Bianco
Bianco Aug 5 '14

Jeg ville nok smide en mail til hovedkontoret i Holland, og spørge om de kan bekræfte at en Tesla skal pive på nedbremsningen fra 10 km/t til nul - med link til dine optagelser.

supergaard
supergaard Aug 5 '14

Kunne være sjovt for os andre at høre optagelserne, måske vi kan genkende den?

Kiefer
Kiefer Aug 5 '14

De ligger skam allerede på Youtube:

"

Bjarni Jul 19

Jeg har lavet to videoer mere.

En hvor jeg kører over kameraet og bremser et par gange: http://youtu.be/rBwaaqULCN8
Og en hvor jeg bremser med kameraet i siden af vejen: http://youtu.be/1xowWm6Uz88

"

/Martin

KS
KS Aug 5 '14

@Bjarni:

Har hørt mange lyde i Tesla'en men denne er ikke en af dem. Min er absolut tyst, og jeg bruger den heller ikke mere end du. Et par gange om ugen laver jeg dog et par hårde opbremsninger for at være sikker på at bremserne virker som de skal når/hvis der er brug for dem.

supergaard
supergaard Aug 5 '14

Hmm irriterende lyd, forstår godt frustrationen!

Det må da være en overkommelig opgave (for Tesla selv) at prøve at skifte klodserne? Det lyder lidt som en (min) cykel hvor skivebremsen er blevet klemt for hårdt og blevet glashårde..?

Bjarni
Bjarni Aug 5 '14

Jeg tror lige jeg tager en dag hvor jeg giver den et par hårde opbremsninger. Og ser hvad der sker.

Det er bare to forskellige inde fra Tesla der har sagt samme historie. Både Mikkel + en af teknikkerne. De lyder meget sikre i deres sag.

Men hvis ingen andre i dette land hører samme lyd fra deres Tesla, så holder deres historie jo heller ikke. Og så vil jeg selvfølgelig konfrontere dem med det. De påstod også det var tilfældet for andre dyre mærker som Porche og Ferrari. Jeg har ikke haft sådanne biler før, men vil da helt klart snakke med nogen der har.

Jeg tænker også mit problem kan have noget at gøre med, at mine bremser satte sig fast efter jeg havde haft den i 1-2 måneder. Efter 10 dage stående i Kastrup Lufthavn, så satte bremserne sig delvist fast. Det virkede ret mærkeligt og jeg turde ikke køre hjem og stillede derfor bilen hos Tesla i Kastrup. Der skiftede de bremsekloder og bremseskiver bag på bilen. Men ikke dem foran. Så jeg mistænker måske det er dem foran der er skyld i det eller alternativt at der er et-eller-andet ved bilen der har taget skade af de bremser satte sig fast i første omgang.

Larsen
Larsen Aug 6 '14
Jeg har gennem tiden haft mange biler der lyder lidt som Teslaen på videoen. Det har jeg altid selv løst ved at tage bremseklodserne ud, og montere lyddæmpning på bagsiden. Man kan købe lyddæmpning der er beregnet til formålet, og der plejer at løse problemet. Problemet skyldes svingninger mellem klodserne og kaliberen, lige i det tidsrum hvor der endnu ikke trædes hårdt nok til at fjerne kaliberen.
BNL
BNL Aug 7 '14

Dette er ikke lyd som jeg har hørt i feks. min BMW M5 2013 nogensinde, ej heller i min Tesla P85S, jeg har haft mange biler i performance klassen og den lyd kan jeg ikke nikke genkendende til. Min Tesla har kørt 6500 km. siden dec. 2013.

Forummets indlæg er redigeret af BNL Aug 7 '14
TSLA
TSLA Aug 13 '14
Jeg var til rutine mæssig service igår på Kirstinehøj. Her mødte jeg den første Tekniker, der blev ansat i DK, Søren, som nu er regional service manager for Skandinavien. Jeg har kendt ham siden de fik Bredgade og kørte service fra varevognen. Jeg spurgte ham om det med Knirken, da min også er begyndt igen. Han sagde, at det er fordi vinklen på selve klodserne var for 'stejle' 90 grader og har små grater. Når man først bremsede helt til sidst tog de fat på dem og ikke hele fladen. Derved vibrerede det. Det kommer hovedsagelig af at man ikke bruger bremserne så meget. Han sagde de ville tage dem ud og lige slibe kanterne til. Og jeg må sige at det har hjulpet perfekt. Nul knirken efter jeg fik den tilbage. Derudover sagde ham, at Århus Store og SC kommer snart - først Store så SC. Selvom de ikke komer til at ligge sammen vil det være i Råbe afstand.
Sider: « 1 2 3 »