Loading...
dk

Vedligehold udenfor garanti | Tesla Forum

mbk
mbk Jan 5 '17
Quote from Nostromo @mbk, det med skærmen er vist kun på 2013-2014 og ved høj varme.
Nu er der kommet max limit på kabine varmen måske derfor? Men tror ikke det er noget du bør frygte.
Jeg tror du har ret, det er ikke noget man ser i det danske klima, og som du siger er der lagt en god software sikring ind. Sku smart den bare kan tænde AC.
christer
christer Jan 5 '17
Måske lige spise brød til? Min S85 har ikke haft problemer med hverken 12V batteri, dørhåndtag eller skærm. Når man læser denne tråd virker det jo som om intet fungerer.
christer
christer Jan 5 '17
Den er fra 2013
mbk
mbk Jan 5 '17
Quote from christer Måske lige spise brød til? Min S85 har ikke haft problemer med hverken 12V batteri, dørhåndtag eller skærm. Når man læser denne tråd virker det jo som om intet fungerer.
Nu er det jo trådens tema.

Denne er også rimelig optimistisk, men  de fleste vælger dog forlænget gatanti:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/calling-high-mileage-long-term-owners.71081/
Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 5 '17
mbk
mbk Jan 5 '17
Quote from christer Den er fra 2013
De kan have skiftet håndtag og batteri ved service, det gør de vist preemptive. 

Det seneste elbil blad GO snakker de om at en bære arm i stål ikke er rust beskyttet og bør have behandling, de havde en Model S til brugtvogns eftersyn hos FDM, samt at bilen ofte er dårligt sporet som kan lede til øget slid. 
mbk
mbk Jan 5 '17
Altså generelt synes jeg Model S er en fantastisk bil, ellers gad jeg slet ikke bruge tid på den
mbk
mbk Jan 5 '17
Quote from P85DK

en skærm fra eller til - de er ved at være så billige at du bare køber en anden ;-)

P85D til 695: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85d-5d/3118365

Der er dog enkelte der holder fast i drømmen fra Dec 2015 om at have købt en investering (av, den gøre ondt):

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85d-7prs-5d/3033997

Jeg tror Lone og Johnny skal have flere tricks i ærmet end caps lock for at sælge den
mbk
mbk Jan 6 '17
Altså, er der ikke rimelig mange Teslaer der bliver hentet på fejeblad? Jeg er selv blevet hentet, og synes det er relativt ofte der kommer et billede på Tesla DK gruppen på Facebook, nu var der også tilfældigvis denne i dag også:
https://youtu.be/TeZ8JxD1r80


Da jeg ringede til Tesla roadside service lød de ikke ligefrem overrasket over et crashet DU. Tesla fik den ud og køre et par dage efter, men når 8 års garanti er ovre et det nok ikke en billig manøvre.. 

Vognmanden havde også kørt med et par Teslaer før, men okay en vognmand ser jo mange biler. 
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 6 '17

Jeg kender en som kører for DAH som igen har fået Tesla som kunde. Han siger at det er relativt få biler som de må hente på fejeblad.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 6 '17
mbk
mbk Jan 6 '17
Citat fra Gustavsfar1

Jeg kender en som kører for dah og Har fået tesla igen som deres kunde. Han siger at det er relativt få biler som de må hente på fejeblad. 

Det er jo svært uden noget statistik, for _så_ mange Teslaer er der heller ikke, men på den anden side er der nok ikke mange views i at en Toyota Avensis skal på et fejeblad. Jeg har selv haft min Mondeo på et fejeblad to gange, første gang var jeg kommet til at fylde den med benzin i stedet for diesel, anden gang kunne jeg ikke skifte gear efter mekanikeren dagen forinden havde skiftet kobling, bilen kørte begge gange videre samme dag de blev hentet.

Tilbage til topic:

Sikring i onboard lader kan gå (nok US version)

https://www.youtube.com/watch?v=yPOtAotzvTY&t=38s

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 6 '17

Korrekt; han siger dog stadig at det er væsentligt sjældnere nu om dage. Tidligere da der var et generelt problem på de gamle modeller med 12 volt batteriet, havde de en del afhentninger. Dette til trods for at der nu kører over 3000 biler rundt i DK. Jeg beretter blot hans erfaringer...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 6 '17
mbk
mbk Jan 6 '17
Quote from Gustavsfar1

Korrekt; han siger dog stadig at det er væsentligt sjældnere nu om dage. Tidligere da der var et generelt problem på de gamle modeller med 12 volt batteriet, havde de en del afhentninger. Dette til trods for at der nu kører over 3000 biler rundt i DK. Jeg beretter blot hans erfaringer...

Ok. Så de har lavet noget om siden det ikke er et problem mere? De kan jo have skrevet ny firmware til DC-DC konverteren der ellers smadrer 12V batteri. 
Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 6 '17
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 6 '17

Det aner jeg intet om.

PeterE
PeterE Jan 6 '17
Citat fra christer Måske lige spise brød til? Min S85 har ikke haft problemer med hverken 12V batteri, dørhåndtag eller skærm. Når man læser denne tråd virker det jo som om intet fungerer.

Enig, og det er dejligt at mbk lavet så grundig research før et bilkøb - det er jeg faktisk ret imponeret over, men man sidder tilbage med et indtryk om at hele lortet er ved at gå istykker om ørerne på een. Og det er langt fra det indtryk jeg har ude i virkeligheden. Men ok, tiden gør mig måske klogere. Måske :)

PeterE
PeterE Jan 6 '17

mbk, du har næsten skrevet 400 indlæg herinde - hatten af for det! Kom nu ud og køb en bil når økonomien tillader det, og nyd den og bliv klogere på hvad den kan og ikke kan. Stor beslutning? Bestemt :))))

mbk
mbk Jan 6 '17
Citat fra PeterE

Enig, og det er dejligt at mbk lavet så grundig research før et bilkøb - det er jeg faktisk ret imponeret over, men man sidder tilbage med et indtryk om at hele lortet er ved at gå istykker om ørerne på een. Og det er langt fra det indtryk jeg har ude i virkeligheden. Men ok, tiden gør mig måske klogere. Måske :)

Model S er en super bil, lavet af aluminium og ruster ikke etc, ophæng ser ud til at være lavet skide stærkt etc. Nu er formålet i tråden jo at finde de ømme punkter, og flere af dem har sikkert billige fikses når Tesla tager penge. Om man så skal købe et 12V batteri en gang om året gør jo ikke bilen skod, mon ikke også de ligger en ny firmware på DC/DC controlleren en dag, og hvis de lige fikser det logging niveau, så er det jo også fint. De har jo incitament til at gøre det.

Det er helt sikkert at DU havde nogle svage punkter til at starte med, men mon ikke de begynder at have godt styr på dem. Der er også forskel på mekanisk nedbrud og hyle tone, såvidt jeg kan læse skriver Ingenier at hyle tonen ikke har nogen betydning for levetid, og han arbejder på en DIY løsning. Han arbejder også på en billig eMMC løsning.

mbk
mbk Jan 6 '17
Citat fra PeterE

mbk, du har næsten skrevet 400 indlæg herinde - hatten af for det! Kom nu ud og køb en bil når økonomien tillader det, og nyd den og bliv klogere på hvad den kan og ikke kan. Stor beslutning? Bestemt :)))

Ja, det er crazy, går og sparer op. Jeg kigger lidt på den Signature der pt. er i Århus, men det er stadig mange penge.. Afventer lige næste præsentation af M3 senere på måneden.

MOS
MOS Jan 6 '17
Citat fra mbk
Afventer lige næste præsentation af M3 senere på måneden.

Og vel også at man lige får rullet de afgifter på elbiler tilbage igen snarest. Det ville passe fint, for så bliver 3'eren jo til at komme i nærheden af for menneskepenge.

koden
koden Jan 6 '17
Citat fra PeterE

mbk, du har næsten skrevet 400 indlæg herinde - hatten af for det! Kom nu ud og køb en bil når økonomien tillader det, og nyd den og bliv klogere på hvad den kan og ikke kan. Stor beslutning? Bestemt :))))

 

 Ja mbk fortjener næsten en indsamling, så han kan få skarbet det sidste sammmen :-)

Forummets indlæg er redigeret af koden Jan 6 '17
mbk
mbk Jan 6 '17
Citat fra koden
Citat fra PeterE

mbk, du har næsten skrevet 400 indlæg herinde - hatten af for det! Kom nu ud og køb en bil når økonomien tillader det, og nyd den og bliv klogere på hvad den kan og ikke kan. Stor beslutning? Bestemt :))))

 

 Ja mbk fortjener næsten en indsamling, så han kan få skarbet det sidste sammmen :-)

Haha, men kun næsten :)

Sider: « 1 2 3 »