Der kører en tråd på TMC omkring samme emne https://teslamotorsclub.com/...ers-super-slow.81432 hvis det har interesse
Der kører en tråd på TMC omkring samme emne https://teslamotorsclub.com/...ers-super-slow.81432 hvis det har interesse
- Andre steder bliver der arbejdet på at få ladehastigheden op... Jo flere Amp jo bedre synes at være devisen.
Tak for tråden ODE90D bekræfter at der er skruet ned. I mine øjne burde de kunne logge hver enkelt bil, og hvis de tolkede noget som "misbrug" så lad det ramme den enkelte chauffør og ikke hele markedet... men når konkurrencen skærpes, skrues der nok op igen.
Hej Alle
Har selv været flittig bruger af Supercharger, da mit gamle hus havde en ringe el-installation. Jeg har derfor for egen fornøjelses skyld lavet registreringer over hvor mange Kw min Models S 90D ladede med: Har noteret den maksimale hastighed (Kw) som bilen ladede med ved forskellig ladestand i %.
I slutningen af maj 2016 fik min bil et nyt lademønster, hvor dem maksimale effekt var faldet lidt (fra 116 kW til 112 kW). Til gengæld holdt bilen en høj effekt ved en højere ladestand (fx steg effekten fra 68 kW til 102 kW. Se billede nedenfor.
Hvor vidt ladehastigheden er blevet reduceret generelt efterfølgende kan jeg give et bud på, når jeg kører til Italien i uge 11.
Jeg er ret sikker på, at 90'erne har et andet lademønster end alle andre batterier. Spørgsmålet er bare om det er alle 90'ere eller vi bare er nogle "udvalgte" som skal straffes...
Lader fortsat med fuld styrke med s85 fra marts 2015 til trods for at jeg indimellem bruger Middelfart SuC som hjemmelader for at få regnskabet med solcellerne derhjemme til at gå nogenlunde op...
Enig men tror de kommer i knibe rent juridisk hvis de gør det. ( jeg var i øvrigt ikke på søndagstur i går ;-))
@TVJ: Interessant graf. Jeg har også en 90D, men lader langsommere end dig. Jeg har igennem de sidste par uger noteret mine ladetider, og på en tom supercharger ligger de ret konsistent (+/- få sekunder på intervaller af 12 %).
Har du tilfældigvis noteret den reelle tid der bliver brugt på at lade fra fx 10 % til 80 %?
Jeg har prøvet at aflæse din hastighed fra din graf og sammenholdt den med min, og vi lader efter samme mønster, men din bil ligger godt 10-20 kW over min helt ind til 70 % af batteriet er opladet:
(intervallerne er valgt for at kunne sammenligne med Teslabjørns video https://www.youtube.com/watch?v=Pit9TuDj-50)
@Thomash
Min ladekurve er ikke et udtryk for en enkelt opladning. Den er udtryk for bedste ladehastighed opnået ved den angivne %. Det er en skøn sammenblanding af ladning i danmark og udland.
Siden efteråret 16, har jeg haft sværere ved at nå de højere ladehastigheder - tror/håber det er pga. af at temperaturen i batteriet ikke bliver helt høj nok til at bilen tillader den højeste ladehastighed. Ligger typisk 7-8 kW lavere i øjeblikket.
Når det bliver varmere håber jeg på ladehastigheden stiger igen.
Vil prøve at lave noget ny statistik når jeg kører sydpå i uge 11.
Uha jeg er helt misundelig på ladetiderne på de nye modeller. Med SoC på 49% ligger min 70D på ca 72kW, og ved 69% ca 50kW........
Uha jeg er helt misundelig på ladetiderne på de nye modeller. Med SoC på 49% ligger min 70D på ca 72kW, og ved 69% ca 50kW........
Jamen er det så galt? Min 70D ladede 112kW ved 17% og griffel lader 108kW ved 18%. Jeg tror ikke jeg kan lade mere end 50kW ved 70%. Humlen er at holde sig på lav SOC, hvis man vil Super Charge:-)
Enig, men når man nu holder der, så ville det da være lækkert at vi med de gamle modeller kunne holde en høje kW i længere tid (som de nye modeller kan) for at forkorte den tid man skal bruge på at lade. Her en graf fra Tesla Bjørn som har sammenlignet (90D tager dog under hans test en uforklaligt dyk)

Og min 70D topper stadig ved 116kW ved lav SoC, men det er ikke i mange minutter
@KimT
Jeg er ikke så misundelig:-) Jeg har taget data fra det nye regneark og genereret den viste sammenligning. Arealet under hver kurve er den modtagne energi, og op til 35% lader din 70D meget hurtigere end 90D'eren, derefter er 90D'eren meget hurtigere og ved 60% har I fået lige meget juice. Så hvis du kan nå til næste SUC på f.eks. 50%, når du hurtigst frem:-) A: (Min data kritiske sans syntes at enten er 90D'erens batteri meget koldt eller den anvendte SUC kan ikke levere de forventede 120kW, da ladning ved lav SOC er begrænset til 90kW?) B: (Nye regneark er regnearket fra Struktureret data indsamling, post'en. Måske skal vi have SUC navn med i XLS?)