Loading...
dk

Nye SuC i Danmark | Tesla Forum

Mortcob
Mortcob Feb 26 '17
Hej alle,

På dette link kan man se, at der er flere SUC lokationer på vej i Danmark i 2017, når man togler imellem "i dag" og "2017".

https://www.tesla.com/da_DK/supercharger

Er der nogen, som ved, hvor disse SuC bliver opsat?
SuneH
SuneH Feb 26 '17
Disse lokationer stod også på som "åbner snart" for et år siden. Og intet er sket. Tror ikke vi skal forvente os noget. Der er en korridor for nordmændene ned til Europa, mere tror jeg ikke vi skal regne med.
JSH
JSH Feb 27 '17
Måske vil der være en chance hvis vi havde en regering, som ikke pålægger el biler store afgifter.
Mig bekendt den eneste regering i verden :0( - lad os håbe at der findes en afgiftsløsning :0)
JSH
JSH Jun 24 '17

SUC Horsens (Hedensted) er nu åbent :o)

burns
burns Jun 25 '17
Citat fra JSH

SUC Horsens (Hedensted) er nu åbent :o)

Har du en adresse på Horsens/Hedensted SC? Bilen kender den ikke endnu. ;-)
CanEl
CanEl Jun 25 '17

adresse mm.

burns
burns Jun 25 '17
Tak. Fandt den. Ligger lige ved Sunset. En del pladser, lugter af frisk maling, svært at komme ud af nogle af pladserne (der skal mindst 3-punkts vendinger til og godt kendskab til bilens dimensioner).
Kiefer
Kiefer Jun 25 '17

Øhm, som jeg ser det er pladserne "kør igennem" pladser, der er endda malet pile på vejen så man ikke er i tvivl om hvilken retning man skal køre rundt derinde.

/Martin

HJJ
HJJ Jun 25 '17
Hvis man har problemer med (var det 3punktsvendinger) skal man da tage bussen eller toget
Klaus_
Klaus_ Jun 26 '17

Kiefer, du kan bare ikke "køre igennem" hvis der holder en bil foran dig og fortsat lader - så er du nødt til at bakke bagud mod pilenes retning. 

 

MOS
MOS Jun 26 '17
Citat fra burns Tak. Fandt den. Ligger lige ved Sunset. En del pladser, lugter af frisk maling, svært at komme ud af nogle af pladserne (der skal mindst 3-punkts vendinger til og godt kendskab til bilens dimensioner).

 Jeg er enig. Der er sgu ikke meget plads til at komme rundt. Det virker ikke som om, det er dimensioneret til store Tesla biler. Har lige været der i weekenden og det gik da lige med en 3-punktsvending, men det var også kun fordi jeg var den eneste bil på hele ladepladsen. Hvis der er fyldt med biler på ladepladsen, så kommer man altså til at skulle holde tungen lige i munden, når man skal ud derfra!

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 26 '17
edge
edge Jun 28 '17

Ikke helt visuelt indlysende hvordan "pilen" formet som et Tesla-T skal tolkes. Er det den spidse ende (pilespidsen) eller den flade ende (stregen over T'et) der er kørselsretningen? Man kan så se på placeringen af standerne i forhold til Tesla'ers ladeindgang i venstre bagende at det må være den flade ende der skal forstås som en pil og dermed indkørselsretning. Men det skal nok give forvirring og forkerte placeringer og dermed dårlig udnyttelse af pladserne i spidsbelastningssituationer.

Kiefer
Kiefer Jun 28 '17

Aj altså.. :-)

Den vej man skal køre ind i båsen, der er båsen åben, i den anden retning er båsen en lukket firkant. Der er også malet pile på jorden, det er altså ikke særlig svært at gennemskue!

jensk2
jensk2 Jun 29 '17
Citat fra Kiefer

Aj altså.. :-)
 

Vi må altså snarest forvente en opdateret summon, som både kan køre til pt bedste ladestander og når vi skal videre summ'er vi jo bare:-) 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jun 29 '17
burns
burns Jun 30 '17
Citat fra HJJ Hvis man har problemer med (var det 3punktsvendinger) skal man da tage bussen eller toget
 

Jeg synes du skulle tage og prøve pladserne. Så kan det være du kan komme med en undskyldning.

 

Klaus_
Klaus_ Jul 1 '17

Jeg var forbi igen i dag, og den ER altså lidt mærkeligt konstrueret. 

 

Hvis vi tager den fra venstre af:

Bane 1: Udkørsel

Bane 2: Opladning, med næsen i udkørselsretningen

Bane 3: Opladning, med røven mod udkørslen. Dvs. her kører man direkte ind, ude fra P-pladsen.

... og så kommer der lidt flere baner. 

Men vi var forrest i bane 3 nu, så for at komme ud skulle vi altså dreje 180 grader. Nåede vel at komme cirka 90 grader, før jeg kom til en kantsten. Bakkede så tilbage, for at kunne tage de resterende 90 grader - og her skal man så passe på ikke at snitte til den forreste bil i bane 2, når man drejer over i udkørselsbanen. 

Holder man forrest i bane 3, med ingen bag sig, kan man selvfølgelig bare bakke ud. Men nu tog vi denne løsning i dag for lige at "teste" :)

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Jul 1 '17
DeaconWP
DeaconWP Jul 2 '17
Der står 4 ladere på række, ganske lige som i Aarhus. Da man skal holde med venstre side til laderen, skal man køre ind med dem på venstre side, og så er der 2 fra samme par at vælge imellem, når man kører ind. De fleste vil nok køre frem til den længst fremme i den indkørsel. Altså er der 4 rækker, hvor man fra den ene sides indkørsel tager en af de to af fire, som hører til den indkørsel. Og skal man bruge en af de to andre, af de fire i rækken, så skal man jo bare køre ind fra den anden side. Ganske simpelt. Lige som i Aarhus, er der 4 standere i den ene række. To tilgås i den ene kørsels retning, og de to andre i den anden retning. Jeg kom da både ind og ud med min trailer efter X'eren i går. I ét hug.
HJJ
HJJ Jul 3 '17
Tak DeaconWP, så behøver jeg ikke undskylde med din fine instruktion.
burns
burns Jul 3 '17
Citat fra DeaconWP Der står 4 ladere på række, ganske lige som i Aarhus. Da man skal holde med venstre side til laderen, skal man køre ind med dem på venstre side, og så er der 2 fra samme par at vælge imellem, når man kører ind. De fleste vil nok køre frem til den længst fremme i den indkørsel. Altså er der 4 rækker, hvor man fra den ene sides indkørsel tager en af de to af fire, som hører til den indkørsel. Og skal man bruge en af de to andre, af de fire i rækken, så skal man jo bare køre ind fra den anden side. Ganske simpelt. Lige som i Aarhus, er der 4 standere i den ene række. To tilgås i den ene kørsels retning, og de to andre i den anden retning. Jeg kom da både ind og ud med min trailer efter X'eren i går. I ét hug.
 

Hvis du holdt i bane 3 så tager jeg hatten af for din navigering rundt, særligt hvis der holdt en bil på bagerste plads i bane 2.

Men du har jo nok ikke brugt bane 3.

MOS
MOS Jul 3 '17
Citat fra burns
Citat fra DeaconWP Der står 4 ladere på række, ganske lige som i Aarhus. Da man skal holde med venstre side til laderen, skal man køre ind med dem på venstre side, og så er der 2 fra samme par at vælge imellem, når man kører ind. De fleste vil nok køre frem til den længst fremme i den indkørsel. Altså er der 4 rækker, hvor man fra den ene sides indkørsel tager en af de to af fire, som hører til den indkørsel. Og skal man bruge en af de to andre, af de fire i rækken, så skal man jo bare køre ind fra den anden side. Ganske simpelt. Lige som i Aarhus, er der 4 standere i den ene række. To tilgås i den ene kørsels retning, og de to andre i den anden retning. Jeg kom da både ind og ud med min trailer efter X'eren i går. I ét hug.
 

Hvis du holdt i bane 3 så tager jeg hatten af for din navigering rundt, særligt hvis der holdt en bil på bagerste plads i bane 2.

Men du har jo nok ikke brugt bane 3.

Ja, det gad jeg ellers godt have set! Det ville kræve noget af en burner kombineret med en effektiv brug af håndbremsen for at få bagenden med rundt. Jeg tør slet ikke at tænke på, i hvilken retning traileren flyver rundt...

Da jeg besøgte Hedensted SC, benyttede jeg netop bane 3 fra venstre (jvf. indlæg #16) og herfra er det altså ikke muligt at komme rundt og ud uden at lave en 3-punktsvending. Og hvis der havde stået en bil og ladet bagerst i bane 2, så havde det mindst krævet en 5-punktsvending.

Det er en ommer! Jeg har skrevet til Tesla og beklaget mig over, at tilkørslesforholdene er underdimensionerede. Det går jo fint, så længe der ikke er andre biler i vejen, der står og lader. Men hvis pladsen en dag bliver fyldt op, så forudser jeg kaos og frustrerede Teslachauffører - og i værste fald buler og ridser.

Sider: 1 2 3 4 »