Loading...
dk

Så døde Global Forsikrings Tesla forsikring | Tesla Forum

P85DK
P85DK May 23 '17
Quote from burns
Citat fra Klaus_

Skadefrekvensen er højere?!  

Det må da være andre skader end de der "40% færre skader med AP" som vi læste om for nogle uger siden.


 

Jeg har oplevet at skadefrekvensen er betydelig højere på min Tesla end på min gamle (solgte) Xantia. Men de skader jeg har fået er "kun" stenslag: Forrude, soltag (ca. 10.000kr, om end jeg ikke så regningen fra forsikringsselskabet), bagskærm (ca. 8500kr, regning ikke opgjort endnu), motorhjelm x2. Alle er opnået ved tilladt hastighed på alm landevej og på kun 1 år. Jeg kan ikke forstå det uheld jeg har.

Jeg har fået forsikringen til at lave soltag, forrude og bagskærm. Motorhjelmen venter jeg med da de er ret små skader. Ingen grund til at lave det når det knap nok ses. Men ville gerne have det lappet.

Er selv forsikret gennem IDA til 7800,-/året med ca. 2500kr i selvrisiko (incl værditabforsikring, glas, 30.000km). Pt. har IDA underskud på mig, men håber da de stenslag ophører en skønne dag.

Stenslag på bagskræmen til 8.500 kr.??? Lavet over din forsikring??? Er du kørt igennem en meteorregn?

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 23 '17
jensk2
jensk2 May 23 '17

 

Stenslag på bagskræmen til 8.500 kr.??? Lavet over din forsikring??? Er du kørt igennem en meteorregn?


 

Efter et års ejerskab, har min 'næsten' nye S to reparerede og et mini stenslag i forruden. Alle opstået i regnvejr, hvor jeg har tøffet afsted i inderbanen i regnvejr, vildt fokuseret på lavt energi forbrug, for så at blive overhalet af firehjulstrækkere (Land Rover, Range Rover, Porsche) som i regnvejr vælger at rense dækkene for småsten:-(  (Ved godt at de ikke vælger - det sker blot med M+S dæk og regnvejr)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 May 23 '17
P85DK
P85DK May 23 '17
jo jo, stenslag på rude og frunk - men stenslag på en bagskræm til 8.500 ??
Sider: « 1 2