Loading...
dk

Sommerdæk - hvilke? | Tesla Forum

ErikBH
ErikBH Mar 10 '17
Citat fra KS

275 bagpå virker, men dækkene sidder ca 0,7 cm ud over kanten på fælgene - kald det konevenligt..

hun får også lov at køre i den ind i mellem, så det er jo ikke urelevant ;-)

Citat fra KS

Desuden er de en smule højere end 265, så dækkene ser store ud - ikke som lavprofil :-)

 Ah.. mon ikke det er synsbedrag :-), så vidt jeg lige kan regne mig frem er det 3,5mm (eller regner jeg galt?).

vh, ErikBH

P85DK
P85DK Mar 10 '17
Quote from ErikBH
Citat fra P85DK
Quote from ErikBH

Achilles ATR Sport 2, dog i 275 bredde, som evt. kunne gå på baghjulene 

275 er dog lige bredt nok på en 9 tommer fælg

KS (Ken) kører med 275 i vinterdæk bagpå og der er nogle norske folk der har meldt ind at det fungerer fint.

vh, ErikBH


 

Ha ha ha :-) Ja, men Ken har også malet sine fælge røde.

Du kan godt sætte dem på, på samme måde som du sikker også kan tvinge et 225 dæk på fælgen. Det giver et look og spørgsmålet er om man vil have det.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 10 '17
ErikBH
ErikBH Mar 10 '17
Quote from P85DK 

Ha ha ha :-) Ja, men Ken har også malet sine fælge røde.

touché ;-)

vh, Erik 

jens2
jens2 Mar 10 '17
Er der lige en eller to som vil oplyse om fælgbeskytter er noget som dur? 21"
jensk2
jensk2 Mar 11 '17

Jeg ved at fælgbeskyttelse OG lidt ekstra bredde beskytter en mod klodsethed, når man vasker sine fælge:-( Sønnike mistede kontrollen over et 19 Vinterhjul med Pirelli, det landede på forsiden men fik ingen skader. Da jeg senere vaskede sommerhjulene, tabte jeg venstre forhjul, som straks kvitterede med en ramponeret fælg. Michelin Sport 3 dækkene er lige netop så meget smallere, at fælgens eger kan ramme asfalten. Så ud som vist og kostede 1500 i omlakering. (Fælgen blev dog ren, se andet billede)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Mar 11 '17
webercarbmann
webercarbmann Mar 12 '17
Quote from jensk2

Jeg ved at fælgbeskyttelse OG lidt ekstra bredde beskytter en mod klodsethed, når man vasker sine fælge:-( Sønnike mistede kontrollen over et 19 Vinterhjul med Pirelli, det landede på forsiden men fik ingen skader. Da jeg senere vaskede sommerhjulene, tabte jeg venstre forhjul, som straks kvitterede med en ramponeret fælg. Michelin Sport 3 dækkene er lige netop så meget smallere, at fælgens eger kan ramme asfalten. Så ud som vist og kostede 1500 i omlakering. (Fælgen blev dog ren, se andet billede)

Kan nogen anbefale et fabrikat af fælgbeskyttere til originale 19 tommer fælge?  Der findes et system der hedder AlloyGator. Hører gerne om folk der har erfaringer. 

Man kan vist også købe dæk der er lidt bredere end standard 245/45 R19. Hvad skal man gå efter 255/45 R19 eller?  Vh. Peter

P85DK
P85DK Mar 14 '17

Så har jeg fået sat Contisilent på i staggered setup - den umiddelbare konklusion er at de IKKE er mere støjsvage end Michelin. Min subjektive oplevelse inde i kabinen er et uændret støjniveau både i forhold til Pirelli vinterdæk og Michelin sommerdæk i 21".

Nu er det så bare at se hvordan Continental klarer sig generelt, da jeg aldrig ville have købt Continental hvis det ikke var for det lovede lavere støjniveau i kabinen.

jensk2
jensk2 Mar 14 '17

Dæk konkurrencen er vist særdeles velfungerende for tiden:-) Mine, blot 19" fælge, har noget forskelligt lydbillede med vinter versus sommer, men ellers meget sammenligneligt lydniveau. Pirelli vinter rumler/vibrerer meget omkring 120 km/t, men er ellers omtrent så stille som Michelin Pilot Sport 3 ved andre hastigheder, selv om det suser lidt. Måske er det lidt for koldt til at vurdere Contisilent lige nu? Ligner mønsteret noget der kan udvikle sig til alvorligt hæl/tå støj problem på sigt?

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Mar 14 '17
Bopkri
Bopkri Mar 19 '17

Hej, vi er også på udkig efter 21" sommerdæk, og ville lige høre om der er nogle af jer som har erfaringer med pirelli p zero dæk? 

Pirelli P Zero SC
245/35 ZR21 96Y XL

 

mvh

Sider: « 1 2