Loading...
dk

Touchscreen er gået i sort, men bilen virker fint. | Tesla Forum

Gor
Gor May 27 '17

Hej,

Min tesla, fik sort skærm imorges, da jeg skulle til at køre, har prøvet at reboote skærmen, men den reagerede ikke på det. Hvad skal jeg gøre? 

Ps. bilen kører uden problemer, det er bare skærmen der er sort. 

mvh. 

MOS
MOS May 27 '17

Jeg ville nok prøve at reboote et par gange mere. Hvis det ikke virker, så efterlad bilen parkere et stykke tid og prøv så igen at reboote. Hvis det stadig ikke virker, så er det vel bare at kontakte Tesla.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 27 '17
Gor
Gor May 27 '17
Det vil jeg prøve! :) mvh.
3450rbt
3450rbt May 27 '17
Havde samme problem for noget tid siden. Skærmen reagerede på tryk, men viste ingenting.
Tesla skiftede hele skærmen.
Gor
Gor May 27 '17

Ok jamen, så må jeg kontakte dem på mandag. 

mvh. 

Gor
Gor May 27 '17

#345orbt, var det garantien, eller skulle du selv betale for det?

mvh. 

3450rbt
3450rbt May 27 '17
Det var på garantien.
De skulle have den ind til undersøgelse først og have det godkendt hos Tesla USA pga omkostningen.
Forummets indlæg er redigeret af 3450rbt May 27 '17
Gor
Gor May 27 '17

Ok, tak for svar :) 

mbk
mbk May 28 '17
Quote from Gor

Hej,

Min tesla, fik sort skærm imorges, da jeg skulle til at køre, har prøvet at reboote skærmen, men den reagerede ikke på det. Hvad skal jeg gøre? 

Ps. bilen kører uden problemer, det er bare skærmen der er sort. 

mvh. 

Det lyder som denne, desværre nok en fejl flere får med tiden. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 28 '17
webercarbmann
webercarbmann May 29 '17

Hmm. Det kan da ikke passe at det koster 5K USD af få skiftet skærmen udenfor garanti???  Man kan godt købe second hand skærme fra ophuggede biler fx på Ebay . Inkluderer skærmen bilens primære computer der given bilen sin identitet? Vh Peter

mbk
mbk May 29 '17
Quote from webercarbmann

Hmm. Det kan da ikke passe at det koster 5K USD af få skiftet skærmen udenfor garanti???  Man kan godt købe second hand skærme fra ophuggede biler fx på Ebay . Inkluderer skærmen bilens primære computer der given bilen sin identitet? Vh Peter

Det hjælper dig ikke at skifte til en brugt skærm, fordi det er en lille eMMC til under ~50kr der bliver slidt op. På denne ligger Teslas linux operativ system, som holder alle bilens settings, så som de dyre flag, AP: True, SC: True, sæde indstillinger, osv., måske chippen er læsbar selvom den er slidt, måske den har fået nogle bad blocks og er delvist beskadiget. Værst er at den er loddet på et propietært indstikskort som Tesla ikke sælger som reservedel.

Husk at brokke jer grundet detaljen at det er ret nemt at udregne nand levetid, og de helt sikkert har lavet en regnefejl når de står af efter et par år, måske det kan blive en af de der standard reperationer bilen skal have, som man får til en fast reduceret pris.

 

mbk
mbk May 29 '17

Grunden til at de skifter hele skærmen, er at den kommer tilbage til fabrik som samlet del og kortet bliver udskiftet der. Samme med driveunits der bliver skiftet grundet små skader der sikkert kunne blive blive udbedret på servicecenter. Jeg kan godt lide deres bolt of bolt on mentalitet, man kan debugge fejl meget bedre med specielt trænet personale og følge sine produkter bedre, samt levere en bedre service for kunden. Ret hypotetisk, men hvis jeg fik regningen for hele skærmen, ville jeg insistere på en fabriksny og ikke en genbygget, og jeg ville have lov at beholde den udskiftede reservedel mm. de tilbyder en rimelig kulance.

Kiefer
Kiefer May 29 '17

Ellers skal man vel bare fortælle om Apple der også forsøgte at sætte brugte dele i en telefon ;-)

/Martin

DavidS90D
DavidS90D May 29 '17

Eller fortælle de mange "almindelige" bilkøbere der venter på deres Model 3, hvad de kan forvente....

mbk
mbk May 29 '17
Quote from DavidS90D

Eller fortælle de mange "almindelige" bilkøbere der venter på deres Model 3, hvad de kan forvente....

Du kan være ret sikker på at Model 3 har en opdateret MCU. Den er ret gammel den Tegra CPU i S/X, så gætter de har fikset dette (og forhåbenligt rigtig mange andre issues) i Model 3.

webercarbmann
webercarbmann May 29 '17

Det her problem må Tesla altså løse på en ordentlig måde. Fint nok hvis man skal op med lidt kroner for en reparation men ikke beløb i den størrelsesorden vi taler om her for en skide chip der ikke kan holde. Tror de færreste har lyst til at have en udgift i den størrelsesorden hængende over hovedet når bilerne er udenfor garanti. De må kunne indse hvor meget dårlig PR der er i dette hvis der begynder at komme sager.  Gor - fortæl endelig hvordan sagen lander. Er den stadig garanti på din bil? 

mbk
mbk May 29 '17
Quote from webercarbmann

Det her problem må Tesla altså løse på en ordentlig måde. Fint nok hvis man skal op med lidt kroner for en reparation men ikke beløb i den størrelsesorden vi taler om her for en skide chip der ikke kan holde. Tror de færreste har lyst til at have en udgift i den størrelsesorden hængende over hovedet når bilerne er udenfor garanti. De må kunne indse hvor meget dårlig PR der er i dette hvis der begynder at komme sager.  Gor - fortæl endelig hvordan sagen lander. Er den stadig garanti på din bil? 

Hvis problemet er bredt nok og ejerne bevidste om problemet, så tror jeg sagtens der kan komme en fornuftig løsning. Det er der jo set før, f. Eks en fast subsideret pris for reparationen. 
griffel
griffel May 29 '17
@webercarbmann
Det er lige netop det jeg har hængende over hovedet.
Min garanti er udløbet, og det er da ufedt, at skulle have en konto med 20-30.000 kr. stående til når (ikke hvis) den dag kommer, hvor skærmen ikke vil starte op længere.
Mon de leverer en ny skærm med samme tikkende issue, når den skal skiftes...?
Det er lige før jeg ville være med på at få den skiftet profylaktisk på forhånd, for jeg er afhængig af bilen, det er den eneste i husstanden.

/Jakob :-)
MOS
MOS May 29 '17

Vil bilen ikke stadig kunne køre, selvom der er sort skærm?

mbk
mbk May 29 '17
Quote from MOS

Vil bilen ikke stadig kunne køre, selvom der er sort skærm?

Jo, men alt du indstiller fra touch skærm er utilgængeligt, incl aircondition, selvom kan stille den fra rattet.

Sider: 1 2 3 4 5 6 »