Loading...
dk

Ny firmware giver flere restriktioner | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Jun 29 '17

Ja, AP1 kan godt læse visse skilte. Det er ret tydeligt at se idet displayet ofte opdatere sig få sekunder efter man har passeret et skilt med en fartgrænse på. Og har sågar oplevet et par gange, jeg har holdt bag en bus inde i byen med et "100"-fartskilt i bagruden, at Tesla'en har troet fartgrænsen i byen nu var 100 km/t :-)

...  men der er nogle steder hvor noget kortdata må gå ind og "override", idet der er steder hvor det tydeligvis er 80 zone, bilen pludselig begrænser til f.eks 70 med "restricted"-beskeden i displayet.

Captiva
Captiva Jun 29 '17
Det er nyt for mig med aflæsning af skilte, ikke dårligt.
Ret sjovt mht aflæsning af busser, endnu en påmindelse om at man skal være vågen trods AP.
OleA
OleA Jun 29 '17
Virker som om der nu er restrictions på landeveje generelt; som i Tyskland
Kiefer
Kiefer Jun 30 '17

Captiva: Jeg tror ikke jeg gav mere end et par tusinde for et 40K eftersyn hos Hinnerup Auto...

Klaus_
Klaus_ Jun 30 '17

Nostromo, de 6000 kr der er opgivet på Teslas hjemmeside er for de nye faceliftede S'ere. Hvis man har en af de ældre med nosecone, er prisen 7000 kr.   Vedhæftet et skærmbillede fra dengang. 

 

KimT
KimT Jun 30 '17

Hej Klaus. På deres hjemmeside fik de i Maj tilføjet følgende tekst "Nedenstående priser gælder biler købt efter den 2. februar 2017". Denne linje har de fjernet igen.

Jeg har fået skriftlig bekræftelse på at disse prisen på service også gælder  min sep. '15 70D. Det er også fuldstændig misvisende at oplyse en pris på service som max. en håndfuld biler i DK kan få - de resterende 4.000 skulle betale en anden pris.

Men de har fået ensartede priser på service nu i alle EU lande. Jeg har tidligere skrevet et indlæg med priser i DK, DE, SE og NO på service. Og de priser er ens nu.

Klaus_
Klaus_ Jun 30 '17

Okay, godt at høre. Det andet gav heller ikke meget mening.

Jeg antager at os der har betalt for meget i sin tid så, bare må leve med det :) 

McQueen
McQueen Jun 30 '17

 Jeg skrev til Tesla i Mandags efter jeg opdaterede i fredags til version: 17.24.28 jeg er ikke lige frem tilfreds med AP1 opdateringen, jeg fik følgende svar: 

"Thank you for reporting this. We are aware of the issue regarding incorrect recognition of the speed limit signs which is due to incorrect map data and not misinterpretation of the actual road signs, our engineers are presently working on a solution, and we hope to resolve it as soon as possible.

We apologize for any inconvenience it may cause and thank you for your patience"

Så må vi ser hvornår der kommer en ny opdatering..

Mvh

Kasper

BPBach
BPBach Jul 1 '17

Det var da en god nyhed, at man er klar over problemet, så må vi jo bare vente.

P85DK
P85DK Jul 1 '17

Det er vist ikke alle som skal klage over ny firmware. Der cuttes lige ét fuldt sekund af 0-100 for fx 75 og 75D

https://electrek.co/2017/07/01/tesla-new-performance-enhancements-model-s-model-x/

thvestergaard
thvestergaard Jul 1 '17
Og med eet, er begrænsningerne væk igen :-) Nu kan jeg igen sætte autopilot på mere end blot de 10kmt over hastighedsgrænsen. Det var dejligt
PerPower
PerPower Jul 3 '17
@P85DK - Der står i artiklen at det kræver HW opgradering og derfor kun gælder nye biler bygget fra idag. Ville ellers have været en god gave til nuværende ejere :-)
"Since the enhancements include hardware upgrades, those new specs are for new vehicles being built today and not the current fleet."
mbk
mbk Jul 3 '17
Quote from PerPower @P85DK - Der står i artiklen at det kræver HW opgradering og derfor kun gælder nye biler bygget fra idag. Ville ellers have været en god gave til nuværende ejere :-)
"Since the enhancements include hardware upgrades, those new specs are for new vehicles being built today and not the current fleet."

Det med hardware ændring er nok bare røgslør, det er ret kendt at en S60 kan opgraderes til P85 med nyt batteri og firmware flash. S75, S75D og S100D har været software begrænset, man har bare fjernet begrænsningen for at differentiere sig lidt fra Model 3 der er sub 6 sek i basis udgave. Det passer meget fint med at Model 3 går i produktion i denne uge, og de første 30 skal leveres til kunder sidst sidst på måneden. 

P85DK
P85DK Jul 3 '17
Quote from mbk
Quote from PerPower @P85DK - Der står i artiklen at det kræver HW opgradering og derfor kun gælder nye biler bygget fra idag. Ville ellers have været en god gave til nuværende ejere :-)
"Since the enhancements include hardware upgrades, those new specs are for new vehicles being built today and not the current fleet."

Det med hardware ændring er nok bare røgslør, det er ret kendt at en S60 kan opgraderes til P85 med nyt batteri og firmware flash. S75, S75D og S100D har været software begrænset, man har bare fjernet begrænsningen for at differentiere sig lidt fra Model 3 der er sub 6 sek i basis udgave. Det passer meget fint med at Model 3 går i produktion i denne uge, og de første 30 skal leveres til kunder sidst sidst på måneden.

@PerPower - som mbk skriver, så er HW ens på alle basis modellerne undtaget batteristørrelsen. Så et FW flash burde give lidt ekstra skub. Det er først ved P100D at der er andet ledningsent nødvendigt og ved ludicrous opgradering af P85D er det en ny sikring. 

MOS
MOS Jul 3 '17
Citat fra mbk

(...) det er ret kendt at en S60 kan opgraderes til P85 med nyt batteri og firmware flash.

Kræver det ikke også et nyt badge til bagsmækken? ;-) 

mbk
mbk Jul 3 '17
Quote from P85DK
Quote from mbk
Quote from PerPower @P85DK - Der står i artiklen at det kræver HW opgradering og derfor kun gælder nye biler bygget fra idag. Ville ellers have været en god gave til nuværende ejere :-)
"Since the enhancements include hardware upgrades, those new specs are for new vehicles being built today and not the current fleet."

Det med hardware ændring er nok bare røgslør, det er ret kendt at en S60 kan opgraderes til P85 med nyt batteri og firmware flash. S75, S75D og S100D har været software begrænset, man har bare fjernet begrænsningen for at differentiere sig lidt fra Model 3 der er sub 6 sek i basis udgave. Det passer meget fint med at Model 3 går i produktion i denne uge, og de første 30 skal leveres til kunder sidst sidst på måneden.

@PerPower - som mbk skriver, så er HW ens på alle basis modellerne undtaget batteristørrelsen. Så et FW flash burde give lidt ekstra skub. Det er først ved P100D at der er andet ledningsent nødvendigt og ved ludicrous opgradering af P85D er det en ny sikring. 

Har læst en diskussion mellem Ingineer og wk057, at alm S90 med og uden D fik opgradering til smart fuse (1)(2) etc. 100 har fået nyt connector stik mellem batteri og bil, men det er jo nok også ned i 75, bare for at reducere antal af varianter i produktionen. Generelt er det snedigt nok, reducer hardware variationer og konfiguerer i software.

 (1): https://teslamotorsclub.com/...0kwh-hp.63420/page-4

(2) https://teslamotorsclub.com/...0kwh-hp.63420/page-4

Lars72
Lars72 Jul 4 '17
De er desværre nyt powertrain på den 'store' motor - ikke alm D.
Dvs baghjulstrulne S og alle P modeller.
Jeg havde ellers sat næsen op efter 4,5sek efter en software Update til min S85
mbk
mbk Jul 4 '17

@Lars72, tjek wk057s P90++

Drivetrain er helt klart software begrænset på en S85 og kan helt sikkert flashes til P85. 

En ny revision kan jo være alt muligt, et nyt leje, et andet stik, etc. Q modellen skulle de have skiftet til et keramisk leje, da dem af metal blev nedbrudt af elektrisk strøm, men det er jo et ret lille retrofit hvis ikke der var garanti på drivetrain. 

Knudsen
Knudsen Jul 5 '17
@thvestergaard: hvad gjorde du for at få begrænsningen væk igen...?

Jeg opgraderede i fredags og må tilslutte mig koret omkring begrænsning at hastighed med autopilot... jeg kørte med den det meste af tiden - og nu er jeg så træt af den at jeg stort set ikke har brugt den på vores tur i det sydvest jyske denne uge... suk...!
Sider: « 1 2 3 4 5 »