Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
LasseL
LasseL Mar 12 '19
Nogen der har regnet på prisen for bilen og de opgraderinger før/efter?

Min awd med EAP er nærmest samme pris som den "nye" basis model med AP og FSD. Har også fået sms om at jeg får FSD "gratis".

Min teori er stadig at prisen bliver ca der samme for samme model lige meget hvordan det bliver købt? Med den forskel at du lige nu kan købe en skrabet model uden AP hvilket du ikke kunne tidligere.
kimsc
kimsc Mar 12 '19
Jeg spørger mig selv hvorfor vi ikke har fået opgraderingerne endnu. Eller hvorfor final invoice ikke i det mindste blev opdateret for os der ikke havde modtaget bilerne 1. Marts. Nuvel, jeg er mærket af at have fået en mandagsmodel men jeg er bestemt ingen happy camper. Den AP virker som en fugl på taget vi kommer til at slås længe for at få. Jeg har vanskeligt nok ved at få rettet fejl og mangler på min bil og jeg har ikke fået svar af nogen art på nu 5 henvendelser til 4 forskellige instanser hos Tesla siden 21. Februar.
H
H Mar 12 '19
Kunne man ikke købe en uden AP tidligere?

Det mener jeg godt at man kunne medmindre jeg misforstår for jeg har ikke adaptiv fartpilot, kun den alm, så det må da være den skrabet?
LasseL
LasseL Mar 12 '19
Før kunne du kun købe EAP til ca 41000.

Så satte de prisen ned med ca 25000 for bilen og nu kunne du købe AP for ca 25000 og FSD for ca 41000.

Prisen i mit tilfælde var ihvertfald ca det samme lige meget hvornår bilen blev bestilt og leveret.
Agon
Agon Mar 12 '19

Jeg opfatter egentlig mig selv som en fanboy, der tilgiver Tesla meget, fordi de har gjort så mange ting rigtigt og tør tænke vildt. Men jeg må indrømme at jeg bliver lige dele bekymret og irriteret over det der er foregået de seneste uger mht. lukning/ikke lukning af butikker og prissænkning/ikke prissænkning.

Om det er amatørisme eller en presset efterspørgsel og skrantende økonomi der får dem til at handle sådan, det ved jeg ikke. Der spekuleres også i om det er en slags strategi for at få presset lønnen ned og måske fremskynde salg af autopilot. Under alle omstændigheder synes jeg det viser nogle sider af Elon Musk, som jeg ikke er så vild med.

 

Forummets indlæg er redigeret af Agon Mar 12 '19
tvegaard
tvegaard Mar 12 '19

Noget bud på hvad 7000 dollar er i danske priser? Er det de "59.000" de skriver på hjemmesiden, at FSD koster efter levering, eller er det nærmere de 46.000 som hele tiden har været EAP-opgraderingsprisen på X/S?

 

mbk
mbk Mar 12 '19

Man kan fremprovokere Autopilot upgrades siden, men det gav ikke pote:

Når du er logget ind på my tesla siden, så har du noget lign. med krypteret VIN

https://www . tesla . com/da_DK/teslaaccount/own?vin=NVlKxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvis du sætter upgrades ind således:

https://www . tesla . com/da_DK/teslaaccount/own/upgrades?vin=NVlKxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Får du

Edit, jeg satte et par mellemrum ind omkring www . tesla . com fordi autoformatering lavede det om til et link og forkortede det så budskabet gik tabt.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 12 '19
KimT
KimT Mar 13 '19

Hvilken model har du købt ? Har i lang tid overvejet en - evt. en cameo 3

SQLCPH
SQLCPH Mar 13 '19
Citat fra Windwards
Citat fra SQLCPH

Vi er ved at skabe et overblik over dk leverancer (eller mangel på samme). Alle der har bestilt eller fået leveret må gerne taste ders data ind i arket. Det kan give nogle informationer til os der venter og muligvis en rød tråd?!? På forhånd tak

 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-OWaWg0chNPkmKqwuSUnvyX_15nFGqAsdUv-kdnByAU/edit?usp=sharing

Super at der er så mange som har registreret deres bestilling af Model 3 :) Super ide SQLCPH.


 

Ja der begynder at komme fine data ind - jeg håber at de fleste af os får levering her i marts - min unikke sølvgrå halter desværre og nåede ikke båden ;-) Ved ikke hvornår den går i produktion?!?! Bliv gerne ved med at taste - også gerne alle dem der er leveret

Ice2EV
Ice2EV Mar 13 '19

@SQLCPH Sølvgrå, hvordan?, var det muligt i starten at vælge sølvgrå? Eller er der nogen hemmelige farver, som kun kan fåes i butikken?

Er der i det hele taget noget udstyr, der kun kan bestilles personligt i butikken?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 13 '19
SQLCPH
SQLCPH Mar 13 '19
Citat fra Ice2EV

@SQLCPH Sølvgrå, hvordan?, var det muligt i starten at vælge sølvgrå? Eller er der nogen hemmelige farver, som kun kan fåes i butikken?

Er der i det hele taget noget udstyr, der kun kan bestilles personligt i butikken?


 

Sølvgrå kan bestilles off menu - dvs man ringer til en sælger i Holland der kender til det... men hvis jeg trawler det norske forum ser det ikke ud til at farven er populær at bestille - de har fået oplyst 33.000 NOK. Jeg skal betale det samme som pearl white - hvis jeg da får den....

 

der er mig bekendt ikke andet udstyr der kan bestilles off menu

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Mar 13 '19
husfeldt
husfeldt Mar 13 '19
Quote from Agon

Jeg opfatter egentlig mig selv som en fanboy, der tilgiver Tesla meget, fordi de har gjort så mange ting rigtigt og tør tænke vildt. Men jeg må indrømme at jeg bliver lige dele bekymret og irriteret over det der er foregået de seneste uger mht. lukning/ikke lukning af butikker og prissænkning/ikke prissænkning.

Om det er amatørisme eller en presset efterspørgsel og skrantende økonomi der får dem til at handle sådan, det ved jeg ikke. Der spekuleres også i om det er en slags strategi for at få presset lønnen ned og måske fremskynde salg af autopilot. Under alle omstændigheder synes jeg det viser nogle sider af Elon Musk, som jeg ikke er så vild med.

 

Jeg er fuldstændig enig - det sejler rundt.. man bliver som ny ejer utryk og skuffet over det roderi..

Det hjælper heller ikke at den vare man købte for en uge siden; falder med 25K samtidig med at EAP ikke har de samme features som FSD - som jeg nu kunne have fået til samme pris. Det ville klæde Tesla meget at udvise lidt almindelig kundepleje; og naturligvis opgradere asap. alle EAP til FSD - uden vrøvl..

Men .. når det så er sagt.. mht FSD.. lad os nu lige se det virker først.. det er ikke alle dele af EAP der virker helt solide (meget gør men den kan nemt forvirres og virker kun ordenligt på lige vej/motorvej).

Der er jo også en hardware upgrade 3.0 på vej -- så jeg tror der går yderligere 1-2 år før FSD rent faktisk kan levere hvad den lover, med en overbevisning der gør at man er tryk ved at anvende det.. og at det kræver en HW upgrade...

Mao - jeg smider bestemt ikke lige 21000kr over på bordet for en upgrade fra EAP - dels fordi jeg finder det urimeligt, dels fordi det er for dyrt, og dels fordi jeg ikke er overbevist om at det vil virke..

Ice2EV
Ice2EV Mar 13 '19

@SQLCPH Interessant. Ville gerne have i sølv. kunne leve med midnight. 

Bemærker at farverne koster 12600 for midnight og blå....... Kostede de ikke 8400 igår?

Ice2EV
Ice2EV Mar 13 '19

@SQLCPH Interessant, kunne godt tænke mig sølv, men kan leve med midnight.

 

Undre mig, kostede midnight og blå ikke 8400 igår? idag koster de 12600.

LasseL
LasseL Mar 13 '19

Jeg gav 12000'ish for blå - så mon ikke den pris er den samme

sorenfriis
sorenfriis Mar 13 '19

Bestilte 21/12, og der kostede Midnight Silver 12.600,-

Ice2EV
Ice2EV Mar 13 '19

Det må være mig der husker forkert.

 

mbk
mbk Mar 14 '19

En grund til de ikke har pushet AP Basic pakken, kan være fordi de simpelthen ikke kan endnu. De har måske opfundet den på papir før de har implementeret den i software, så SW skal lige have et par ekstra konfigurations muligheder og så skal det med ind i en SW release som så bliver rullet sidst marts først april. Bare mine tanker på hvorfor de ikke har ydet brandslukning endnu. Men det hjælper selvfølgelig ikke at Elon begynder at tweate at pris nedsættelse var en fejl osv. Manden har vist brug for at tage en pause og få sovet ud. 

Ice2EV
Ice2EV Mar 14 '19

Såvidt jeg husker, er det kun Volvo der har en fartpilot, der både kan virke adaptiv og almindelig.

selsoe
selsoe Mar 14 '19


 

Citat fra mbk

En grund til de ikke har pushet AP Basic pakken, kan være fordi de simpelthen ikke kan endnu. De har måske opfundet den på papir før de har implementeret den i software, så SW skal lige have et par ekstra konfigurations muligheder og så skal det med ind i en SW release som så bliver rullet sidst marts først april. Bare mine tanker på hvorfor de ikke har ydet brandslukning endnu. Men det hjælper selvfølgelig ikke at Elon begynder at tweate at pris nedsættelse var en fejl osv. Manden har vist brug for at tage en pause og få sovet ud. 

Jeg er altså ikke den eneste der venter på den AP jeg har betalt for (eller fået gratis ifm prisnedsættelse) ? Undrer mig at de ikke bare melder det ud som det er. Jeg fik at vide ved levering at den vil komme i løbet af et par dage og efter en uges tid ringede jeg til support som sagde at den ville dukke op "any minute".