Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
mbk
mbk Aug 19 '18

Model 3 review efter 6-måneders brug.

https://www.youtube.com/watch?v=wfP5az-BMiE

 

jens2
jens2 Aug 20 '18

Så kommer der skub i produktionen! eller gør der?

 

https:///...a6cl?ocid=spartandhp

 

jramskov
jramskov Aug 20 '18
Ja, det virker til de har fået godt gang i produktionen, så nu må de godt begynde at sælge til EU også
mbk
mbk Aug 20 '18

Der er lidt konfliktende informationer i omløb. Deres VIN numre stiger stærkt og Bloomberg estimerer 6000 stk/uge.

Analytikere siger at de kan nå 8000 stk/uge på nuværende produktion linier. 

Samtidigt har Panasonic udmeldte at de har svært ved at producere batteri celler nok og må opgradere antallet af produktionslinier (mener de pt. har 13)

Nogle anonyme medarbejdere siger de er blevet sendt før tid og nogle, uden at nå produktions mål. Anonyme kilder er usikre og vi har set beskidte tricks, så måske det ikke har noget på sig. 

Der dog stadig mange reservationer i USA og de begynder nok ikke med at tilpasse produktions linen til EU før de har solgt alle de Long range modeller der kan sælges lokalt. 

mbk
mbk Aug 29 '18

Her er en artikel der kigger på hvor effektiv køling af Model 3 batteriet er:

https://insideevs.com/tesla-model-3-battery-transfer-twice-heat-model-s/amp/

 

Der er kortere længder køleslange per antal celler, større mængde kølevæske igennem slangen og cellerne er limet til køleslangen, alt sammen skulle give højere køleeffekt, artiklen mener at dette giver mulighed for højere ladeeffekt,  2C burde være mulig. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Aug 29 '18
jramskov
jramskov Aug 31 '18

Top Gear review af Model 3 Performance: https://www.topgear.com/...first-drive?motors=1

"Are you converted?

Pretty much. The Model 3 Performance is a blast. Whether you’re a Tesla – and Elon – fanboy or girl, this thing makes a major case for itself on its own merits."

mbk
mbk Aug 31 '18

@jramskov

Glæder mig til at høre Jeremy Clarkson, hans review af Model X var ikke _så_ slemt, selvom det var godt at der var plads til en masse jurister i en Model X.

https://www.youtube.com/watch?v=_DiGQRaaHvg

jramskov
jramskov Sep 3 '18
Citat fra mbk

@jramskov

Glæder mig til at høre Jeremy Clarkson, hans review af Model X var ikke _så_ slemt, selvom det var godt at der var plads til en masse jurister i en Model X.

https://www.youtube.com/watch?v=_DiGQRaaHvg

Ja, hans Model X review var sjov nok :) Så gerne at det nuværende Top Gear team lavede en anmeldelse af Model 3. Desværre stopper LeBlanc efter den næste sæson.

jramskov
jramskov Sep 16 '18
En lidt anderledes anmeldelse: Fully Charged Model 3 review 
koden
koden Sep 21 '18

Rigtig god crash test

 

https://jyllands-posten.dk/#ia10885699;finans

jramskov
jramskov Oct 28 '18

Tesla Q3 resultat - The Tesla Show podcast

Fra omkring 44:00 snakker de om autopilot og fra omkring 50:00 om den nye hardware generation med chippen de selv har designet der skulle give væsentligt mere performance (omkring 1000% bedre performance). De har en god diskussion om hvad det vil betyde og hvordan Tesla vil håndtere at have endnu en hardware revision. Tesla snakker allerede om et nyt, større neuralt netværk der kræver den nye computer. Det positive er selvfølgeligt at de eksisterende biler kan opgraderes til den nye computer, men på et tidspunkt (umiddelbart omkring slutningen af Q1 2019) vil de skifte til den nye computer i alle biler.

mbk
mbk Nov 6 '18

Fik en tur i en Model 3 performance i dag.

Bilen er flot og ser lidt friskere ud når den holder ved siden af pre facelifted Model S. 

Bilen og kabine pladsen er mindre end S, jeg prøvede at side bagved og foran hvor jeg følte mig lidt klemt både bagi og foran, så ville skubbe forsædet længere tilbage og så ville jeg ikke kunne sidde bagved. Glas taget er flot, ser lækkert ud. Bagagerum er stort og frunk giver også lidt plads.

Mit take away er at jeg stadig er committed, men det er ikke super optimalt med kabine pladsen.

P3D er super hurtig, parallel parkering på AP v2.5 virker meget overbevisende, helt klart noget der vil hjælpe på WAF

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 6 '18
mbk
mbk Nov 7 '18

Fik en tur mere, anlægget spiller ret godt, dørhåndtag virker okay, man vænner sig hurtigt til dem, de er mere bøvlet end alm håndtag men synes stadig de er et fint kompromis mellem aerodynamik, styling og funktion. Handske rum er oplyst, lidt til den lille side. Sæderne synes jeg man sidder fint i, døren er stadig fuld elektrisk så den får sikkert nogle af de samme problemer som Model S/X, tænker frosne vinduer der ikke kan køre ned om vinteren i DK kan være problematisk. Indstigning og udstigning synes jeg er nemmere end S, prøvede ikke easy access som måske er en fordel. Elektriske sæder virkede fint, jeg sad fint i sæderne. 

Min erfaring med autopilot v1.0 er begrænset, men jeg vil stadig sige at autopilot v2.5 er bedre og laver færre fejl.

Kølerhjelmen dykker hurtigt og giver fint udsyn.

Generelt er jeg begejstret  selvom jeg godt kunne tænke mig at bilen var en anelse større. 

jramskov
jramskov Nov 7 '18

@mbk Tak for dine betragtninger. Jeg er ikke overrasket over at kabinen er mindre end Model S. Du skriver du føler dig lidt klemt, hvor høj er du?

mbk
mbk Nov 7 '18

@jramskov 

Jeg kan sagtens finde plads foran, men så kan jeg ikke sidde bagved mig selv - behageligt . Mindre børn ville nok kunne sidde bagved. Jeg er 183cm. 

jramskov
jramskov Nov 7 '18

Ok, det lyder godt nok lidt klemt - er selv cirka 186cm høj. Jeg forventede ikke det ville være et problem, det er jo ikke en mikrobil.

PeterE
PeterE Nov 7 '18
Citat fra jramskov

Ok, det lyder godt nok lidt klemt - er selv cirka 186cm høj. Jeg forventede ikke det ville være et problem, det er jo ikke en mikrobil.

Hvor tit er det at du sidder på bagsædet i din egen bil? Jeg gør da vist aldrig, men det er måske fordi jeg helst vil køre. Og mine 190 cm og min søns 197 cm sidder også altid foran i vores Model S. Sådan er det jo med langt de fleste biler.  

mbk
mbk Nov 7 '18
Citat fra jramskov

Ok, det lyder godt nok lidt klemt - er selv cirka 186cm høj. Jeg forventede ikke det ville være et problem, det er jo ikke en mikrobil.

Altså der er klart mere plads end i en mikrobil, vi har en Kia Picanto som konebil og den kan jeg ikke sidde ordenligt i, så skal jeg nærmest skubbe forsædet helt tilbage til det rammer bagsædet. Jeg tror måske pladsen er tæt på det samme som min Mondeo, det er ret sjældent at jeg har voksne mennesker på bagsædet, men så skal jeg som regel også flytte førersædet frem og sidde ret dårligt. Som PeterE siger, så er det yderst sjældent at det har været længere end en lille bytur eller lign. at jeg har skullet rykke mig frem. Nu var det ikke en side-by-side sammenligning, men jeg husker kabinen i Model S som lidt større.

Noget andet er at bunden foran ender i en vinkel, måske 30 grader, det er lidt spøjst, det føles en snært unormalt og somom der burde være lidt mere plads til at strække benene ud.

Efter at have set bagagerummet har jeg ingen bekymringer omkring hvor vidt der er plads nok, jeg synes hullet er stort nok, det er meget bedre end den Kia Optima jeg pt. har som lejebil, nu har jeg ikke prøvet at sidde bag i den, men umiddelbart forventer jeg at der er mere plads i kabinen i Kia Optima, men hold op, hvor er en stor motor med sløv automat gearkasse kedelig, når man har prøvet elektrisk drive train, masser af larm ingen kick.

Ejeren startede med en RWD fra Marts, men opgraderede så til P3D. Han sagde at RWD faktisk var rigtig god og havde masser af kræfter når man kørte, men har selvfølgelig ikke det samme kick fra 0, som selvfølgelig er imponerende, men det er et sjovt party trick. Han havde mulighed for at sælge RWD uden tab og synes så det var sjovt at opgradere. Bilen var ret pimpet, hvid med hvide lædersæder, store sorte følge, chrom der var wrappet sort og håndtag var wrappet hvid, T logo var lavet sort, inde i bilen var der lavet nogle fine detaljer som pianolak der var wrappet til matteret, andre måtter osv. det klædede bilen og havde fået lidt en storm trooper effekt. Jeg tog kun et billede af den, men ligger ikke det på et åbent forum uden lov, så PM for det.

Når man sammenligner med hvad de ellers kører herovre i USA, så er det lidt utroligt at Model 3 sælger så godt, den er meget mindre end sine konkurrenter i form af store SUV og pickup trucks, så lidt vildt at en kompakt bil kan sælge, det må vise at de virkelig er gode til at finde et hul i markedet og forføre folket.

Skærm etc. er meget responsiv og jeg tror hurtigt man vænner sig til den som eneste instrument, samme sagde ejeren, det tog et par uger, så savnede han ikke et instrument cluster mere. Skærmen er tættere på end i en Model S, så den er nemmere at nå og betjene. Den er en del mindre at se på når man er i bilenm den føles lidt mindre støjende end jeg troede den ville gøre. Bak kamera etc. ser rigtig fint ud og auto parallel parkering hvor den tænder bakkamera og har sensor visning virker rigtig overbevisende, samme med autopilot. Ejeren havde taget en ~800km tur hvor han prøvede at bruge auto-lane skift etc. og havde ikke oplevet at han behøvede at blande sig, skal selvfølgelig røre rattet etc, men behøvede ikke korrigere bilen eller trække den ind i sit spor igen. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 7 '18
mbk
mbk Nov 7 '18

Jeg får sikkert mulighed for at at se mere end en Model 3 mens jeg er herovre og besøger sikkert en Tesla butik i weekenden, så hvis der er nogle detaljer jeg skal tage et billede af eller lign. så sig til, så vil jeg prøve at levere.

Oplevelser af plads, kvalitet etc. er jo altid subjektiv og jeg er ikke vant til at lave bil review. Antallet af biler jeg har kørt i, er måske begrænset, har stort set kun ejet to, har haft nogle lejebiler som Golf, Passat, A4, Opel Insignia og nu Kia Optima. Prøvet familiens biler, Mazda 6, Chevrolet Cruze, Volvo, Citroen, så det er ret alm. biler jeg sammenligner med, ikke nogle super lækre mærker. Har kørt Model S i et par uger, men det er ved at være længe siden nu.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 7 '18
Sider: «« « ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... » »»