Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
mbk
mbk Dec 9 '18

Regeringen foreslog de 1.21, men jeg er usikker på det blev stemt igennem, det ser ud til at der kom et flertal undenom regeringen i Juni:

"""Men på et ekstraordinært møde i skatteudvalget onsdag fremlagde et flertal uden om regeringen et ændringsforslag. Dansk Folkeparti, Socialdemokraterne, Enhedslisten og SF vil bruge lavere omregningsfaktorer på henholdsvis 1,15 for WLTP og 1,07 for NEDC.""

https://ing.dk/artikel/flertal-uden-regeringen-penge-bilafgifter-skal-ikke-tilbage-bilisterne-212670

Stadig pæne tal, lad os sige 83kWh giver 156 W/h km og 58.3 km/l for korrektion og 67 km/l med 1.15.

 

 

mbk
mbk Dec 9 '18

@loeweman

Det ser ud til at det er blev 1.21, så 70,5 km/l.

Stadig rigtig flot.

Ser ud til at lade tab er med herfra:

https:///...c-cars-measured.html

"

The measurement is carried out as prescribed in the previous fuel consumption measurement specification: the battery must be fully charged at the start of test bench test. Immediately after testing, test engineers reconnect the vehicle to a charger. The cable is equipped with an electricity meter. This meter measures the total amount of current, which has the advantage that the battery’s energy losses during charging are detected as well. The resulting value is divided by the range determined in test bench testing.
"

 

mbk
mbk Dec 9 '18

Her er S og X 100D opgivet til hhv 461 og 430km. I praksis målte de 423 og 400 km.

https://www.thejournal.ie/autobest-ev-test-results-4154396-Jul2018/

 

 

P85DK
P85DK Dec 9 '18

Ok - det går stort set o.p. lige op med hinanden, hvilket også var hensigten med de 1,21. Basispriserne bør lande omkring 585 og 473. Så må vi se om Tesla DK har været gode forhandlere eller kan nogle tricks vi ikke har set.

mbk
mbk Dec 9 '18

Jeg synes egentligt det er ret god value for money sammenlignet med hvad Model S koster for en 100D. Men det ligger lige lidt over smertegrænsen, men det er jo slet ikke sikkert jeg bliver inviteret til at konfigurere selvom jeg stod i kø foran butikken d. 31/3.

mbk
mbk Dec 9 '18

@P85DK

Det kan da være de får lov at skrive prisen lidt ned og ligge nogle dyre måtter i osv som de andre fabrikanter, måske kan de gøre opladeren til 10.000kr ekstra udstyr så vi slipper for afgiften.

P85DK
P85DK Dec 9 '18

Jeg tror desværre ikke at Tesla er helt højde med andre fabrikanter når det kommer til afgiftsoptimering. Fx. burde alle software flueben være mulige at købe efter, så Autopilot og hovedparten af de 110.000 for Performance være tilkøb efter.

mbk
mbk Dec 9 '18

@P85DK 

De indførte en ekstra skrabet model i Tyskland som man vist mere eller mindre ikke kunne bestille, så de kan da godt være kreative. Jeg tror nu ikke de gider lave det store nummer ud af vores marked, hvis de bare lod være med at inkludere ladeboks ville det allerede hjælpe en del og måske måtter som ekstra udstyr, jeg har betalt 1000kr for måtterne tidligere. 

Ice2EV
Ice2EV Dec 9 '18

Nu har jeg cyklet lidt rundt på det regneark @Dipth lå op.....

Er det så mig der er tosset fordi jeg måske synes det er lidt ligegyldigt om jeg skal betale 38.000 i afgift ud af en LRD premium med lak og autopilot.

 

Det er da ikke de 38.000, der afholder folk fra at købe en vogn til 500-550.000 kr. Trækker man den forventede salgspris fra om 3-5 år, så vil de 38.000 ikke koste alverden om måneden.

Jeg havde da personligt også håbet den ville falde billigere ud. Men det er jo ikke jordens undergang.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 9 '18
P85DK
P85DK Dec 9 '18

enig - det er ikke afgiften der gør forskellen hvis den er på det niveau som vi regner os frem til og forudsat at den ikke forsvinder helt næste år. Små 60.000 for performance med AP er ok, men sure penge hvis de fjerne afgiften helt efter næste valg.

Kejseren
Kejseren Dec 9 '18

Personligt går jeg efter mid range. Og kommer den inden valget, køber jeg ikke. Hvis rød blok vinder, skal der nok komme nogle billigere afgifter. Måske også hvis blå beholder magten. Så sker det dog sikkert tidligst i slutningen af 2019.

sorenfriis
sorenfriis Dec 9 '18
Citat fra dipth sorenfriis, jeg får det til 658.472 kr baseret på priserne fra KimT 

Av, det var mange penge. Kan det virkelig passe? Altså ikke en Performance, men "bare" en AWD, Premium, Dual Motor?

Ice2EV
Ice2EV Dec 9 '18

AWD Premium Dual motor koster i DIpth's regnark 547.000 inklusiv lak.

Det er Performance der koster 658.000.

mbk
mbk Dec 10 '18

@Kejseren

Altså MidRange med de præsenterede regler kommer til at betale 0 kr i afgift, så med mindre du regner med at de indfører reduceret moms eller et eller andet cash-back ting, så tror jeg det er 'as good as it gets'.

PatrickW
PatrickW Dec 10 '18

Da jeg var til fremvisningen af model 3 spurgte jeg om hvornår vi kunne forvente LR og MR RWD versionerne i Europa og der fik jeg at vide at de ikke engang vidste om de overhovedet kom til Europa. Det eneste de havde fået bekræftet var at Standard rangen kommer til Europa, men jeg tænker er tidligst i 2020 man kan erhverve sig sådan en.

mbk
mbk Dec 10 '18

@PatrickW 

Det er det jeg frygter, det kan ske de lancerer MidRange kort tid efter launch, men modellen er en der sikkert udgår i det hele taget, den er sikkert bare indført som et hack for at dække over en midlertidig for lav batteri celle produktion. Nu skal vi jo lige inviteres til at konfigurere først, det er jo ikke sikkert at man får lov til at være med i første batch. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 10 '18
SuneH
SuneH Dec 10 '18

Tesla har jo allerede en række forskellige batteriversioner i S'en, hvoraf hovedparten ikke kan fås længere. Så det er da ikke umuligt at MidRange også bliver midlertidig. Men lige præcis den er faktisk ret attraktiv for mig at se, så jeg håber de beholder den (i hvert fald lidt endnu).

Model S batterivarianter ud fra hukommelsen:

40, 60, 75 SW limited to 60, 70, 75, 85, 90,100

Og 90'eren findes vist i to versioner med forskellig batterikemi. Den gamle har ikke samme problemer med nedsat hastighed på SUC som den nye.

 

 

tag68
tag68 Dec 10 '18

Jeg tror nu heller ikke at Tesla salgspersonale ønsker at oplyse, hvis de vist at der kom en mid range model lidt sener, da de sikkert ønsker at sælge så mange af de dyrere modeller først, da det er dem de tjener mest på.

mbk
mbk Dec 10 '18
Citat fra tag68

Jeg tror nu heller ikke at Tesla salgspersonale ønsker at oplyse, hvis de vist at der kom en mid range model lidt sener, da de sikkert ønsker at sælge så mange af de dyrere modeller først, da det er dem de tjener mest på.

Nu har jeg lige haft fat i nogle amerikanere, men mit indblik er at deres sælgere ikke ved alt for meget, det endte med at jeg korrigerede to og de begyndte at stille mig spørgsmål til deres biler, så...

De var flinke og servicemindede som vist er deres hovedformål.

 

Kejseren
Kejseren Dec 10 '18

@mbk: Jeg tror sagtens, at de røde kunne finde på at indføre noget cash back afhængig af stemmevægtningen (mere Radikale end SF fx.), men det er rent gætteri. Især fordi man ser model 3 som en luksusbil så måske ville sådan et cash back kun gælde for biler op imod 300.000.

Jeg ville bare selv ærgre mig, hvis jeg ikke ventede 1/2 år ekstra for at spare 20.000+ .

Sider: «« « ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... » »»