Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
SQLCPH
SQLCPH Dec 12 '18
.. og hvor mange bestillinger forventes de forskellige lande at effektuere?
KXR
KXR Dec 12 '18
@jramskov - 6 mdr. Fri supercharger gælder mig bekendt ikke model 3........eller har jeg misforstået noget?
P85DK
P85DK Dec 12 '18

Det er kun i USA at der er 6 mdr fri supercharging på Model 3 når man læser om referrals på Teslas hjemmeside

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 12 '18
MOS
MOS Dec 12 '18
Jeg tror også, det kommer til at gælde for Model 3 i Europa, når den kommer hertil. De har nok bare ikke offentliggjort det endnu.
mbk
mbk Dec 12 '18

Det er nok noget der har en relativ lav omkostning at give, så mon ikke det kommer

jramskov
jramskov Dec 13 '18
Citat fra KXR @jramskov - 6 mdr. Fri supercharger gælder mig bekendt ikke model 3........eller har jeg misforstået noget?
Ifølge artiklen jeg linkede er det også muligt at få i Europa.
KXR
KXR Dec 13 '18
@jramskov, det checket vi lige en af dagene, takker
P85DK
P85DK Dec 13 '18

Det bør komme til Model 3, om ikke andet så som en 'tillykke med bilen!'

Ice2EV
Ice2EV Dec 14 '18

Så kom der mail om fremvisning i Århus fra i morgen.

 

Hvad sagde erfaringen fra Cph, skal man regne med det er et tilløbsstykke uden lige i weekenden, eller kan man reelt komme til at se og røre hesten?

SuneH
SuneH Dec 14 '18

Vi så den i Bredgade mandag aften kl. 17. Der var ikke decideret kø, men heller ikke helt tomt. Vi blev mødt af en sælger, som viste os bilen udefra og fortalte om den - imens der var nogle inden i bilen. Da de var ude, kom vi ind og sidde og kunne pille/rode/ae mens andre fik fremvist bilens ydre.

Alt i alt fin oplevelse.

Ice2EV
Ice2EV Dec 14 '18

Super, overvejer at trille syd på i morgen, idet jeg er i døgnvagt fra mandag og resten af perioden.

Skal bare lige have flyttet andre aftaler.

MrChips
MrChips Dec 15 '18

Så har jeg været ude på Bredskiftevej og se M3

Det hele tog 45 minutter fra ankomst til vi var igennem forløbet, så tidsforbruget er OK - I kan sagtens kigge ind derude idag.

Så afventer vi STADIG bare om den holder sig under de 450-475K med afgifterne.

Ice2EV
Ice2EV Dec 15 '18

Super tak, skal lige have stadset fruen op, så racer vi sydpå.

 

Om den holder sig under 475, er vel afhængig af udstyr, jeg vil absolut have 4x4(gider ikke høre på fruens beklagelser over baghjulstræk på den hun har, så kan hun låne min om vinteren) og autopilot. Hvis der ikke er autopilot og 4x4, så kunne jeg ligeså godt snuppe en Niro eller en Kona eller for den sags skyld ligeså godt fortsætte 8-10 år i min C3.

Ice2EV
Ice2EV Dec 15 '18

Så har vi været omkring Århus og se vidunderet.....

Den var fin rød, lidt kort tid til genemgang, der var 5 hold foran, og der kom en flok efter os.

Spurgte ind til: 

Galvanisering af stål dele? det var ikke kendt.

Behov for undervognsbehandling af ståldele? Det var ikke en faktor man tidligere var bekendt med, og derfor var det ikke tydeligt hvad behovet var.

Galvanisk tærring når man monterer forskellige metaller sammen. Altså har du et bart alu skrog i saltvand og der er afledning fra dig selv eller ingen anoder på skrog eller spunsvæg i nærheden, så forsvinder skroget forholdsvis hurtigt. Man kan nærmest se det boble i vandet. Det mente man var under kontrol, men havde ikke nogen kendskab derom.

El bagklap? ikke en mulighed heller ikke i tilkøb.

Memory på indstillinger af sæde og spejle, rigtigt fint, men kunne kun gøres på centerkonsol ikke som TMS med "nøgle" måske det ville blive opdateret senere. Men ikke smart, idet fruen er 155 og derfor har sædet hævet max og kørt frem i forruden, Således jeg ikke kan klemme mig ind bag rattet når hun har siddet der.

Synes den var fin........Den blåmetal S ved siden af, var bare finere og selvfølgelig også væsentlig dyrere.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 15 '18
PatrickW
PatrickW Dec 15 '18
så er den danske side opdateret, dog uden priser https://www.tesla.com/da_DK/model3
loeweman
loeweman Dec 16 '18

Var også ude at se den røde 3'er i Aarhus i går. Synes den ser rigtig fed ud. Der er også mindst lige så meget plads indvendigt, som jeg havde forventet, og tror hurtigt man kan vende sig til, at der kun er en skærm i midten. Nu venter vi spændt på priser. En af folkene fra Tesla, vi talte med derude, sagde at man først offentliggør priser, når Folketinget er færdig med behandlingen af regeringens forslag om udsættelse af næste års afgiftsforhøjelser, og priserne kan beregnes. Tesla i DK er ellers klar til at åbne for bestillinger.

Forummets indlæg er redigeret af loeweman Dec 16 '18
PerPower
PerPower Dec 16 '18
Det må jo så betyde, at priserne meldes ud den 20.12 hvor forslaget bør blive vedtaget. Eller én af dagene derefter.
edge
edge Dec 16 '18

Har lige været forbi Tesla Aarhus.

Model 3 ser lige så godt ud i virkeligheden som på billeder.

Rattet er ikke helt så grimt i virkeligheden som på billeder, jeg kunne godt leve med det, selv om det på ingen måde ser så godt ud som det i Model S.

Designet med skærm i midten uden førerdisplay er ikke så slemt som jeg havde frygtet. Designmæssigt ser det ligefrem godt ud, og skærmen sidder så tilpas tæt på føreren at det formentlig kommer til at fungere fint at nøjes med midterskærm.

Dørhåndtagene kræver tilvænning, så gæster kommer til at fumle gevaldigt med dørene.

Bagsædepladsen er ok i højden. Lidt bedre end på Model S med glastag, hvor jeg ikke kan sidde helt ret op i Model S, men lige mangler et par cm. I model 3 passer det, så jeg netop rører ved glasset. Til gengæld er midtersædet meget smalt i Model 3.

Den kommer ikke til at kunne fås med varme i rattet, hvilket for mig trækker kraftigt ned.

Den fås ikke med anhængertræk, og de forventer heller ikke at det kommer i hvert fald de første to år. Det betyder jo så at den dårligt kan bruges som 2. bil hvis man har en Tesla S, med mindre man ingen trailer har eller vil låne sig frem hver gang man skal af sted med traileren. Så det ser ud som om Golf GTE'en får lov at blive...

jramskov
jramskov Dec 16 '18

Argh! Hvor jeg dog hader dette forum software - dette er andet forsøg på et indlæg, det første valgte den at æde :(

Jeg har også været forbi og se Model 3 for første gang og må sige de har ramt rimelig plet mht. designet, synes den ser flot ud på billeder, var lidt bekymret for fronten, men den er endnu flottere i virkeligheden. Skal man være bekymret for samlekvaliteten? Hmm...spottede et enkelt sted (en krom kant) der ikke flugtede helt med den tilstødende, men ellers virkede kvaliteten fin, kabinen har jeg ingen klager over umiddelbart.

Glastaget er kraftigt dæmpet, det er fint tror jeg. Det går langt ned bagtil og det generede mig en smule når jeg så ud af bakspejlet, der i øvrigt virker lidt lille.

Skærmen er fin. Den virkede lidt mindre end jeg egentligt havde forventet, men den er meget responsiv - det er som at bruge en iPad mere eller mindre. Det bliver ikke noget problem at vænne sig til den.

Bagagerummet er fint stort - det er ret dybt.

Pga. batteriet er bunden højt oppe i forhold til ICE biler og det gør man sidder med knæene højt oppe og der er ikke plads til at kunne skubbe fødderne ind under sædet foran. Om det er problem ved jeg ikke, men det er anderledes. Det er ikke noget problem for os - der vil sjældent sidde voksne bagi.

Fik også at vide de ventede på at folketinget fik styr på afgifterne.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Dec 16 '18
Sider: «« « ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... » »»