Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
KimT
KimT Jan 3 '19

Nu skal du lige tænke på at hvis det er som S/X så bliver bilerne skilt ad og pakket i containere og fragtet med tog tværs over USA og sejlet fra østkysten til Holland hvor bilerne skal samles igen (for at spare import told). Det er kun Norge som bilerne ankommer "hele" til da der ikke er told på elbiler.

https://teslaownersgroup.co.uk/kb/tracking-your-tesla-from-the-factory-to-the-uk

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 3 '19
selsoe
selsoe Jan 3 '19
Citat fra Ice2EV

Hvis produktionen er sat igang, så kan de vel lave 5-8000 på 14 dage. Det tager ikke over 21 dage at sejle dem fra California til Europa. De der biltranporter er snart de eneste der stadig hamre derud af med 17 knob. Resten går super Ecoslow.

Så skal de distribueres fra losse havnene eks Bremerhaven eller Malmø. Så late februar burde være en fair mulighed.

Spørgsmålet er hvor mange der skal hvor hen i Europa. Skal der 3000 til norge, så tager det jo selvfølgelig en hel del af det lot.

Ifølge denne artikel er der estimeret 10.000 forudbestillinger på Model 3 i Norge. Ikke dårligt.

https://electrek.co/2018/10/11/norway-30000-electric-vehicle-pre-orders-audi-e-tron-tesla-model-3/

PeterE
PeterE Jan 3 '19
Citat fra selsoe
Citat fra Ice2EV

Hvis produktionen er sat igang, så kan de vel lave 5-8000 på 14 dage. Det tager ikke over 21 dage at sejle dem fra California til Europa. De der biltranporter er snart de eneste der stadig hamre derud af med 17 knob. Resten går super Ecoslow.

Så skal de distribueres fra losse havnene eks Bremerhaven eller Malmø. Så late februar burde være en fair mulighed.

Spørgsmålet er hvor mange der skal hvor hen i Europa. Skal der 3000 til norge, så tager det jo selvfølgelig en hel del af det lot.

Ifølge denne artikel er der estimeret 10.000 forudbestillinger på Model 3 i Norge. Ikke dårligt.

https://electrek.co/2018/10/11/norway-30000-electric-vehicle-pre-orders-audi-e-tron-tesla-model-3/

Det vilde er vel at Norge bare fortsætter deres massive fremgang på el-biler: 

https://www.dr.dk/nyheder/udland/hver-tredje-bilsalg-i-norge-er-en-elbil 

 
P85DK
P85DK Jan 4 '19

Der er måske ikke den ønskede efterspørgsel i EU, da de nu har åbnet så alle kan bestille.

https://electrek.co/2019/01/04/tesla-model-3-open-orders-public-europe-china/

robserob
robserob Jan 4 '19

Sandsynligvis, de reservations holdere som gerne vil punge ud for Long range AWD har nok allerede meldt sig. 

Taget i betragtning af at de i USA har totalt skrottet reservationssystemet for længe siden, så giver det vel kun god mening så de kan få alle folk med.

Ice2EV
Ice2EV Jan 4 '19

Jeg vil godt betale for en LR AWD. Men idet vi har fået fastlagt afgiften for hele 2019 og jeg har ventet længe. Så vælger jeg at fortsætte ventetiden til:

Jeg har set reel drift på EQC, flopper den som Jaguar? Eller løber prisen fra den ligesom Audi's. som startede med en udmelding på 6-700k

Hvordan performer Audi's ellert, der skulle være en lillesøster i støbeskeen.

Om der skulle dukke en attraktiv S75D op.

Og så satser jeg på at spare de sidste slanter op til at være fri for lån.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 4 '19
mbk
mbk Jan 4 '19

@P85DK 

Der er helt sikkert en del der venter på short range, men sådan når jeg lige snakker med kollegaer så er der mange der er interesseret uden at have en reservation og i USA var 75%.af salget uden reservation. Når de først begynder at køre tror jeg de tiltrækker endnu flere. 

mbk
mbk Jan 4 '19

@Ice2EV

Selvfølgelig flopper EQC, den kommer til at koste 1 mio, have 2/3 af rækkevidden og har ikke adgang til Tesla Supercharger. Men det er da aldrig 'dumt' at vente, så længe din nuværende løsning er holdbar.

jramskov
jramskov Jan 4 '19
Citat fra mbk

@Ice2EV

Selvfølgelig flopper EQC, den kommer til at koste 1 mio, have 2/3 af rækkevidden og har ikke adgang til Tesla Supercharger. Men det er da aldrig 'dumt' at vente, så længe din nuværende løsning er holdbar.

Så sikker tør jeg ikke være :)

Jeg kunne sagtens forestille mig at tyskerne kan sælge fornuftige antal af deres BEV'ere også selvom Tesla sikkert vil have bedre rækkevidde og adgangen til SC netværket. Mon ikke der også kommer en opdatering af interiøret i Model S og X i løbet af i år? Og måske også større batteripakker?

MOS
MOS Jan 4 '19
Citat fra mbk

@P85DK 

Der er helt sikkert en del der venter på short range, men sådan når jeg lige snakker med kollegaer så er der mange der er interesseret uden at have en reservation og i USA var 75%.af salget uden reservation. Når de først begynder at køre tror jeg de tiltrækker endnu flere. 

Der er sikkert mange, der venter på:

- Standard Range

- Mid Range

- RWD

- Standard interiør

- Trækkrog

- Varme i rattet(!) :-D

mbk
mbk Jan 4 '19

@jramskov

Hvad tror du EQC kommer til at koste? 

Altså for sig selv en lækker elbil, men bare for dyr og for ringe i forhold til hvor Tesla er nu, sådan vil det være i nogle år måske for evigt. 

jramskov
jramskov Jan 4 '19
Citat fra mbk

@jramskov

Hvad tror du EQC kommer til at koste? 

Altså for sig selv en lækker elbil, men bare for dyr og for ringe i forhold til hvor Tesla er nu, sådan vil det være i nogle år måske for evigt.

Aner ikke hvad prisen bliver, men tror mærket har stor betydning for mange og prisen samtidig knap så stor :) 

mbk
mbk Jan 4 '19

@jramskov 

Så du vil betale måske 300.000 mere for mærket? Eller hvad er det du ventet på :P

Ice2EV
Ice2EV Jan 4 '19

@personligt er jeg bidt af Tesla fluen, men må indrømme jeg føler at vognen skal spille når jeg slipper den halve for den.

Jeg gider ikke

at paneler sidder skævt.

at der er vindstøj fra eks skæve vinduer eller gummilister 

at teknikken skal resettes med jævnlige mellemrum, (gider slet ikke få opkald fra fruen at lortet ikke virker)

at parkeringsbremse sætter sig pga software opdatering

at håndtag stopper med at virke(nok mindre sandsynligt med model 3)

at radio stopper med at kunne skifte kanal i perioder

etc.

Hvis brugerfladen/fornemmelsen fortsat er på beta niveau, så kan det godt være jeg vil kigge mere på en EQC, som måske mangler 100 km på batteriet, og måske ikke er helt oppe på niveau på batterimanagement. 

Men til gengæld så forventes det altså at brugerfladen og fornemmelsen i EQC spiller max uden overnstående irriterende ting.

 

Men så kommer der lige det med prisen....... Den skal klart være under GLC niveau, der er jo nærmest ingen afgift på den jo. Med den nye afklaring af afgiftsniveau resten af året, så er det jo en gratis lotteri seddel at vente få måneder ekstra.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 4 '19
mbk
mbk Jan 4 '19

@Ice2EV 

Der er sku fejl på alle biler, om der er +/- 1 mm panel gab kan da være et fedt, hvis den model du får er særligt plaget kan du bare levere den tilbage indenfor 3 dage.

Model S har lidt mange fejl men forventer at der er ryddet op i de værste på Model 3, det ser i hvert fald sådan ud, andre håndtag  større 12V batteri osv. Jeg tror da anlægget skal rebootes nogle gange på et år, ikke oftere end en smartphone, men det er jo også en PC der er forbundet til internettet med jævnlige opdateringer, selvfølgelig er Mercedes mere robust men også 10x så kedeligt og featureless. 

jramskov
jramskov Jan 4 '19
Citat fra mbk

@jramskov 

Så du vil betale måske 300.000 mere for mærket? Eller hvad er det du ventet på :P

LOL!

Skal den ikke sammenlignes med Model X?

mbk
mbk Jan 4 '19

@jramskov 

Synes den ser lidt mindre ud på video. 

koden
koden Jan 4 '19
Citat fra Ice2EV

Hvis produktionen er sat igang, så kan de vel lave 5-8000 på 14 dage. Det tager ikke over 21 dage at sejle dem fra California til Europa. De der biltranporter er snart de eneste der stadig hamre derud af med 17 knob. Resten går super Ecoslow.

Så skal de distribueres fra losse havnene eks Bremerhaven eller Malmø. Så late februar burde være en fair mulighed.

Spørgsmålet er hvor mange der skal hvor hen i Europa. Skal der 3000 til norge, så tager det jo selvfølgelig en hel del af det lot.


-----------------
 
De skal vel også lige forbi Holland og skrues SKÆVT sammen :-)
jramskov
jramskov Jan 4 '19

@mbk: Måske, men det er stadig en SUV. Tror du den bliver 300k dyrere end en tilsvarende Model S/X?

Men det er Model 3 jeg har ventet på. Konen er 100% klar på en elbil, årsgen til at vi ikke har bestilt endnu er pris (den er dyrere end konen troede og vores nuværende Ford var trodsalt en del billigere) og om den dækker vores behov, specifikt anhængertræk.

sorenfriis
sorenfriis Jan 4 '19
Citat fra mbk

@Ice2EV 

Der er sku fejl på alle biler, om der er +/- 1 mm panel gab kan da være et fedt, hvis den model du får er særligt plaget kan du bare levere den tilbage indenfor 3 dage.

Model S har lidt mange fejl men forventer at der er ryddet op i de værste på Model 3, det ser i hvert fald sådan ud, andre håndtag  større 12V batteri osv. Jeg tror da anlægget skal rebootes nogle gange på et år, ikke oftere end en smartphone, men det er jo også en PC der er forbundet til internettet med jævnlige opdateringer, selvfølgelig er Mercedes mere robust men også 10x så kedeligt og featureless. 


 

Præcis. Personligt er min største bekymring at skulle stole på Teslas netværk. De har jo trods alt adgang til det allerhelligste. Men okay, det kører vist på Microsoft Azure, så mere sikkert er svært at finde for tiden :-) Lad os håbe, det er sikkert nok

Sider: «« « ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... » »»