Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Hilbert
Hilbert Feb 18 '19

Har reserveret, men synes nok at godt 500.000 kr er dyrt - hvis man blot ønsker adaptiv fartkontrol og katastrofebremse (kræver tilkøb af enhanced autopilot). Troede at det var almindeligt i de fleste nye biler i dag.

Manglende rustgaranti er også vigtigt for mig, da Model 3 jo delvist er lavet i stål (Jaguar-i-Pace har her 6 år).

mbk
mbk Feb 18 '19

@Hilbert 

Nødbremsen er nu aktiv, men ellers enig i at adaptiv fart pilot burde være standard. Mener Tesla har 12 års rust garanti, om den er noget værd et så et andet spørgsmål 

kapsel
kapsel Feb 18 '19

Vi tog imod vores Model 3 Performance i torsdags. Den er værd at vente på!

jramskov
jramskov Feb 19 '19
@kapsel Tillykke med bilen. Hvad er dine indtryk indtil videre?
Forummets indlæg er redigeret af jramskov Feb 19 '19
MikaelH
MikaelH Feb 19 '19

Alle sikkerhedsfunktioner af Autopilot er standard. Dvs. nødbremse, afvigelse af sidekolision og andre advarsler. 

Er også lidt skuffet over at adaptiv fartpilot ikke er standard, og man blot får en alm. fartpilot. 

For mig er autopiloten alt for dyr. Vi kører primært i byen, og her er autopiloten ikke meget værd. Det er primært tiltænkt mere simple veje. 

mbk
mbk Feb 19 '19

@kapel

Tillykke, ser lækker ud!

Skulle Anders Breinholt også hente en?

Hilbert
Hilbert Feb 19 '19

@mbk/MikaelH

Mange tak for oplysningerne - det lyder godt at sikkerhedsfunktionerne er standard (måtte i øvrigt også forventes, da netop Tesla bryster sig af høj sikkerhed)  - så vil jeg opretholde min reservation.

Tesla Aarhus har ellers oplyst at de afventer oplysninger vedr. rustgarantien - så hvis nogen kan bekræfte rustgarantien (12 år?) ser jeg meget gerne dokumentation.

NikolajK
NikolajK Feb 19 '19
Citat fra Hilbert

@mbk/MikaelH

Mange tak for oplysningerne - det lyder godt at sikkerhedsfunktionerne er standard (måtte i øvrigt også forventes, da netop Tesla bryster sig af høj sikkerhed)  - så vil jeg opretholde min reservation.

Tesla Aarhus har ellers oplyst at de afventer oplysninger vedr. rustgarantien - så hvis nogen kan bekræfte rustgarantien (12 år?) ser jeg meget gerne dokumentation.

Der er lidt om det herinde - http://www.teslaforum.dk/...um/topic/5838?page=4;

MikaelH
MikaelH Feb 19 '19

Kig på side 8 i den her:

https:///...d-warranty-da-dk.pdf

PeterE
PeterE Feb 19 '19

 

Citat fra mbk

@kapel

Tillykke, ser lækker ud!

Skulle Anders Breinholt også hente en?

Ja, hans bil er her: https://www.instagram.com/p/Bt32GHyDy-N/ 

 

 

Hilbert
Hilbert Feb 19 '19

@MikaelH

Mange tak for henvisningen til de nyeste garantibestemmelser (1.feb.2019) - hvor der står:

 "karosserirustgaranti dækker i tilfælde af gennemtæring (hul gennem karosseripanel indefra) forårsaget af materialefejl eller fejl i udførelsen i en periode på 12 år".

Det er vel sjældent at rustgennemtæring skyldes materialefejl eller fejl i udførelsen, og i givet fald vil det være nærmest umuligt for bilejeren at bevise dette - så med den passus (det med fed skrift) er garantien stort set værdiløs, eller i hvert fald helt overladt til Teslas forgodtbefindende. Så  den burde fjernes, hvis garantien skal give mening.

 

MikaelH
MikaelH Feb 19 '19

Det vil altid være materialefejl eller fejl i udførelsen hvis det kommer indefra. Det er præcis samme rustgaranti som alle andre producenter tilbyder. 

Det vigtigste afvigelse fra andre producenter er at du ikke må give en Tesla en undervognsbehandling hvis du gerne vil beholde rustgarantien.

mbk
mbk Feb 19 '19

Er der vejhjælp på Model 3 de første 4år/80.000km?

https://www.tesla.com/da_DK/support/customer-support-roadside-assistance

KimT
KimT Feb 19 '19

Generelt dækker vejhælp kun tekniske nedbrud. Hvis du er involveret i en ulykke/kører i grøften/fast i sneen, så skal du generelt ikke regne med at den vejhælp, som div. firmaer tilbyder ifm. køb af ny bil, dækker.

mbk
mbk Feb 19 '19
Citat fra KimT

Generelt dækker vejhælp kun tekniske nedbrud. Hvis du er involveret i en ulykke/kører i grøften/fast i sneen, så skal du generelt ikke regne med at den vejhælp, som div. firmaer tilbyder ifm. køb af ny bil, dækker.

Spændende, hvis jeg kører galt, behøver jeg så vejhjælp eller dækker forsikringen mon dette uden ekstra?

mbk
mbk Feb 19 '19

Jeg har ikke lige læst alle detaljer, men herfra:

https://fdm.dk/alt-om-biler/kor-selv-ferie/regler-udlandet/uheld-pa-kor-selv-ferien

 

Det lyder umiddelbart somom fritrækning er det der ikke er dækket af Teslas vejhjælp, mens skader er dækket af kasko, nok ligefør jeg godt tør at undvære fritrækning, den ene gang det er sket for mig blev jeg hjulpet fri af et par lokale alligevel.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 19 '19
MikaelH
MikaelH Feb 19 '19

Tesla vejhjælp dækker bugsering hvis det skyldes noget som dækkes af garantien, dvs. teknisk nedbrud som KimT skriver. Herudover dækkes punktering.

Har du kaskoforsikring er du rigtig godt dækket i udlandet. Her får du hjælp til stort set alle hændelser.

Kører du derimod galt herhjemme (uheld), så skal du have en vejhjælpsforsikring. Enten som tillæg til din bilforsikring eller hos en selvstændig udbyder (Falck, FDM, værksted etc.).

PeterE
PeterE Feb 19 '19

Teslas vejhjælp hjælper hvis a) I en indenfor garantien, og b) hvis bilen har et mekanisk problem. Ellers ikke. Jeg blev påkørt for et stykke tid siden, og strandede i et nødspor uden vejhjælp. Tesla var flinke og søde, og kunne ikke hjælpe. Mit forsikringsselskab endte med at acceptere Falck, som modparten så betalte. Jeg har et Falck abonnement i dag.

Hilbert
Hilbert Feb 19 '19

@MikaelH

Uenig - materialefejl er stort set ALDRIG årsag til rustangreb i biler. Hvad er fejl i udførelsen? Konstruktiv udførelse (hulrum, punktsvejsning mm.) eller udførelsen af rustbeskyttelsen eller..eller. Begrebet er så vagt at alt kan diskuteres vedr. udførelsen. Kan du give mig ét konkret eksempel, hvor en forhandler har dækket p.g.a. en fejl i udførelsen.

Din oplysning om, at alle andre producenter har samme garanti (med samme forbehold) er ikke korrekt - f.eks. har VW (som jeg har kørt i mange år) ikke disse forbehold.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 19 '19
MikaelH
MikaelH Feb 19 '19

@Hilbert

Hvilke forbehold har VW ikke?

Når jeg siger samme garanti, så mener jeg at de udelukkende dækker rust der kommer indefra. 

Hvis rusten kommer indefra, så kan det kun være fejl i enten materialet eller fejl i udførsle. Hvad skulle det ellers være?

 

Sider: «« « ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... » »»