Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
vladmury
vladmury Mar 1 '19
basis autopilot er adaptiv cruise control som var inkluderet i Enhanced autopilot pakke. 

Jeg har bestilt uden autopilot og prisen var 513.600kr

Nu koster samme konfiguration 481.000kr

Jeg læste flere i USA har fået rabat før levering hvis prisen blev justeret ind i mellem
robserob
robserob Mar 1 '19

Det virkeligt noget af en prisændring.
Hvis man som mig ikke rigtigt ville bruge summon til andet end "legetøj" og godt kan finde ud af at parkere selv. Jammen så er den nye "light" autopilot jo basically hvad man egenligt gerne vil have.
Alt det med Navigate on autopilot og generelt FSD har vi jo nok lange udsigter til her i Europa rent lovmæssigt.

Prisen for min bil er næsten faldet med 50k hvis man tager den nye light autopilot med.. hold da op.

MikaelH
MikaelH Mar 1 '19

@Agon 

Hvis jeg skulle gætte, så starter de nok den europæisk produktion af MR i juli eller oktober, med bestilling ca. 1 måned før. 

Hælder nok mest til oktober, da jeg tror at der fin efterspørgsel til at udfylde hele juli produktionen med LR AWD.  

Så det dvs. levering nov/dec. 

soras
soras Mar 1 '19
Citat fra vladmury basis autopilot er adaptiv cruise control som var inkluderet i Enhanced autopilot pakke. 

Jeg har bestilt uden autopilot og prisen var 513.600kr

Nu koster samme konfiguration 481.000kr

Jeg læste flere i USA har fået rabat før levering hvis prisen blev justeret ind i mellem
Lad os håbe det. Fandt den her på electreck: 

They (=Tesla) said that they will adjust the price for the vehicles on order, but buyers who took delivery before today are out-of-luck.



Ellertm3
Ellertm3 Mar 1 '19
Nogen der ved om full self driving kommer til at være billigere for os der har købt? (Det kan kompensere lidt for det værditab de lige har givet os)
DN
DN Mar 1 '19
Citat fra Ellertm3 Nogen der ved om full self driving kommer til at være billigere for os der har købt? (Det kan kompensere lidt for det værditab de lige har givet os)

Jeg har bestilt bilen med mulighed for at opgradere til de 59.000kr så det går jeg da ud fra at jeg stadigvæk kan. Det er da et lille plaster på et stort blødende sår. 

MikaelH
MikaelH Mar 1 '19

Hvis i tjekker jeres Tesla account, så skulle i gerne have mulighed for et opgradere fra EAD til FSD for 25.100kr.

 

jramskov
jramskov Mar 1 '19

Jeg ser sikker på de Tesla ansatte der sidder ved telefonerne er vældig begejstrede for alle de ekstra opkald de vil få pga. det her.

Jeg har lige forsøgt at konfigurere igen og får det til en pris på kr. 454.534. På min ordreaftale (har ikke fået final invoice endnu) er prisen kr. 481.104. Det giver en forskel på kr 26.570. Er det korrekt? Det er noget af en prisændring og hvad med jer der har købt? Håber godt nok Tesla kommer med en udmelding om at i får den til samme pris.
Dem der har bestilt og betalt for EAP, får de "
Fuldt selvkørende funktion"? Det ville give mening synes jeg.

Min bestilling:

Long Range med firehjulstræk
Dybblå metallak
18" Aero-fælge
Sort Premium-interiør

Jeg tror jeg vælger at ændre min bestilling til at inkludere autopilot til 25.100, men fravælger "Fuldt selvkørende funktion".

 

EDIT: En tanke der lige slog mig: Hvis man bestiller "Fuldt selvkørende funktion", vil det så betyde at man gratis vil få HW3 når det kommer?

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Mar 1 '19
Keldbroe
Keldbroe Mar 1 '19

Ja det virker meget dumt, at de ikke automatisk har opdateret Final Invoice.. så ville de slippe for 5000 opkald :)

 

selsoe
selsoe Mar 1 '19

Jeg skal hente min Model 3 i dag og tænker da lige at bringe den nye pris op ved afhentning. Rapporterer tilbage senere hvad de siger, men jeg kan da ikke forestille mig andet end at prisen bliver reduceret eller at de som minimum smider en autopilot ind gratis.

P85DK
P85DK Mar 1 '19
Citat fra PatrickW Er der andre reservations holdere herinde som endnu ikke har modtaget deres bil eller fået en leverings dato?  

Her til morgen er det vel lidt sjovere at ikke have modtaget sin bil endnu?

P85DK
P85DK Mar 1 '19
Citat fra jramskov

Jeg ser sikker på de Tesla ansatte der sidder ved telefonerne er vældig begejstrede for alle de ekstra opkald de vil få pga. det her.

Jeg har lige forsøgt at konfigurere igen og får det til en pris på kr. 454.534. På min ordreaftale (har ikke fået final invoice endnu) er prisen kr. 481.104. Det giver en forskel på kr 26.570. Er det korrekt? Det er noget af en prisændring og hvad med jer der har købt? Håber godt nok Tesla kommer med en udmelding om at i får den til samme pris.

Dem som har fået leveret er 'out of luck', mens dem som ikke har fået leveret får justeret prisen. Same procedure as always.

vladmury
vladmury Mar 1 '19

Ifølge FDM:  Når listeprisen falder efter bilkøbet

"Hvis du ikke har betalt endnu

Hvis du kun har underskrevet din slutseddel på den nye bil, men endnu ikke har betalt og fået leveret bilen, er du noget bedre stillet. Her er du nemlig berettiget til at få sat den aftalte pris ned, når listeprisen for bilmodellen nedsættes i tidsrummet fra slutsedlen er underskrevet og til levering af bilen sker. Skulle listeprisen stige, er forhandleren dog ikke tilsvarende berettiget til at sætte den aftalte pris op."

 

mbk
mbk Mar 1 '19
Citat fra jramskov

EDIT: En tanke der lige slog mig: Hvis man bestiller "Fuldt selvkørende funktion", vil det så betyde at man gratis vil få HW3 når det kommer?

Næ, det betyder bare du er villig til at give Tesla penge for varm luft.

 

Jeg er muligvis lettere irriteret her til morgen, måske noget med at jeg kunne levere bilen tilbage i går men ikke i dag, og få den samme bil 26.000 billigere. Til dem der stadig venter levering, tillykke :D

kimsc
kimsc Mar 1 '19

Jeg bestilte i december 2018. Endnu ingen levering Der ligger en final invoice på mit Tesla, hvor der står  leveringsdato 5. marts. Har dog ikke modtaget 2. opkald og jeg har ikke fået svar på en email jeg sendte 21. februar.

Bestilt uden EAP. Jeg finder ingen mulighed for at opgradere for 25.100.

Jeg kan tilsyneladende bestille en M3 idag med en bedre autopilot til samme pris til levering i indeværende måned. Måske kommer den ligefrem hurtigere end den jeg lagde depositum på for 2 år siden!

Magnus
Magnus Mar 1 '19

@kimsc Jeg håber at det betyder at den pakke du bestilte = den der nu kan bestilles + Autopilot, altså at du får den nu alm. Autopilot med i prisen (så svarer priserne nemlig også til hinanden).

 

mbk
mbk Mar 1 '19

Hvis I ikke har fået leveret bilen eller betalt, så får I selvfølgelig til den nye pris, ellers truer I bare med at aflevere den tilbage indenfor 3 dage.

NicklasF
NicklasF Mar 1 '19

Jeg skal hente på tirsdag og har tænkt lidt over hvordan jeg skal håndtere pris ændringen.

Jeg har bestilt med EAP, som altså indeholder nogle af funktionerne fra det nye FSD. Den eneste forskel på de to er at FSD indeholde bremse for lyskryds og selvkørende i byer. Begge noget jeg ikke behøver. Dog vil jeg gerne have Nav on Autopilot (+ advance summon og park), som man stadig får hvis man har bestilt det gamle EAP. Så hvis jeg staidg skal have det med de nye priser bliver bilen faktisk ca. 6000 kr dyrer end min nuværende pris. 

 

Så man skal nok lige overveje hvad man gerne vil have fra Autopilot, inden man bliver helt sur ;) 
 

Basis prisen på LR AWD er dog ændret, som jeg vil hører om også vil slå igennem for mig. Så vil jeg få best of both world. Men jeg er dog ikke helt optimistisk omkring det..

kimsc
kimsc Mar 1 '19

Måske har jeg ikke brugt nok tid på det her til morgen, selvom jeg har læst og læst. Hvad er den nye pris? Som jeg forstår det har de lavet om på hvilke funktioner der er i de forskellige autopilot pakker? Men prisen havner på ca. det samme hvis man tilvælger første niveau som tidligere var med i prisen, men i dag er der flere funktioner med i den pakke?

Tesla har virkelig gjort det svært for sig selv ved ikke at få leveret bilen i februar, som man kunne "forvente".

mbk
mbk Mar 1 '19

@NiklasF

Jeg tror bare de sammenligner konfig, men overvej om Autopilot basis ikke er bedste option, fordi du får måske aldrig navigate on autopilot i Danmark. F.eks. i Texas har de lige så kedelig autopilot som her mens de i andre stater har mange flere options. Bilen slår options til og fra efter lokation, jeg tror ikke AP i Danmark er eller bliver en prioritet, så måske der går mange år før EAP giver tilladelse til andet end laneassist.

Sider: «« « ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 ... » »»