Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
RuneR
RuneR Apr 17 '19

Prøv vognbaneskift med "fuld blink" altså ikke blot 3 blinkeren...

ClausK
ClausK Apr 17 '19
Sandelig jo, var nede og kigge efter at have læst jeres beskeder og der var en ny knap i Autopilot menu’en “Auto steer” beta og en “Cruise follow distance”. Ingen beskeder eller meddelelser. Må være tikket ind her i formiddags på wi-fi i garagen. Glæder mig til at prøve det :-)
Forummets indlæg er redigeret af ClausK Apr 17 '19
skyblue
skyblue Apr 22 '19

Full Self Driving livestream:

https://livestream.tesla.com/

voersaa
voersaa Apr 22 '19
Citat fra skyblue

Full Self Driving livestream:

https://livestream.tesla.com/

I forhold til Elons twitter hype så var det ikke lige frem imponerende.  

mbk
mbk Apr 23 '19

@voersaa

Synes desværre det er ved at være tendensen, somom Elon er lidt for langt inde i sin fantasi-verden.

jramskov
jramskov Apr 23 '19

Jeg har også en lidt afventende holding. Hardwaren ser ret imponerende ud og softwaren lyder også ganske imponerende, men samtidigt er der temmelig langt fra den AP jeg oplever lige pt i vores Model 3 og til det de mener at have klar engang i 2020. Den demo de viste af deres system der kører i rigtig trafik ser dog ganske OK ud.

selsoe
selsoe Apr 23 '19

Ja, det lader til at være lidt for godt til at være sandt. Demovideoen er imponerende, men virker det så godt i virkeligheden at man bare kan sætte sig med hænderne i skødet og lade sig transportere?

Jeg vil se det før jeg tror det.

MikaelH
MikaelH Apr 23 '19

Nu kan jeg ikke præcis huske spørgsmålet. Men på et tidspunkt svarer Elon at så længe det er i USA, så ville det være muligt. 
Det tyder altså på at de kører nogle neurale net for de forskellige markeder. Det bliver de jo også nødt til, da regler og normal opførsel i trafikken er forskellige fra sted til sted. F.eks. holder de jo aldrig til højre i USA, og overhaler gladeligt indenom. 
Men det må alt andet lige også betyde at Europa vil halte noget efter USA. Også fordi at de pt. har langt færre biler til at samle data i europa end det er tilfældet i USA. 

Jeg fravalgte FSD pga. af prisen. Stiger den 25.000kr, så er jeg blot endnu længere fra at smide penge efter det. Føler lidt at man betaler for noget man måske aldrig får. Fedt hvis bilen kan hente mig, men det er ikke 80.000+ kr værd. Og jeg har ikke umiddelbart lyst til at "leje" min bil ud til andre. 

Kejseren
Kejseren Apr 23 '19

EU lovgiver og lovgiver. Se på deres seneste (sandsynlige) lovgivning omkring sikkerhedsudstyr osv. Og endnu værre, at elbiler SKAL kunne høres på vejene. Men AI/automatisering er de pisse bange for, er mit indtryk.

Forummets indlæg er redigeret af Kejseren Apr 23 '19
skyblue
skyblue Jun 27 '19
Quote from Kejseren

EU lovgiver og lovgiver. Se på deres seneste (sandsynlige) lovgivning omkring sikkerhedsudstyr osv. Og endnu værre, at elbiler SKAL kunne høres på vejene. Men AI/automatisering er de pisse bange for, er mit indtryk.

Det minder mig om dengang internettet for alvor tog fart. Dengang var der crawlere som trawlede avisernes sider og solgte en oversigt over relevante nyheder til virksomheder. Det gik ud over avisernes tilsvarende service. Politiken mfl. anlagde derfor en sag mod den mindste udbyder de kunne finde. Og fik forbudt links som ikke var til forsiden med den begrundelse at de jo mistede annonceindtægter. Mon den lov stadig gælder?

Det her er præcis det samme. Elbiler må ikke dit og ikke dat. Mht. lyden, hvorfor så ikke lave loven efter decibel og ikke motor? Eller ville det gå ud over Rolls Royce, Mercedes S, Audi A8 osv. ? Hvorfor skal de ikke larme?
Og ditto AI. Alle de områder som en europæiske bilindustri er bagud på, skal lige stækkes. Så om 5-10 år, fjernes de her regler igen/glemmes belejligt.