Loading...
dk

Bilafgifter | Tesla Forum

mbk
mbk Aug 30 '17
Quote from P85DK

@mbk - tror der kommer synligt flere Lamborghinier på vejene. Der er kun ca. 45 registreret i DK på nuværende tidspunkt og kun 2 af dem står registreret i whiskeybæltet, Hellerup og Vedbæk.

Det kan sagtens være at jeg er ude af trit med hvor mange der lige manglede den sidste mio. for at få Lamborghini. Lige meget hvor mange mio. jeg havde ville de ikke gå til den, men whatever, jeg er også ligeglad med om der så kommer flere Lamborghinier, selvom de måske ikke kører så langt på literen. Dem der har råd til dem skylder vi formentlig en stor tjeneste for deres indsats.

Kiefer
Kiefer Aug 30 '17

Det er nu ikke så frygtelig mange år siden jeg så en hel del Lamborghinier trille rundt på de nordjyske marker :-)

Der må da være nogle brugte til salg der kan erhverves for en billig penge.

/Martin

P85DK
P85DK Aug 30 '17
Quote from Kiefer

Det er nu ikke så frygtelig mange år siden jeg så en hel del Lamborghinier trille rundt på de nordjyske marker :-)

Og det er sjovt nok også der sammen med syd for København at hovedparten af Lamborghinierne er registreret i Danmark :-)

@mbk - er heller ikke mit første valg, men da en Aventador, på vinterens eneste dag med sne, havde forvildet sig ned af vores private vej, så blev regnestykket da lige løbet igennem igen :-)

Der er nu bare noget ved at køre en bil der siger bang bang når man skifter op og prutter når man slipper speederen. Har endnu ikke mødt en som ikke får det største drengegrin over hele femøren, ligegyldig hvor meget du siger du ikke kan lide biler eller at de er miljøsvin.

mbk
mbk Aug 31 '17
Quote from P85DK
Quote from Kiefer

Og det er sjovt nok også der sammen med syd for København at hovedparten af Lamborghinierne er registreret i Danmark :-)

@mbk - er heller ikke mit første valg, men da en Aventador, på vinterens eneste dag med sne, havde forvildet sig ned af vores private vej, så blev regnestykket da lige løbet igennem igen :-)

Der er nu bare noget ved at køre en bil der siger bang bang når man skifter op og prutter når man slipper speederen. Har endnu ikke mødt en som ikke får det største drengegrin over hele femøren, ligegyldig hvor meget du siger du ikke kan lide biler eller at de er miljøsvin.

Du har nok ret, jeg ville også få optur på over en køretur. Men uafbrændt benzin i udstødningen er da en designfejl:

https://youtu.be/1PyTdevV4KA?t=1m30s 

MOS
MOS Aug 31 '17

@mbk

Afbrændt benzin i udstødningen er da også en designfejl. Det er unødvendigt overhovedet at afbrænde fossiler.

P85DK
P85DK Aug 31 '17

ikke når det laves rigtigt og er originalt :-)

https://youtu.be/glycWlAwO1g?t=3m22s

Selv konens lille fiat, som er 100% original, trækker smil og glæde.

https://youtu.be/KIxhdMfq-cM?t=1m37s

SuneH
SuneH Aug 31 '17

Der er jeg så bare ikke enig - jeg synes det er komplet idiotisk at holde stille og lave vrooom-vrooom lyde. Der er absolut intet tiltrækkende ved det. Efter min mening. Men jeg respekterer at andre kan have en anden holdning.

P85DK
P85DK Aug 31 '17

Sune - det fede er jo ikke at holde stille og lave vrooom - vrooom lyde, det er knald og pop når du kører :-) Og det er kun sjovt hvis der er motor nok svarende til lyden

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Aug 31 '17
Hilbert
Hilbert Aug 31 '17

@P85DK

Håber ikke at du har brugt penge på at støjdæmpe din tesla - en højttaler med motorlarm tilfredsstiller vist bedre dine behov ;), men tænker du på dine omgivelser?

Ikke alle (inklusiv jeg selv) synes om unødig billarm: https://www.youtube.com/watch?v=vqSrMM55kJU

@SuneH

Ja, holdningen kan vel ikke skade – blot man ikke praktiserer den.

P85DK
P85DK Aug 31 '17

hahaha :-) Tesla er fin til nogle ting, mens andre biler er bedre til andet. Indrømmet det er sjovere at være den der kører en bil med knald og pop, end det er at være en som går i sine egne tanker på fortorvet, når den kommer forbi. Synes så personligt at motorcykler, specielt HD'ere, er langt værre og kan høres meget længere væk. Hvilket vi udsættes for hver weekend med godt vejr op ad strandvejen.

Men den video du har fundet handler vist mere om at folk er idioter end om bilerne. Idioter - on many sides, on many sides, da misundelse vist ikke kan undsiges fra nogle af dem der er med i videoen. Du kan jo finde tilsvarende videoer af motionscyklister der opfører sig hensynsløst.

Så længe tingene er originale, og dermed med godtkendt lydniveau, har jeg intet problem

jensk2
jensk2 Aug 31 '17
Citat fra P85DK

hahaha :-) Tesla er fin til nogle ting, mens andre biler er bedre til andet.  Synes så personligt at motorcykler, specielt HD'ere, er langt værre og kan høres meget længere væk.

Totalt enig, en tydelig og nostalgisk Harley lyd kræver altså ikke et lydniveau, hvor ens tinnitus skal genoplives fordi man motionscykler på Kongevejen i Frederiksborg Hegn UDEN HØREVÆRN og en tilfældigvis forbipasserende Harley lige skal blat'e,på siden af én - eller når man skal vækkes kl 5:50 af en Harley der varmer op i forhøjet tomgang, sikkert mere end 400 meter væk. Når tillægges at den skal varme op i adskillige minutter og alligevel forurener kraftigt er det stort slid på MIN tålmodighed!

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Aug 31 '17
koden
koden Sep 1 '17
Citat fra SuneH

Der er jeg så bare ikke enig - jeg synes det er komplet idiotisk at holde stille og lave vrooom-vrooom lyde. Der er absolut intet tiltrækkende ved det. Efter min mening. Men jeg respekterer at andre kan have en anden holdning.

Fuldstændig enig.
jeg er inden for de sidste 5 år og nu med Teslaen vendt fuldstændig rundt.
Kan slet ikke se det fede i noget støjende.
Ikke engang en V8 ofg da slet ikke MC'ere som alle larmer.
I går kørte jeg ved siden af en spritny M3.
Bare de 2 udstødninger der stak ud, synes jeg ser komisk ud.
Men at komme gående på et fortov og SE en lydløs Tesla glide forbi er FOR MIG det nye sort :-)

henrik_dk
henrik_dk Sep 1 '17

@koden

Nu har en M3 jo også haft 4 udstødninger siden M3 E46 fra 2000 ;-). Så har nok ikke været en M3...

Jeg holder med P85DK her... Lyden af en M5 eller RS6 kan altid redde en dårlig dag :-). Blev overhalet en en Mclaren 650 syd for Hamburg i juli og kom sgu næsten i bukserne ved lyden af den... Hehe.

Kan godt blive træt af, at min P85D ingen motorlyd har. Savner ofte lyden af en benzin motor, der får noget tæsk. Så overvejer da tit, at få en weekendbil. F.eks. en Mazda MX5, Opel Speedster eller lignende. Men har desværre ikke pladsen til det.

koden
koden Sep 1 '17

:-) fint nok..

nej M3 skilt var nok købt på EBAY :-)

2 x 2 rør om du vil.

P85DK
P85DK Sep 4 '17

@henrik_dk - konklusionen må være at det er forkert forum at udtrykke sin (drengerøvs-) glæde over motor og udstødningslyde :-)

Dieselosaurus
Dieselosaurus Sep 5 '17
Citat fra P85DK

@henrik_dk - konklusionen må være at det er forkert forum at udtrykke sin (drengerøvs-) glæde over motor og udstødningslyde :-)

Nej, den glæde skal der fortsat være plads til, selv om jeg personligt deler kodens holdning og ikke kan se det fede i motorlyd længere. Hvis nogen tilbød mig at bytte min elpotte ud med en Aventador ville det blive et høfligt nej tak. Mon ikke de fleste mennesker får det på samme måde helt af sig selv i takt med voksende udbredelse og vores børn vokser op med biler der siger svushj?

Der bliver heldigvis ikke set skævt til folk der samles om veterantog, tromler og dampmaskiner, så mon ikke at der også er plads til lidt barnlig glæde over teknisk museums V8er om 50 år? :-)

Har lige lånt Autoskadestuens Skoda Fabia, og det eneste speederen gør at få bilen til at ryste og larme endnu mere... Så til hverdagsbrug, absolut nej tak til forbrændingsmotor. Et sjældent nostalgitrip, ja tak.

koden
koden Sep 5 '17

Nej glæd jer da endelig over det.

Der er plads til alle..

Det var bare for at illustrere hvad der er sket hos mig, efter Teslas indtog.

Min drengerøvs glæde har flyttet fokus 90%.

De sidste 10 er til gamle V8 klassikere m.m.

P85DK
P85DK Sep 5 '17
@Dieselosaurus - en Skoda har aldrig kunne tænde op under noget @Koden - gamle V8'ere siger mig intet. Ineffektive, beskidte og lugter. Min nabo har flere amerikanere fra 30'erne og 40'erne.
Mugge
Mugge Sep 5 '17

Har lige haft fornøjelsen at prøve en P90DL, fantastisk acceleration i forhold til min egen 85D. Men selv med en P90DL kan man engang imellem godt savne noget motorlyd a la BMW R6 eller V8 maskiner. Disse lyde bliver man aldrig træt af. Men 4 cyl. benzin eller diesel hakker - dem er jeg færdig med

Bianco
Bianco Sep 21 '17

"Set i lyset af den samlede CO2-udledning fra transport mv. er omlægningen af bilafgifterne omtrent neutral for den samlede udledning af CO2." Økonomi-ministeriet: http://www.oim.dk/...re-og-sikrere-biler/

Hvordan hænger det sammen med det Lars Løkke sagde i New York forleden... ?https://www.altinget.dk/...or-ny-klima-alliance

Sider: « 1 2 3 4 5 »