Loading...
dk

Bilafgifter | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Sep 21 '17
Quote from Bianco

"Set i lyset af den samlede CO2-udledning fra transport mv. er omlægningen af bilafgifterne omtrent neutral for den samlede udledning af CO2." Økonomi-ministeriet: http://www.oim.dk/...re-og-sikrere-biler/

Hvordan hænger det sammen med det Lars Løkke sagde i New York forleden... ?https://www.altinget.dk/...or-ny-klima-alliance

Der er ingen sammenhæng!  

De nuværende regler om forsinket indfasning af fuld afgift for elbiler fortsætter vel, så der kun er 20% afgift på elbiler tom. 2018?  

Det bliver interessant at se beregninger på hvad priserne på Tesla biler ender på efter de nye afgiftjusteringer. 

MOS
MOS Sep 21 '17

@Bianco

Det gør det heller ikke.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Sep 21 '17
mbk
mbk Sep 21 '17

Det ser ikke ud til at elbilerne får noget særligt. DR har et indlæg om at en Golf faldet 25k men en e-Golf kun falder 3k. Gætter på at en Tesla Model S/X falder 10k.

mbk
mbk Sep 22 '17

Uden at kende de nye fradrag fra sikkerheds udstyr og andre ændringer der nok er kommet, så kun ved at ændre bundfradragsgrænse fra de 106.600 > 185.000 og ændre satsen fra 105% til 85%, sætte benzin fradragsgrænsen fra 16km/l til 20km/l, så går afgiften fra 113.000 > 102.000 på en stock S75.

Der kommer sikkert også lidt mere fradrag grundet sikkerhedsudstyret og NCAP stjerner og lign. så måske vi ender i 11-15.000 i rabat på alle Teslaer, alt efter detaljerne. Det bliver nok ligemeget om det er en S75 eller P100D, da det kun er i bunden der er ændret og de alle har samme sikkerhedsudstyr afaik.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Sep 22 '17
mbk
mbk Sep 22 '17

Så lige at det med sikkerhedsudstyr er at NCAP 5-stjerner giver et fradrag på 8000 istedet for 2000.

Så S75 113 > 100. Så 13.000kr delta på elbiler der har en beskattet værdi på over 185.000 og 5-stjerner.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Sep 22 '17
MOS
MOS Sep 22 '17

@mbk

Kan du lave en beregning af, hvad de nye afgifter får af betydning for en skrabet base M3 leveret i 2018? Pris hhv. med eksisterende afgifter og med de nye afgifter som netop aftalt mellem regeringen og DF, under forudsætning af at der er solgt < 5000 elbiler på den eksisterende, midlertidige ordning. Og tilsvarende, hvis der er solgt > 5000 elbiler.

Hvor meget udstyr skal man med de nye afgifter proppe i en M3, før man kommer op på skalaknækket og skal betale den høje afgift på 150%? Jeg tænker, at man kan spekulere i at loade sin M3 op til skalaknækket og at det derefter bliver "for dyrt købt" udstyr.

Hilbert
Hilbert Sep 22 '17

Så fik vi endnu en gave til fossilbilerne og stort set intet til elbilerne.

Men det var vel forventeligt da det jo var DK´s to mest miljøfjendste partier, som skulle blive enige.

Ikke desto mindre har vi iflg. Venstreministre og -ordførere den grønneste regering nogensinde.

Idiotien florerer - godt at jeg ikke skal opleve de næste par generationer.

MOS
MOS Sep 22 '17

Registreringsafgiften på fossilbiler er nu for 3. år i træk blevet sat ned. I mellemtiden er der kommet afgift på elbiler :-(

Hvad tror I, sandsynligheden er for, at:

1. Der kommer endnu en nedsættelse af registreringsafgiften for fossilbiler til næste år.

2. Der kommer en nedsættelse af registreringsafgiften for elbiler til næste år.

3. Den midlertidige ordning med pause for optrapning af registreringsafgift på elbiler forlænges.

4. Bilafgifterne omlægges til en teknisk afgift (hvilket der er flertal for både i befolkningen og i Folketinget).

Forummets indlæg er redigeret af MOS Sep 22 '17
KimT
KimT Sep 22 '17

Du glemte

5. Ordningen for processtrøm forlænges

6. Elafgifterne bliver sat ned

7. Afgift på fossile brændstoffer sættes op

mbk
mbk Sep 23 '17

@MOS

Jeg regner med 20k min afgift, som stod i lovforslaget. 

En helt skrabet Giver efter gamle regler 20k inden 5k biler oh 33k efter.

Nye regler giver 20k før og efter og hopper så op på 35k når vi rammer 65% afgift.

Så en skrabet Model 3 bliver til at få fingerene i. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Sep 23 '17
webercarbmann
webercarbmann Sep 23 '17
Quote from KimT

Du glemte

5. Ordningen for processtrøm forlænges

6. Elafgifterne bliver sat ned

7. Afgift på fossile brændstoffer sættes op

Mit bud på hvad fremtiden bringer.....

i 2018 bliver der solgt op til de de 5000 elbiler så afgiften stiger igen. Mange af disse bliver model 3.  I 2019  går salget så totalt i stå. Der skal senest være folketingsvalg i juni 2019, så der kommer først til at ske noget igen efter dette valg. Sikker en ny lappeløsning.... 

Vh Peter

mbk
mbk Sep 23 '17

Jeg tror godt Tesla kan sælge Model 3 med 40% afgift. Der kan principielt godt blive run på i 2019. Det kan være December 19 bliver som December 15.

mbk
mbk Sep 23 '17

Model 3 Long Range, med premium pakke og en farve, koster knap 540k med 40% I afgift. Afgiften udgør 90k.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Sep 23 '17
Lars72
Lars72 Sep 24 '17
Hvad koster så den mest skrabede Model 3 i 2018 før de 5000 stk?
Er det cirka 300k på danske plader?
mbk
mbk Sep 24 '17

@Lars

Med den valutakurs og EU-straf jeg bruger koster den 330k, både ved 20% og 40% af registreringsafgift. 

mbk
mbk Sep 24 '17

Det står forresten jer frit for at lege videre:

Man kan sagtens lege med valuta-kurs og EU-straf, men de to er stillet til at ramme det Tesla pt. regner indenfor et par pct. så hvis man sætter dem til hhv. 6.22 og 1.00, så tror jeg man regner for lavt. Regnearket er her

jramskov
jramskov Sep 24 '17
Citat fra mbk

Model 3 Long Range, med premium pakke og en farve, koster knap 540k med 40% I afgift. Afgiften udgør 90k.

Men er afgiften ikke 20% indtil udgangen af 2018 / 5000 solgte elbiler? Man kan da håbe på at nå det inden da...

mbk
mbk Sep 24 '17
Quote from jramskov

Men er afgiften ikke 20% indtil udgangen af 2018 / 5000 solgte elbiler? Man kan da håbe på at nå det inden da...

Yes, så koster den under 500k. Det var nu mest som svar på kommentaren med at salget går fuldstændig i stå i 2019, men jeg tror nok Tesla kan sælge nogle Model 3 selv med 40% afgift.

Sider: « 1 2 3 4 5 »