Loading...
dk

SuperCharger Haverslev (E45 afkørsel 33) | Tesla Forum

KimT
KimT Oct 28 '17

"Driften af det ubemandede tankanlæg og vaskehal samt Tesla ladestation for elbiler kommer jeg dog selv til at stå for......."

ast
ast Nov 9 '17

Måske er 15. december 2017 noget optimistisk, men det ligger vel mere eller mindre fast at det bliver Haverslev, selvom vi er nogle der helst så at det blev Svenstrup. Se vedhæftede artikel fra i dag: https://nordjyske.dk/...ee-a0c8-8413acd6e362

JCBX
JCBX Nov 9 '17

Kigger man skarpt på dette link så ser man faktisk at den tæller ned til åbning

32 dage fra og med i dag 

så det er ikke helt ved siden af med en 15 dec.

 

https://supercharge.info/

 

 
ElPeter
ElPeter Nov 9 '17

@JCBX: De 32 dage er tid passeret siden dens status skiftede til 'Construction' :-)

 

ast
ast Nov 9 '17

Ved nogen noget om planerne for supercharger i Holstebro, udover af er planlagt åbnet inden udgangen af 2017?

MGL
MGL Nov 26 '17

Lidt nyt om anlægsarbejdet i Haverslev, men ikke noget konkret om hvornår SC forventes etableret. 

https://nordjyske.dk/...ee-a0c8-8413acd6e362
 

 

 

KimT
KimT Nov 27 '17

Jeg var en tur i Aars i fredags. Der er intet spor af en SuC at se på byggepladsen endnu.

hottempo
hottempo Dec 15 '17
Så oprandt dagen hvor Sunset i Haverslev åbner. Men betyder det mon også at SUC er på plads?
Artiklen siger at tankanlæget først er klar til foråret, så jeg frygter det også gælder SUC.

Jeg kommer forbi på tirsdag. Nogen før?
KimT
KimT Dec 15 '17

Jeg kommer forbi i nat kl. ca 1.30........

ast
ast Dec 15 '17
Det kan ikke betale sig - der er endnu ikke tegn på nogen suc. Jeg tænker først den åbner om et par måneder når tanken skal være færdig.
hottempo
hottempo Dec 16 '17
Ja, jeg frygtede at suc ville være en del af tankanlæg og vaskehal.
Kiefer
Kiefer Dec 17 '17

De behøver jo ikke være indbyrdes afhængige. Når først asfalt, og strøm er etableret plejer Tesla ikke at være specielt langsomme med etableringen. Men nu er foråret jo også lige om hjørnet :-)

/Martin

KimT
KimT Dec 17 '17

Som ast skriver er der intet at se - ingen strøm/fundament/trafo.

Den parkeringsplads som er etableret ifm. Sunset er ikke stor nok til en SuC - man må gå ud fra at de nye SuC som bliver etableret (til Nordmændene....) bliver på mere en 8 ladepladser.

Kiefer
Kiefer Dec 17 '17

Jeg kunne godt forestille mig den bliver magen til den de lavede ved Sunset i Hedensted nu det er ved Sunset i forvejen.

/Martin

PEB
PEB Dec 18 '17

For mig at se er Haverslev en dårlig placering af SuC. 

Al trafik fra Vestjylland der kører på hovedvej A13 mod Nordjylland eller al trafik der skal sydpå ad A13 kan ikke anvende Haverslev, da den ligger syd for frakørslen/tilkørslen til E45.

Svenstrup eller Støvring ville være mere fornuftigt.

ErikBH
ErikBH Dec 18 '17
Quote from PEB

For mig at se er Haverslev en dårlig placering af SuC. 

Fornuftige argumenter. Men fornuftig placering, rent vejmæssigt virker ikke til at være den vigtige markør for Teslas Supercharger team.

vh, Erik

Ice2EV
Ice2EV Dec 18 '17

Om man skal via Haverslev for at tage viborgvejen, betyder vel kun en omvej på 3-5 km, og kun hvis man ønsker at benytte viborgvej.

Skal man vest på til eks. Skive, Struer, Oddesund, Thyborøn eller lignende, er der muligvis km til forskel, men tidsmæssigt er det nærmest ligegyldigt om man tager Viborgvej, eller kører til Hobro S og drejer af mod Skive. Det er et spørgsmål om du havner bag en lastbil eller 2, og så er det hurtigere med motorvejen end Viborgvejen.(og så er der større sandsynlighed for at møde fotografen på VIborgvej)

Kører selv turen i egen eller firmaets ICE 40-60 gange om året.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 18 '17
SuneH
SuneH Dec 18 '17
Citat fra ErikBH
. Men fornuftig placering, rent vejmæssigt virker ikke til at være den vigtige markør for Teslas Supercharger team.

Mon ikke det er "det muliges kunst" for Tesla når de anlægger nye SuC's. De har nok en god idé om hvor der burde ligge én, men derfra og så til at have en byggegrund/aftale på plads, er der et stykke vej. Der er nok både lokalplaner, godkendelser, aftaler med evt. eksisterende fastfood-kæde eller indgåelse af aftale med ny fastfood kæde mm.

Eksempelvis SuC i Hedensted ligger heller ikke optimalt ift at skulle vestover mod Herning, her kræver det kørsel ad de små veje ca 8 km før man kan komme på motorvejen mod Herning/Ringkøbing. Der ville en placering længere mod syd lige nord for Vejle have været bedre, så man blot kunne tage udgreningen mod Herning fra E45. Men igen, det var nok det der var muligt.

Og så længe de udvider SuC-nettet, er der ingen sure miner fra mig :-)

KimT
KimT Jan 26 '18

Jeg har lige været en tur i Aars igen. Ikke noget at se endnu - ud over at det så ud som om der lå et rimelig tykt elkabel på marken som skulle graves ned.

HJJ
HJJ Jan 27 '18
Alle er slut 2018 iflg. Kortet
Sider: « 1 2 3 4 »