Loading...
dk

Syn - periodisk syn altså | Tesla Forum

Reklame
MrsLarsen
MrsLarsen Nov 4
Vi har fået vores Tesla synet for en måneds tid siden: Da det var den første Tesla de synede i Risskov, gav det masser af opsigt - lidt ligesom da vi fik den (havde helt glemt fornemmelsen-:). Metalstængerne omkring styretøjet er begyndt at ruste: Er der nogen der vil være med til at slibe dem ned og give dem tekstyl? Nye koster 8.000 kr., siger de i servicecenteret i Århus - så vi tænker en hyggelig dag sammen med andre Teslaejere kan spare den fremtidige udgift. Hvem kan tænke sig at være med?
DavidS90D
DavidS90D Nov 4

Det lyder godt at den gik igennem syn uden problemer.

Med næsten 4 år og knap 100.000km på de danske veje, kunne det være interessant med lidt fotos af områderne omkring hjulene (ophæng, styretøj o.s.v.). Også gerne af de "rustne" dele på styretøjet.

Måske det er noget der er ændret på nyere modeller?

Hilbert
Hilbert Nov 4

De fleste dele i stål ved ophæng og styretøj ruster på alle biler - uden at udgøre et umiddelbart problem, men en rensning med stålbørste og efterfølgende "maling" med tectyl (ell. lign.) er en god ide.

Men ja, lad os se nogle billeder, så vi ved hvad vi taler om.

mbk
mbk Nov 4
Quote from Hilbert

Men ja, lad os se nogle billeder, så vi ved hvad vi taler om.

Jeg mener at have læst en FDM brugtbilstest og en norsk undersøgelse der begge beskriver dette. Men kan selvfølgelig ikke finde det nu. 

MrsLarsen
MrsLarsen Nov 5
Vi bor i Risskov og er ofte i Skallerup Klit (Vesterhavet ved Hjørring) hvis I vil kigge på en 4 årig Tesla med over 100.000 km. på bagen - men vil snarest se om vi kan tage billeder til dette forum (-:
PEB
PEB Nov 14

Det er de øverste bærearme (triangler eller wishbones) der sidder forrest der ruster.

De er lavet af jern og de er ikke særligt godt malet.

Resten af hjulophængene på bilen er fremstillet af aluminium.

Jeg har givet mine rustbeskyttelse.

PEB
PEB Nov 14

Her kan I se et billede. Klik her

Pris i Norge

Forummets indlæg er redigeret af PEB Nov 14
Klaus_
Klaus_ Nov 14

Er sådan en simpel rustbehandling (og evt. med nedslipning, hvis nødvendigt) noget som Hinnerup/Autoskadestuen kan håndtere, mon?

MrsLarsen
MrsLarsen Nov 14
Tak for billedet PEB. Jeg får vinterhjul på i morgen og mekanikeren vil godt slibe bærearmene og give dem rustbeskyttelse - men - han sagde, at det er meget kraftigt jern og slet, slet ikke nødvendigt at beskytte.
Hilbert
Hilbert Nov 14

Korrekt - rustbeskyttelse af sådanne bærearme har ingen betydning (for levetiden).

Derimod er det en god ide at rustbeskytte/-behandle gevind på bolte - så er de lettere at skifte, hvis det bliver nødvendigt.

Klaus_
Klaus_ Nov 15

Super, så lad vi ruste hvad ruste kan (udover bolte selvfølgelig...)

Reklame