Loading...
dk

Ny Roadster2 - 1,9sek 0-100 og over 1.000km pr opladning | Tesla Forum

PeterE
PeterE Nov 17 '17
Vi regner meget forskelligt:

250000 * 6,5 (valuta) * 1,25 (moms) * 1,65 (afgift)
3,3 mio kroner (jaja MOS: 3.351.562,50 dkr)

Eller?
PeterE
PeterE Nov 17 '17
Ellers er det faktisk 65% af de nu nye 150%? Jøsses...
mbk
mbk Nov 17 '17
Quote from PeterE Ellers er det faktisk 65% af de nu nye 150%? Jøsses...

Det er 65% af 150% :S

Knækskala etc er næsten ikke værd at regne med :P

P85DK
P85DK Nov 17 '17

stadig 'billigt' for den performance, meeeeeen ikke helt så attraktivt som 20% i afgift

P85DK
P85DK Nov 17 '17

En af de heldige der fik en tur i den nye Roadster. Ser ud til at rykke meget godt, tiltrods for den dårlige kvalitet og elendige kameraføring.

 

og en mere

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 17 '17
DavidS90D
DavidS90D Nov 17 '17

Givet bilen bliver produceret og opfylder forventningerne, så er de 1000 biler allerede solgt.

Tesla Roadster købes af kunder som er ligeglad med prisen. 

Den bil har Franz været heldig med. Håber Tesla også bliver det.

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Nov 17 '17

Lidt bekymrende at Tesla mener det er nødvendigt med over 1,6 mia kr i forudbetaling på founders edition alene, inden de overhovedet har startet en produktion og alt imens de ikke kan levere de model 3 de allerede har solgt mod delvis forudbetaling. Samtidig vil de starte produktion af lastbiler mv, det er svært at se hvordan alt dette skal lykkedes uden kapital udefra. Hvis depositum på Roadster, lastbil mv bruges på at levere model 3, hvad skal der så ske når de skal til at levere Roadster, lastbil, Pick Up mv. Prøvede at forudbestille Roadster ved Tesla i dag, de anede intet om bilen eller betingelserne omkring forudbestilling. Når man kigger på forudbestilling på den amerikanske side, bliver man ikke væsentlig klogere ud over at man giver tilladelse til at blive kimet ned vedrørende salg af deres øvrige produkter :-)

 

fmm1000
fmm1000 Nov 17 '17
Jeppe du går ind på Teslas danske hjemmeside.
Trykker på Roadster.
Trykker på bestil.
Vælg Danmark som land.
Vælg så et forudbetale.
Bemærk den billigste forudbetaling kræver, at du inden for ti dage forudbetaler 288.000 mener jeg det var.
lauz
lauz Nov 18 '17
@Jeppe

Da LaFerrari blev annonceret, der blev 500 eksemplarer revet væk til $1.000.000 stykket før folk overhovedet havde set bilen. Også til levering senere.

Så det er kun os ‘bonderøve’ der først betaler ved levering. Superbiler betales generelt upfront.
Og i den klasse? Så er $200.000 et røverkøb.

De kommer til at forsvinde hurtigere end øl til en oktoberfest.
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Nov 18 '17

Kan sagtens se at de kan bestilles og de er da heller ikke "revet væk" endnu selvom der kun er 1000 stk. Lanceringen (igen) ligner bare lidt at der skal skrabes kapital ind, produktionen til deres andre produkter er langt bagud og der er tilsyneladende ikke kapital til at få produktionsapparatet op i gear. Jeg håber da det lykkes men det er bare svært at se hvordan det skal lykkes uden kapital udefra. Hvis indskud fra kommende leveringer bruges til at realisere nuværende bestillinger er det jo lidt som at låne i banken for at betale afdragene til kreditforeningen, næppe en holdbar løsning på sigt. (eller som at pisse i bukserne for at holde varmen, som vi bonderøve siger)

Jeg kører selv Roadster og er meget glad for Tesla, ind i mellem har hr Musk måske bare lidt for travlt :-)

 

P85DK
P85DK Nov 18 '17
Quote from JeppeB_HinnerupAuto

Hvis indskud fra kommende leveringer bruges til at realisere nuværende bestillinger ...

Det var den model Bernard Madoff benyttede :-) Hos Tesla kommer der i det mindste nogle biler på gaden. Spørgsmålet er bare hele tiden om de sidst ankomne for det som de har betalt for.

Men spøg til side, så er Tesla tvunget til at bruge den model, når de insisterer på at gå mere mainstream. Selvom den nye roadster næsten ikke koster noget, så bliver det nok deres mest profitabel model 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 18 '17
jensk2
jensk2 Nov 18 '17
Citat fra PeterE Vi regner meget forskelligt:   250000 * 6,5 (valuta) * 1,25 (moms) * 1,65 (afgift) 3,3 mio kroner (jaja MOS: 3.351.562,50 dkr)   Eller?  

Ærgerligt man ikke kan få base model nu:-) Så er nettoafgiften sølle 521.000 og pris sølle 2,5E6, ved $250.000, 200kWh og 220Wh/km: iflg ToldOgSkat:

~Fradrag/tillæg til værdien
Batterikapacitet fradrag værdi (1):
-76.500,00
kr.
Airbags fradrag værdi (4):
-5.120,00
kr.
EuroNcapStjerner fradrag værdi (1):
-8.000,00
kr.
Sum af fradrag/tillæg til værdien:
-89.620,00
kr.

Beregning af registreringsafgift før fradrag/tillæg
1. skalaknæk (85%):
157.250,00
kr.
2. skalaknæk (150%):
2.588.070,00
kr.
Bruttoafgift:
2.745.320,00
kr.

Fradrag/tillæg til afgiften
Brændstof fradrag afgift benzin (FI18) (1):
-86.800,00
kr.
Selealarm fradrag afgift (1):
-3.000,00
kr.
Sum af fradrag/tillæg til afgiften:
-89.800,00
kr.

Registreringsafgift
Afgiftspligtig værdi:
1.910.380,00
kr.
Registreringsafgift:
2.655.520,00
kr.
Elbil/Pluginhybrid fradrag i afgift (indfasning):
-2.124.416,00
kr.
Elbil/Pluginhybrid bundfradrag:
-10.000,00
kr.
Endelig afgift:
521.104,00
kr

 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Nov 18 '17
Dieselosaurus
Dieselosaurus Nov 20 '17

Når afgiftsfritagelsen af Model S/X var en torn i øjet på forligskredsen omkring den nuværende afgiftsindfasning, så har jeg svært ved at forestille mig andet end at en Roadster 2 kommer til at blive fuldt beskattet. Selvom dansk politik tit foregår i sneglefart, så kan de nok agere hurtigere end Teslas produktionsplaner.

Jabba
Jabba Nov 20 '17

Hvis specs, priser og design stadig holder stik når den bliver udgivet, så er det et slagtilbud uden lige. Selv i Danmark med potentielt højere afgifter til den tid. Mon ikke der kommer noget flexleasing ind over uanset.

Det gør det pludseligt muligt for en der "kun" havde råd til en superbil, at lege med de helt store drenge og deres hyperbiler.

Uanset er dem der har råd til at købe den nye Roadster som regel ikke dem der sidder og analyserer pris og afgifter her på forum og vender enhver krone i forsøget på at holde driftsudgifter nede på deres TMS. Selvom det ikke skader at være finansielt fornuftig. Sådan er jeg selv.

Det er mennesker der som regel allerede i dag køber/flexleaser diverse superbiler. Og i forhold til det er den nye Roadster et meget attraktivt tilbud. Medmindre man stadig insisterer på ICE teknologi eller synes den er for "sleek" i designet i forhold til nogle af de mange flamboyante designs man ser på de gængse super/hyperbiler idag. 

Den gang jeg havde med superbiler at gøre var en typisk Lamborghini Gallardo kunde god for mindst 5 millioner USD i gennemsnit og en Murcielago kunde var typisk oppe omkring 20 millioner USD i samlet formue. Og de havde ikke kun en eller 2 dyre biler. Nu kan den "fattige" af dem pludselig anskaffe en bil i samme prisleje som en Gallardo/Huracan men give voldsomt baghjul til en Murcielago/Aventador samt de rigtigt hurtige som LaFerrari, 918, P1 og selv den nye "billige" 720S der er value for money modellen for tiden.

Overkill. Men der er tale om følelser, egoer og drengerøve. Som kontrast til hverdagens leverpostej. Sådan som det skal være. 

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Nov 20 '17
P85DK
P85DK Nov 20 '17

Klart en flex kandidat. Så lige at den får Michelin Pilot Sport Cup 2 325/30ZR21 (104Y) bagpå og 295/35ZR20 foran, det er nogle seriøse sutter.

Jabba
Jabba Nov 20 '17
Quote from P85DK

Klart en flex kandidat. Så lige at den får Michelin Pilot Sport Cup 2 325/30ZR21 (104Y) bagpå og 295/35ZR20 foran, det er nogle seriøse sutter.

Ja, især 295 for, er i hvert fald en seriøs bredde. Kan ikke huske at have stødt på en sportsvogn med så brede frontsutter. AWD eller ej.

P85DK
P85DK Nov 21 '17

Det tror jeg du har ret i. Bugatti Chiron har 285 / 30 R20 foran og 355 / 25 R21 bag.

Det positive er at dækkene er ca. samme prisklasse som til 21" til Model S

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 21 '17
P85DK
P85DK Nov 28 '17

Interessant at se denne video. Når man ved hvor brede dæk der er på og hvor god Tesla er til at styre deres TC, så siger det meget om krafterne som smides jorden med de skrig der kommer fra dækkene

Og så ser den altså fed ud - Nul afgift nu !!!

TorbenS
TorbenS Nov 30 '17

Lækker bil og 0-60 mph på 1,9 sekund skal den også nok klare.

Men 10.000 Nm det lyder ikke rigtigt. Jeg vil ihvertfald gerne se nogen efterprøve det...

mbk
mbk Nov 30 '17
Quote from TorbenS

Lækker bil og 0-60 mph på 1,9 sekund skal den også nok klare.

Men 10.000 Nm det lyder ikke rigtigt. Jeg vil ihvertfald gerne se nogen efterprøve det...

Jeg ved ikke hvordan man normalt måler, men jeg gætter at de tager efter gearkassen og en ICE tager før eller sådan noget i den stil.

El motoren har max moment når den står stille, og den har tre stk Model 3 motorer. Model 3 LR skulle have 258 hp, og så er den nok presset til 100 mere pr stk i Roadsteren.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 30 '17
Sider: « 1 2 3 »