Loading...
dk

Træf (Byggedag) - 20 september (Lyddæmpning - Kamerainstallation - Lys i frunk/Trunk) | Tesla Forum

JF
JF Sep 1 '14

@kseitzberg & empty: Super med en pakke-løsning på lydmåtter. Jeg afventer med at bestille så.

TSLA
TSLA Sep 1 '14

Super initiativ. Jeg når lige at komme hjem fra ferie, så jeg er også med! Men har nok lidt svært ved at få organiseret indkøb af dæmpnings materiale. 

@Empty: hvis du laver en god pakke er jeg med, så håber jeg vi kan finde ud af en måde at betale. Send evt. en PM med detaljer.

Empty
Empty Sep 1 '14

@kseitzberg: det kommer an på om Tesla kan levere den inden, den er lige blevet rykket til slut september.

brianmassesson
brianmassesson Sep 2 '14
@Empty hvad med mass loaded vinyl til at lukke af for udefra kommende lyd, er det noget du har overvejet til din egen, når den skal have den helt store tur? Men fedt der er så mange der kommer - bliver en fed dag i garagen ;-)
Topgun
Topgun Sep 2 '14

Hej Kseitzberg 

Det lyder super og jeg glæder mig meget. Kan ikke finde ud af at tilmelde mig, så jeg håber det er ok at gøre det sådan her. :) 

Empty
Empty Sep 2 '14

MLV er ikke rigtig noget vi bruger i biler, det er for tungt i forhold til hvor meget det dæmper.

Det er populært i USA fordi det er billigt. Jeg kan prøve at undersøge om det er noget vi kan levere.

KS
KS Sep 2 '14
Citat fra Topgun

Hej Kseitzberg 

Det lyder super og jeg glæder mig meget. Kan ikke finde ud af at tilmelde mig, så jeg håber det er ok at gøre det sådan her. :) 

På forsiden er der er arrangement - åben og tryk deltager
T3S7A
T3S7A Sep 2 '14
Citat fra kseitzberg

På forsiden er der er arrangement - åben og tryk deltager

Havde jeg hellere ikke set.  

FSP
FSP Sep 2 '14
Hej Alle. Jeg har endelig fået tilmeld mig jeres super forum, som jeg har fulgt løbende. Jeg har siden Marts kørt 24.000 km i min MS, og er meget nysgerrig mht. Jeres støjdæmpning. Derfor kommer jeg d. 20. Sep. men ved ikke om jeg skal have lavet noget :-) mvh. Flemming Petersen
KS
KS Sep 2 '14

Jeg kører forbi Tesla i Bredgade i dag og inviterer dem til at deltage hvis de har lyst. Da vi allerede er 13 med biler der har sagt Ja, så var det måske en ide at invitere et par medier?

KS
KS Sep 2 '14

Var forbi Bredgade, og de var villige til at deltage i vores Træf og Byggesnak. De stiller gerne op med en bil eller 2 til prøvekørsel, samt ser hvad det er vi gør for at gøre bilerne så meget bedre.. De skal dog lige have dette godkendt ovenfra, men mon ikke det kan lade sig gøre.

Vil prøve at få et par journalister (gerne kritiske) til at komme og se og høre om vores erfaringer med bilerne.

T3S7A
T3S7A Sep 2 '14
Citat fra kseitzberg

Var forbi Bredgade, og de var villige til at deltage i vores Træf og Byggesnak. De stiller gerne op med en bil eller 2 til prøvekørsel, samt ser hvad det er vi gør for at gøre bilerne så meget bedre.. De skal dog lige have dette godkendt ovenfra, men mon ikke det kan lade sig gøre.

Vil prøve at få et par journalister (gerne kritiske) til at komme og se og høre om vores erfaringer med bilerne.

Det er jo god PR for Tesla. Så mon ikke de kommer med en bil eller 2.

God ide med et par Journalister. SuC i Køge er vel klar til den tid :-) 

Larsen
Larsen Sep 2 '14
Umiddelbart er det jo ikke positivt for Tesla at journalisterne evt. skriver om, at vi køber en bil til 700 k plus, og så starter vi med at skille den ad for at lydniveauet ned på et fornuftigt niveau.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Sep 2 '14
JF
JF Sep 2 '14

@Larsen: Nørd-vinklen er da en god historie! Du køber én af verdens mest lydløse biler og forsøger at gøre den endnu mere lydløs ;-)

Larsen
Larsen Sep 2 '14
Jeg er nu mere af den overbevisning, at vi forsøger at få lydniveauet ned på samme niveau hvor de andre biler i prisklassen er.
Klaus
Klaus Sep 2 '14
Øv min bil og jeg er i Odense og blive opti coated :-(
Hookmaker
Hookmaker Sep 2 '14

Jeg synes bestemt vi skal invitere den gæve mand fra Politiken, så kan han jo møde de GLADE Tesla ejere og få en sludder. 

PS! Husk nu at skifte bagdæk til lejligheden, så vi kan lave noget burn-out dernede..;-) 

Kiefer
Kiefer Sep 2 '14

Det kunne være Baronen1 skulle kigge forbi med sin Mercedes W222, så kunne man se hvordan sådan skulle laves :-)

I Tyskland er det jo trods alt to biler der koster ca. det samme...

/Martin

Baronen1
Baronen1 Sep 2 '14
Citat fra Kiefer

Det kunne være Baronen1 skulle kigge forbi med sin Mercedes W222, så kunne man se hvordan sådan skulle laves :-)

I Tyskland er det jo trods alt to biler der koster ca. det samme...

/Martin

Det er egentlig et ganske godt udgangspunkt at sammenligne de to biler, hvis vi tager prisen uden afgift. Tager man og "specker" en fuldt udstyret P85 Performance Plus med alt det udstyr, som er muligt iflg. konfiguratoren, så koster den lidt over 1 million DKK. og det samme koster min i bl.a. Tyskland.

Nu ved jeg ikke hvad en Tesla Model S larmer, men min M.B. larmer:
40 dB i tomgang
52 dB v. 50 km/t.
59 dB v. 100 km/t.
65 dB v. 130 km/t.
iflg. Autobild

Forummets indlæg er redigeret af Baronen1 Sep 2 '14
Michael
Michael Sep 2 '14
@ empty: hvordan går det med at strikke en materiale-pakke sammen til en god pris.
Mvh Michael
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »