Loading...
dk

Overvejer at købe den her Tesla 85D | Tesla Forum

Jabba
Jabba Feb 6 '18
Quote from MOS

Jeg tror bare, at Jabba er lidt overrasket over (måske endda misundelig!), at én på 23 har råd til en Tesla (eller i hvert fald seriøst overvejer at købe én). De fleste unge på din alder har kun råd til små, brugte skrammelkasser. Da jeg var 23, havde jeg ikke engang kørekort og klarede 99% af mit transportbehov på cykel.

Jeg er hverken overrasket eller misundelig. Tværtimod.

Jeg er ikke overrasket, fordi jeg møder mange unge (via frivilligt arbejde) der skal have det hele med det samme, hvadenten det er biler eller ure og synes de har god økonomi fordi de tjener mere end deres jævnaldrende. Ofte er deres selvtillid forstærket af at de på den ene eller anden måde bliver støttet af familie eller aflastes af kærester.

Jeg møder også mange unge som er velovervejede. Det er typisk dem jeg ser får succes uanset hvad deres økonomiske status er.

Jeg er langtfra misundelig og er stor modstander af Janteloven af princip. Som livslang bilnørd har jeg selv siden jeg var 20 kørt i relativt dyre og specielle biler ift. min alder. I mit tilfælde betalte jeg dog som regel altid for bilerne kontant ligesom jeg også har gjort med min TMS. 

Som nævnt... vil man køre i stor bil og bo i et skur er det også mere end fint med mig.

 

Quote from Bangca

Jeg skal bare lige hører . er der noget galt i at være 23 ? 

og forsikring kan jeg får til 9000kr om året .

Og lånet er godkende vi skulle bare være 2 låner til det . 

Og har sparet op i 1 år. hvor jeg har lagt 10.000kr til siden hver månede for at få råd til udbetaling. 

#ikke alle der kan være 41. men gz 

Forsikring på 9.000 er en ultraskarp pris for din alder. Så tillykke med det. Medmindre selvrisikoen er på 50.000.

Der er intet galt i at være 23 og ville have en fin bil. Du kan være 17 for den sags skyld. Så længe man har nogenlunde styr på tingene. Og det synes jeg ikke du har, udfra det indtryk jeg har fået af dig. Hverken forståelsen for det økonomiske eller din adfærd generelt. Det er ikke nok at være god til at spare op, men ellers fint at du er.

Det er derfor jeg fraråder dig køb af dyr bil på nuværende tidspunkt.

At der skal 2 personer til at låne er for mig et kæmpe rødt flag. Hvis du ikke ser det som problem forstærker det bare mit indtryk af at du ikke er klar.

Jeg får intet ud af at fraråde dig køb og er stor fortaler for Tesla - så kan du jo spekulere lidt på hvorfor jeg alligevel bruge lidt kræfter på at sige dig imod.

Men god fornøjelse med det hele trods alt.

P85DK
P85DK Feb 6 '18
Citat fra MOS
Citat fra mbk

Som @P85DK siger, er det måske bare en kontaktannonce hvor de så finder en tilsvarende bil, det kan som @P85DK tidligere har sagt, bruges som dokumentation overfør SKAT hvis man ønsker at importere en lign. vogn.

Hvis det er et forsøg på at få så lav en registreringafgift som muligt ved import af en anden lign. vogn, så tvivler jeg nu på, at SKAT godtager én enkeltstående fake annonceret udbudspris som markedsværdi.

Så dumme er de vel heller ikke hos SKAT!? Ellers ville der da hurtigt kunne opstå skandalesager i milliardklassen. Hov... vent lige...!! ;-)

Ordentlig dokumentation må vel som udgangspunkt være en statistik over realiserede handelspriser på et antal tilsvarende biler.

Der er ingen der siger det holder med bare én annonce, men nu var der jo også 2 stk her og der kan jo være andre som mbk har misset (selvom det nok er usandsynligt at han misser en salgsannonce for en Tesla). Det er højst sandsynligt en selvanmelder, som så bruger et par annoncer til dokumentation hvis og såfremt bilen skulle blive taget ud i en stikprøve kontrol.

mbk
mbk Feb 6 '18
Quote from Bangca
Er det kun mig som der synes at en 85 ser beder ud inden i  en 70 ? :) 
 

Kabinen på en 70 og 85 er som udgangspunkt ens, dog er der forskellige versioner af trim, nogle har 'premium' materialer som alcantara på instrumentbrættet, man kunne også tilkøbe carbon fiber folie på instrumentbrættet eller træ-look fiber, et yacht gulv osv. osv., der er også lidt ekstra LED belysning, som vist kan eftermonteres. En P85 har sikkert flere af disse options og sikkert også har nogle standard da det er en dyrere bil, hvor en S70 ofte er købt mere skrabet. Der er forskel på sæder mellem 14 og 15 bilerne, de nye 'next-gen' er lidt smallere.

Du må ud og prøve nogle i virkeligheden for at se hvad der virker for dig. Jeg er nok generelt ligeglad med de fleste options, nogle sværger til vinterpakken med opvarmet rat, jeg synes nok ikke det er _så_ vigtigt.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 6 '18
MOS
MOS Feb 6 '18

Nu har jeg aldrig importeret biler selv, så jeg ved ikke, hvordan det plejer at foregå. Men er det ikke SKAT, der værdisætter bilen ud fra deres egne tal, og på den baggrund beregner en registreringsafgift? Eller skal man bare selv oplyse, hvad man synes, den kunne være værd og evt. "dokumentere" vha. et par fake annoncer?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 6 '18
MOS
MOS Feb 6 '18
Citat fra mbk

Du må ud og prøve nogle i virkeligheden for at se hvad der virker for dig. Jeg er nok generelt ligeglad med de fleste options, nogle sværger til vinterpakken med opvarmet rat, jeg synes nok ikke det er _så_ vigtigt.

Næst efter elmotoren er opvarmet rat det mest undervurderede. Men kommer naturligvis an på, om man har tendens til kolde fingre!

Håber i øvrigt, at Model 3 vil kunne fås med opvarmet rat, når den kommer til DK. Ellers må jeg overveje, om jeg bare skal beholde min Model S. Nå, det var et sidepring...

mbk
mbk Feb 6 '18
Quote from MOS

Nu har jeg aldrig importeret biler selv, så jeg ved ikke, hvordan det plejer at foregå. Men er det ikke SKAT, der værdisætter bilen ud fra deres egne tal, og på den baggrund beregner en registreringsafgift? Eller skal man bare selv oplyse, hvad man synes, den kunne være værd og evt. "dokumentere" vha. et par fake annoncer?

Nu er jeg ikke 100-meter mester i det, men selvanmelder er vist noget en erhvervdrivende kan være

snip:

De beskrevne retningslinjer er tiltænkt virksomheder, som er registreret efter registreringsafgiftsloven (også kaldet selvanmeldere).

herfra 

mbk
mbk Feb 6 '18

Jeg kan ikke lige finde en Tesla i deres niveau lister for personbiler 

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=98507

P85DK
P85DK Feb 6 '18

Jep, en selvanmelder er en erhversdrivende og det er lidt en 'tro og love' aftale med knap så hyppige stikprøve kontroller, så det er ikke noget man kan gøre som privatperson. For at spare sagsbehandlingstid, så kan en erhvervsdrivende få selvanmelder status, hvilket vist nok kræver en sikkerhedsstillelse af en hvis størrelse og så hæfter de så for afgiften, hvis SKAT ved en kontrol mener den er højere end hvad de har anmeldt. Det er blandt andet dette system flex leasing selskaber benytter. Det virker fint når alle er interesseret i at lave forretning i mange år og derfor vil undgå at være dybt uenige med SKAT.

Man kan via dette link: https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=kerne_portal_book_44&_nfls=false - 'vis køretøjsvurderinger' se et udvalg af tidligere vurderinger. SKAT har ikke TESLA i deres niveaulister.

Sider: « 1 2 3 4 5