Loading...
dk

Ti millioner kroner til brintbiler | Tesla Forum

PeterE
PeterE Feb 13 '18
Citat fra Bianco

Jeg kørte en 10 år gammel BMW 5 i en times tid, og synes køreoplevelsen var ulidelig sammenlignet med min 4 år gamle Tesla (og jeg tænker her ikke kun på momentet).

Bianco, tag ud og prøv en ny 5'er - fx en 530e hybrid.  

P85DK
P85DK Feb 14 '18
Citat fra PeterE
Citat fra Bianco

Jeg kørte en 10 år gammel BMW 5 i en times tid, og synes køreoplevelsen var ulidelig sammenlignet med min 4 år gamle Tesla (og jeg tænker her ikke kun på momentet).

Bianco, tag ud og prøv en ny 5'er - fx en 530e hybrid. 

Direkte sammenligning er vel mod en F10, da Model S i realiteten er en 6 år gammel bil. Men fair nok så er selvfølgelig tilgængelige modeller mod hinanden. Personligt synes jeg udvalget er tyndt i øjeblikket i den klasse. A6, E-klasse og 5 serie er alle fede indeni, men teknisk er bilerne bare uopfindsomme - de kører fiktivt længere på literen, og de har nu LED laser lys, men det er jo reelt det.

Og hybrid er ene og alene for at møde krav om gennemsnitlig co2 for den samlede flåde. En 530e kører jo længere på literen end en Tesla - i følge EPA - men ikke i nærheden i virkeligheden.

Og det er bl.a. fra 530e at han får ideen om wireless charging, men da den kun har et batteri på 9 kWh så giver det måske mening, men det er jo urealistisk hvis du skal have brugbare mængder af strøm.

Hvis jeg skulle skifte nu, så ville jeg gå en klasse ned og kigge på Alfa Romeo Giulia QV, så får du i det mindste noget sjæl og et smil på læben. Men jeg venter og ser hvad Porsche og de andre kommer med i el.

Lars72
Lars72 Feb 14 '18
Quotes fra Porsche nedenfor burde få “Henrik Dreboldt” til at tænke EV og droppe sin fokus på ICE og de andre døde alternativer til energi. Følg nu med og kom videre. Det er ikke kun Tesla mere men hele bil verdenen. (Selv Toyota er med på EV vognen nu)
Porsche Media quotes
Switch on and enjoy the silence – undoubtedly one of the attractions of electric powertrains. Manufacturers must do more, however, in particular those whose customers have become accustomed – after decades of combustion engine optimisation – to demanding the best. Their electric powertrains must guarantee the highest possible driving performance over long periods of time. Any manufacturer that masters this challenge will create a long-lasting buzz among customers – thanks to the strengths of the electric powertrain.

In principle, the electric powertrain has one huge advantage in terms of driving dynamics: Since its power can potentially be delivered immediately thanks to force-locking, the torque can be transferred to the wheels with only a short delay. This means that even small cars or compact vehicles can produce more powerful acceleration than their conventionally powered siblings.”

“When used correctly, electric motors allow not only rapid propulsion but also special cornering dynamics: since the individual axles can always harness the full power of the motors, the all-wheel drive is supremely variable, and also allows tailored power distribution via the motors to the individual wheels depending on the driving situation. Torque vectoring with a continuously available full flow of power – a decisive advantage in terms of safety and sportiness, made possible by the best electric powertrains.”

“One of the reasons why the combustion engine won out against the electric powertrain at the start of last century was because the fuel was readily available everywhere, as well as being lightweight and easy to use. One tank of fuel also gets you a long way. Thanks to new technical solutions, however, these advantages will no longer remain the exclusive preserve of diesel and petrol engines – they will also be enjoyed by owners of e-vehicles. Future technologies may also mean that drivers can recharge their vehicles on the go without even noticing.”

You can read the full post on Porsche’s media website.
Sider: « 1 2 3