Loading...
dk

Model 3 anhængertræk | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
KimT
KimT Apr 12 '19

Nu når de er igang må de godt for det godkendt til S'er også.....

AndreasDK
AndreasDK May 7 '19

Ifølge et tysk Teslaforum kan man tilvælge anhængertræk fra i morgen til ca 1100 €. Dette skulle være bekræftet af både en sælger i en Tesla store i Graz (Østrig) og en i Frankfurt.

(AHK = Anhängerkupplung) 

https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=91&t=27003&start=80

Tidligere var der leaked i Norge at træklasten skulle være 910kg ved 18" eller 19" fælger. Ingen træklast ved 20".

https://www.tocn.no/2019/01/kommer-tesla-endelig-med-hengerfeste-pa-model-3/

MikaelH
MikaelH May 7 '19

Bliver interessant at se om Tesla tilbyder at eftermontere trækket. 

Det er vel ikke utænkeligt at det skal eftermonteres under alle omstændigheder  

 

 

ThomasDk
ThomasDk May 8 '19
Uha, følger spændt med om der kunne komme træk på herhjemme som må bruges til noget - ikke bare et cykelstativ - forklar mig lige, er det den billigste model som også får denne mulighed i Tyskland?

Hvad er reglerne i Tyskland, må de så trække en trailer nu med en Tesla M3...?
B8Peter
B8Peter May 8 '19

Kan bestilles nu, kun fra fabrikken til 8300kr, desværre ingen efter montering endnu

MikaelH
MikaelH May 8 '19

Den må trække 910kg. 

Det er interessant at det ikke kan eftermonteres, men det falder i tråd med at der er to typegodkendelser pr. model; en med træk og en uden. 

 

M3rasmus
M3rasmus May 8 '19

Jeg er lige ved at checke om os der har en bil på vej, kan nå at få den med træk, eller vi skal ændre bestillingen.

M3rasmus
M3rasmus May 8 '19

Ifølge den artikel, er der åbenbart en løsning til dem der allerede har en bestilling. 

Til den pris, er jeg bare nødt til at have trækket med. 

B8Peter
B8Peter May 8 '19

Vil det sige at man kan når at få det på selvom bilen bliver leveret her i Maj og VIN har jeg fået ?

Håber bare den ikke er så grim at se på som øverst i denne tråd. (Den store klods under bilen) er en øjenbæ.

Laksefiskeren
Laksefiskeren May 8 '19
Trækket bliver manuelt aftageligt men tvivler på at man kan nå at få det monteret når bilen er produceret og på vej til udlevering. Så skal man afbestille og lave ny bestilling, tænker jeg. 
jramskov
jramskov May 8 '19

@Laksefiskeren: Der lyder det jo desværre lidt som om det ikke vil blive muligt at få det eftermonteret :(

Laksefiskeren
Laksefiskeren May 8 '19
Håber der kommer en løsning for det står højt på min ønskeliste :-)
MikaelH
MikaelH May 8 '19

@Laksefiskeren

I den artikel du selv henviser til står der jo at de har en løsning til folk der ikke har fået leveret bilen endnu. Mit bud er at alle træk bliver eftermonteret af Tesla. Enten i Belgien eller på det lokale Service Center. Men for at det kan lade sig gøre så skal bilen være registeret med den rigtige typegodkendelse. 

Så biler der endnu ikke er leveret har Telsa mulighed for at skifte til den "rigtige" typegodkendelse. 

Det interessante her er om os der har fået AP gratis til LR RWD, skal betale for AP hvis vi vil have træk. Tidligere har folk fået at vide hvis de lavede ændringer i bestillingen, så ville de miste den gratis AP. Forhåbentligt er det ikke tilfældet for trækket. I såfald vil trækket ende med at koste næsten 40.000kr i mit tilfælde, og det er det alligevel ikke værd :)

 

Laksefiskeren
Laksefiskeren May 8 '19
@MikaelIH
Håber du har ret i at det monteres i Europa, så er der håb endnu :-)
MikaelH
MikaelH May 8 '19

Har lige modtaget et svar fra Tesla:
Jeg vil modtage en mail hvor jeg har mulighed for at tilføje træk.

Det går jeg ud fra gælder alle der endnu ikke har fået bilen leveret.

KimT
KimT May 8 '19

Det er jo intet til hinder for at få monteret et uoriginalt træk hvis bilen er typegodkendt til det.

Problemet med Tesla er at man nok ikke kan få dem til at opdatere konfigurationen (vende det bit som siger bilen har træk). For hvis bilen ikke ved det så slukker den jo ikke for baksensorene når man kører med trailer.

bskaarup
bskaarup May 8 '19
Quote from MikaelH

Det går jeg ud fra gælder alle der endnu ikke har fået bilen leveret.

Jeg har talt med Tesla for lidt siden og han bekræftede at alle der har en Model 3 i ordre vil få en mail.

Trækket kan tilsyneladende ikke monteres på en Performance (jeg glemte at spørge hvorfor).

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup May 8 '19
MikaelH
MikaelH May 8 '19

Hvis der er nogen der får muligheden, så må I godt spørge til hvad det får af betydning for leveringstiden. 

Laksefiskeren
Laksefiskeren May 8 '19
Hvad angår leveringstid svarer Tesla følgende: “Hvis anhængertræk tilføjes vil det sandsynligvis udskyde levering nogle uger” derudover bekræfter de at det ingen betydning får for den gratis Autopilot at anhængertræk tilføjes. Så det er jo gode nyheder :-)
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »