Loading...
dk

Punktering | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Sep 6 '14

Har I noget med, i tilfælde af punktering?

Reserve hjul?

Mini kompressor kit?

Vejhjælp?

Andet?

 

KS
KS Sep 6 '14

@T3S7A:

Telefonen: Ringer blot til Tesla, så kommer de ud.

T3S7A
T3S7A Sep 6 '14

Tesla? Vejhjælp kommer vel ud. Så vidt jeg har forstået, så hjælper de gerne med at få vejhjælp ud - men har du ikke vejhjælp abonnement, koster det. Har forstået det sådan, at det er kun på Tesla's regning, hvis det er noget nedbrud af en art. Ikke ved punktering eller hvis man kører tør for strøm, eller kører galt osv. 

Tue
Tue Sep 6 '14
Jeg har Tesla Tire Repair Kit liggende fast i bilen
Pedro
Pedro Sep 6 '14

Jeg har punkteret. Ringede til Tesla som sendte en Dansk Autohjælp. Jeg havde valget mellem en lejebil eller en taxa, begge på egen regning som jeg forstod det. Havde arrangeret med en der kom forbi og samlede mig op, men det endte med at Autohjælp kørte mig og familien hjem.

Dansk Autohjælp skal opbevare bilen indtil værkstedet åbner, men det var åbenbart ikke kommunikeret ud, så han smed den uden for porten og fob i postkasse, ikke så betryggende.

Det var ikke særligt praktisk da bilen blev kørt til Amager og jeg derved stod uden bil indtil den var lappet om mandagen. Lappegrej havde ikke hjulpet da der var et stort hul i siden af dækket.

 

Forummets indlæg er redigeret af Pedro Sep 6 '14
Hookmaker
Hookmaker Sep 6 '14
Jeg har repair kit, 2T donkraft fra Harald skrald og nøgle med i bilen. Har ingen abonnementer. Det er sgu bare for dyrt i det lange løb.
Pedro
Pedro Sep 6 '14
Citat fra Hookmaker Jeg har repair kit, 2T donkraft fra Harald skrald og nøgle med i bilen. Har ingen abonnementer. Det er sgu bare for dyrt i det lange løb.
 

Har du et ekstra hjul med? Ellers kan jeg ikke lige regne ud hvad du skal med donkraft.
Jeg har ikke noget abonnement på autohjælp, det er inkluderet. Jeg ringede blot til Tesla som klarede det hele uden beregning.

Hookmaker
Hookmaker Sep 6 '14
Repair kit, sprøjter skum ind, det tørrer og jeg kører videre...;-)
Hvor er autohjælp inkluderet?
Pedro
Pedro Sep 6 '14
Citat fra Hookmaker Repair kit, sprøjter skum ind, det tørrer og jeg kører videre...;-)
Hvor er autohjælp inkluderet?

 

Hvad bruger du så donkraft til?

Det står i garantibetingelserne at der er Tesla Roadside Assistance inkluderet i garantiperioden. Jeg fandt så ud af på den kedelige måde at de arbejder sammen med Dansk Autohjælp.

Hvis du logger på My Tesla og kigger under Vejledninger ligger der en Quick Guide på Roadside Assistance mm. 

Hookmaker
Hookmaker Sep 6 '14

Som sikkerhed for at jeg kan pumpe dækket med kompressoren og rotere og fordele skummet..;-) 

Lborch
Lborch Sep 18 '15

Er lidt i tvivl efter at have læst ovenstående...

Kommer Tesla ud ved punktterring? Og koster det? For ellers kan man vel ligeså godt selv have noget med - eller selv have et abbonnement et sted...

 

 

RobertJ
RobertJ Sep 18 '15

Roadside assistance lover de kommer ved punktering, indenfor garantidækningsperioden.

http://www.teslamotors.com/sites/default/files/pdfs/tesla-roadside-assistance-dk.pdf

' HVAD ER DÆKKET?
I tilfælde af en punktering, ydes der gratis bugsering til det nærmeste Tesla-servicecenter, dækcenter eller til dit hjem,
såfremt et af disse steder er højst 80 km fra køretøjets placering. Du skal selv dække transportomkostningerne for
den resterende distance eller fra placeringen til evt. andre steder, der ikke hører under ovenstående.'

- R

Hilbert
Hilbert Sep 18 '15

For Road assistance p.g.a. ikke garantidækkede "skader/fejl", som f.eks. tørkøring for strøm og punkteringer, gælder iflg. Marius (Servicechef, Århus) at man har 3 gange (klip) gratis. Herefter må man selv betale.

Lborch
Lborch Sep 18 '15
Fedt!! 1000 tak for hurtig info... Har haft et søm i både for og baghjul indenfor de første 2 mdr, så tænkte det var godt med en plan hvis uheldet skulle være ude, hvor man ikke blot kunne trille direkte til dækcenteret...
griffel
griffel Sep 18 '15
Det der repair kit, skal man købe det som som ekstraudstyr, eller følger det med? Og hvis man har fyldt et dæk med det, er det så til at smide ud bagefter (dækket altså) eller kan det stafig lappes senere? Har aldrig rodet med sådannoget...

/griffel :-)
kr
kr Sep 18 '15

Det er ekstraudstyr så du skal købe det udover - men jeg mener det koster < 500kr.

Har heldigvis ikke haft brug for det, så jeg har ikke selv erfaring med om det skader dækket men så vidt jeg kan læse mig frem til, så har andre erfaringer med at det ikke ødelægger hverken dæk eller tpms sensor.

KimT
KimT Sep 18 '15

Jeg har tænkt mig at købe sådan et sæt til bilen : http://www.biltema.dk/...0022836/?artId=82573

Clausr
Clausr Sep 18 '15
Har haft min Tesla i 2 uger nu. Den første uge kørte jeg en meget stor skrue i dækket, ved supercharger i Randers. Det var en Fredag kl 17.00, alle værksteder var lukkede, gode råd var dyre, men jeg kørte i T-hansen efter et dæk rep. Kit http://www.thansen. http://www.thansen.dk/...97&pn=1387907060 - Kørte hjem og lappede dækket, 15 min efter var jeg køreklar igen, weekenden var reddet. Skal lige sige, at rep sættet ikke er lovligt at køre med. Har efterfølgende været på værksted og fået lappet dækket med en indvendig lap. Jeg overvejer at lægge en mini kompressor, en donkraft, en nøgle og et dæk rep sæt i bilen, hvis uheldet skulle være ude igen.
Hilbert
Hilbert Sep 18 '15
@KimT: Mon der er nok CO2 i de tre patroner? Se evt. http://teslaforum.dk/forum/topic/selv-en-tesla-kan-punktere
BlackPanther
BlackPanther Sep 19 '15

Jeg har købt følgende (fra THansen):


Nu er parkeringsuret jo godt nok lidt uden for emnet. Men det er super godt!

Her ud over har jeg vejhjælp via. forsikringen.
Og ja, jeg er en jyde der går med seler og livrem ;-)

Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Sep 19 '15
Sider: 1 2 3 »