Loading...
dk

Bare en idé | Tesla Forum

JFR
JFR Jul 6 '18

Hej Alle

Som gammel motorcykel kører i mange år og som ny Tesla S 85D ejer har jeg et forslag.

I motorcykel verdenen hilser man på hinanden når man mødes på vejene rundt i landet og det er faktisk meget hyggeligt - var det ikke en idé at vi Tesla kørere gør det samme, altså hilser på hinanden - ikke på mc'erne :-)

Det udløser et smil og en tilkendegivelse af, at det er helt specielle og unikke biler vi kører rundt i :-)

Bare  et forslag og go' dag til jer alle

Jesper

Hilbert
Hilbert Jul 6 '18

Hej Jesper

Det har rigtige Teslakørere da altid gjort.

Ment fint med en opfriskning.

JFR
JFR Jul 6 '18

Hej Hilbert

Sådan - hilser også når jeg møder nogen,men kun få hilser tilbage :-)

RobertJ
RobertJ Jul 6 '18
Tror mange tidligere ejere, specielt udenfor Storkøbenhavn /whisky bæltet har hang til en hilser. Hilste senest for 5 minutter siden på nystedvej. - R
JFR
JFR Jul 6 '18

Så fortsætter jeg med det :-) // Jesper

MS
MS Jul 6 '18

Det er god stil og hilste så sent som igår på en flot grå Model S. Så det er bare at fortsætte.

Lau
Lau Jul 7 '18

Jeg vinker energisk fra den orange Tesla.

P85DK
P85DK Jul 7 '18

Hilser altid på naboen, men det er for meget at hilse på de 10 i krydest hver morgen ... 

Michael84
Michael84 Jul 8 '18

Jeg oplevede det somom at traditionen forsvandt stille og roligt efter boomet i nov/dec 2015, men jeg holder stadig ved. Men min daglige rute er så heller ikke den hvor man møder ti - det er nok nærmere en hver tiende dag...

Kiefer
Kiefer Jul 8 '18

Jeg var egentlig også holdt, men min hustru holder stædigt ved, så nu hilser alle dem jeg møder i Hinnerup/Hammel/Hadsten-området igen :)

/Martin

migselv
migselv Jul 9 '18
Hilser selv gerne til andre elbiler (ikke kun Tesla). Det er dog hovedsagelig kun dem der kører Tesla der hilser tilbage. I byen hilses der tilbage ca. 50% af tiden (der er nok for mange), men ude på landet virker det som regel hver gang.
fmm1000
fmm1000 Jul 9 '18
Min regel er, at i Århus og Kbh samt motorvej hilser jeg ikke. Alle andre steder gør jeg.
HJJ
HJJ Jul 10 '18

Ja da, fortsæt endelig !

 

JFR
JFR Jul 10 '18

Super - Jeg fortsætter :-)

DeaconWP
DeaconWP Jul 10 '18

Dejligt JFR. Så hilser du sikkert også på mig, hvis du har lært, hvordan en X ser ud på lygterne, når du møder mig/os. :-)

JFR
JFR Jul 11 '18

Hey DeaconWP - jo jo, selvfølgelig kender jeg da den :-) Jeg skal nok hilse - det er mig der blinker med lygterne :-)

MOS
MOS Jul 11 '18

@JFR

Vil lige gøre opmærksom på, at man ikke må blinke med lygterne - hverken for at hilse, advare om fartkontrol, manglende kørelys, sprunget forlygtepære el.lign. Det er vist fordi, man kan risikere at blænde andre trafikanter. Jeg synes dog selv, det er en åndssvag regel og jeg har da heller ikke hørt om nogen, der har fået bøder for det, så...

Hilbert
Hilbert Jul 11 '18

--- Det er en rigtig god ide, at advisere folk der har forkert eller manglende lygteføring. Trafiksikkerhed er for mig vigtigere end en mærkelig regel.

Så jeg fortsætter også.

MOS
MOS Jul 11 '18
Citat fra Hilbert

--- Det er en rigtig god ide, at advisere folk der har forkert eller manglende lygteføring. Trafiksikkerhed er for mig vigtigere end en mærkelig regel.

Det kan jeg sagtens følge dig i og jeg er helt enig - det er en åndssvag regel! Hvis man blinker et enkelt eller to hurtige blink med fjernlyset, så har jeg svært ved at se, hvordan det skal kunne blænde nogen. Det er nogen andet, hvis man holder fjernlyset tændt i et sekund eller mere, hvilket kan virke generende på modkørende.

MOS
MOS Jul 11 '18

@Nostromo

Det lyder interessant - og fornuftigt. Har du evt. et link som dokumenterer påstanden?

Sider: 1 2 »