Loading...
dk

Dørhåndtag - problemer | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Aug 4 '18

Hej alle. Så fik vi også problemer med dørhåndtaget i fører siden. Håndtaget kommer ud men kører ligesom for langt ud og man skal trykke på håndtaget istedet for at hive i det for at åbne døren.   Video der beskriver problemet. 

https://www.youtube.com/watch?v=i1Q2XLC47b0

Jeg har fundet et sted der sælger et komplet renoverings kit. Jeg vil gerne have et kit på lager hvis jeg begynder at adskille døren på egen hånd. 

https://www.youtube.com/watch?v=i1Q2XLC47b0

Ledningsnet med kontakter. 70USD

https:///...-rebuild-kit-service

Komplet kit 150 USD. 

Spørgsmål - er det stedet at købe dele? Andre der selv har udført denne reparation?

Vh Peter

JCBX
JCBX Aug 5 '18
Tag det roligt ...

Tag håndtaget ud af døren , skil det af og noter de dele som er defekte

(Lyder som en micro switch)

Ring til Tesla lager... få delen derfra og genmonter det efterfølgende


Jeg havde selv pludseligt et defekt håndtag

Viste sig at være et irret/knækket aluminiums beslag

Ringede til Tesla lager og delen kostede 14,91kr inkl moms

Købte 4 stk i panik .... tænkte nu faldt de andre fra hinanden også

Et år er gået og de 3 beslag ligger og rasler rundt i frunken

JCBX
JCBX Aug 5 '18
Et tip !

Åben døren helt

Af med inderbeklædningen på døren

Tippet ! Tag så lige at lade en skruetrækker eller lign lukke døren i låsebeslaget på den pågældende dør

Således at alle håndtag trækkes ind og vigtigst at vinduet kører helt op

Ellers kan du ikke komme til den 4. Møtrik som holde håndtaget på dørpladen

Der er 4 i alt uanfægtet hvilket håndtag


webercarbmann
webercarbmann Aug 5 '18

JCBX  - tak for tip.  Jeg er ret sikker på at det er mikro switch problemet jeg har.  Sælger Tesla den del som reservedel?  Vh Peter

JCBX
JCBX Aug 5 '18
Ja da, intet problem

De sælger mere end vi lige tror...


Jeg havde også tyverialarm problemer sporadisk på min en overgang

Fandt så ud af at det var micro switch fejl i bagklappens låsetøj

Sprang så på Ebay som ej altid gør .... fandt et brugt til 1500 + told og moms

Dog tænkte jeg ... gad vide om det så virker

Ringede for en sikkerheds skyld til Tesla lager

485,70kr inkl moms .... afhentede det 40 min senere


JEG LAVER INTET I DAG UDEN AT SPØRGE TESLA FØRST ... OM PRISER ALTSÅ

iøvrigt er min tesla skrabet så da jeg lavede håndtag , så købte jeg lige alle 4 udvendige LED lamper til håndtagsbelysningen samtidigt og monterede dem

De koste under 1000kr samlet og alt ledningsnet er trukket til dem i forvejen

Så bare spring på opgaven ... det er nemmere end du lige tror og sikkert også billigere
KimT
KimT Aug 5 '18
Quote from JCBX

iøvrigt er min tesla skrabet så da jeg lavede håndtag , så købte jeg lige alle 4 udvendige LED lamper til håndtagsbelysningen samtidigt og monterede dem
 

Mangler der ikke et hul til LED'en ? 

webercarbmann
webercarbmann Aug 5 '18
Quote from JCBX Ja da, intet problem

De sælger mere end vi lige tror...


Jeg havde også tyverialarm problemer sporadisk på min en overgang

Fandt så ud af at det var micro switch fejl i bagklappens låsetøj

Sprang så på Ebay som ej altid gør .... fandt et brugt til 1500 + told og moms

Dog tænkte jeg ... gad vide om det så virker

Ringede for en sikkerheds skyld til Tesla lager

485,70kr inkl moms .... afhentede det 40 min senere


JEG LAVER INTET I DAG UDEN AT SPØRGE TESLA FØRST ... OM PRISER ALTSÅ

iøvrigt er min tesla skrabet så da jeg lavede håndtag , så købte jeg lige alle 4 udvendige LED lamper til håndtagsbelysningen samtidigt og monterede dem

De koste under 1000kr samlet og alt ledningsnet er trukket til dem i forvejen

Så bare spring på opgaven ... det er nemmere end du lige tror og sikkert også billigere 

Ringer til Tesla imorgen....  Jeg har også tænkt på det med LED lys i håndtag. Var det ikke hos Abstract Ocean at man kunne løbe LED lyd til eftermontering.  Jeg har ikke finde produktet på deres hjemmeside.  Er der steder hvor man kan få fat på LED lys til eftermontering?  

 
 
KimT
KimT Aug 5 '18

Har ikke hørt de skulle sælge LED til håndtag. Det jeg har set er kraftigere lys/lys med logo til pudle light (under døre/bagagerum/ved fødder). Dem har Deacon taget hjem ad flere omgange, og solgt dem. 

JCBX
JCBX Aug 5 '18
Jeg nævner de led der sidder under håndtaget

Ikke dem under døren

De 4 leds til håndtagene fåes ved Tesla og der sidder en “dummy” i hullet

Man kan mærke hullet i håndtaget ved at trække det ud ... ses også ved at kigge op under

webercarbmann
webercarbmann Aug 6 '18

Delen med de to micro switch(e) koster 256,- + moms og forsendelse så det er rimeligt nok. Jeg krydser fingre og adskiller døren imorgen aften. Fantastisk med youtube videoer af alt muligt teknisk.  Man kan lige så godt få det lært, for det er nok ikke første gang denne fejl opstår. 

DeaconWP
DeaconWP Aug 6 '18

webercarbmann: Dejligt at du nu får dem billigere ved TEsla.

 

Ja, jeg har LED lamper til kabinen og til under dørene. Men jeg har ikke LED til selve håndtagene. Men de er da også ret billige ved Tesla. :-)

Originale lamper (svagt lys) koster ved Tesla 26 kroner pr styk. Når jeg henter de kraftigere hjem fra Abstract Ocean, kan jeg formidle dem videre for 57,50 kr pr styk. Også når det gælder de røde bagudvendte i dørene.

Logo lamperne, Puddle lights, kun jeg sidst jeg købte dem hjem formidle videre for 220 kr for en pakke med 2 styk. Jeg har lige nu ikke nogen på lager, men tager hjem igen, når det begynder at blive mørkt om aftenen.

Kiefer
Kiefer Aug 6 '18

JCBX: De LED der sidder indvendigt i dørene er en del af Premium interiør pakken, og jeg har endnu ikke hørt nogen få Tesla til. at aktivere den belysning i en bil der ikke havde denne pakke.

Jeg vil tror de fleste biler købt efter august/september 2015 allerede har Premium pakken, da det eneste virkelig funktionelle i den pakke på det tidspunk, var fjernbetjent bagsmæk, som jeg tror rigtig mange valgte til.

/Martin

JCBX
JCBX Aug 7 '18

@Kiefer: Tesla tænder gerne for tåge/kurvelys, premium pakke, lydanlæg .... men ikke el-bagklap (mig bekendt) da det åbenbart ikke er lykkedes endnu for nogen af eftermontere noget OEM grej og få det op at køre 

meeeen de gør det ikke gratis og vil have bilen ind

findes andre der gør det uden at skulle have bilen ind ...

 

de 4 led "slanger" indvendigt på dørene kan nu heller ikke bringe mit pis i kog , NÆ så hellere opgradering ad puddle lamperne rundt om i og på bilen

 

de 4 led i dørhåndtagene er plug and play ... ledning og strøm er til stede ... så har man ikke disse så er det bare gå igang

 

 

 

KimT
KimT Aug 7 '18

Hvad mener du med at el-bagklap ikke kan fås som OEM. Jeg har da en fra COZero som virker som Tesla's egen uden at der skal laves noget som helst om på opsætningen.

JCBX
JCBX Aug 7 '18

Ja heldigvis .... skal selv have en...

 

men det er ikke originalt eftermonterét udstyr, deraf OEM 

 

 

original equipment manufacturer eller en OEM

 

KimT
KimT Aug 7 '18

Ja det ved jeg. Du skrev bare : " da det åbenbart ikke er lykkedes endnu for nogen af eftermontere noget OEM grej og få det op at køre ". Det er der masser af folk der har ;-). For lige præcis knappen til bagklap findes på skærmen til alle biler.

JCBX
JCBX Aug 7 '18

Vi er ikke uening ... men eftermontage af OEM elbagklap er så gnideret

og der er ingen som melder at det har lykkedes

laaang tråd på det norske tesla forum af Geir Yngve Ellingsen

endte med han opgav da det , trods at alt er med til sættet, så det blev sat til salg 

https:///...30&fks=105750030

tesla kunne heller ikke få live i det , så det er sikkert noget software halløj ... jeg aner det ikke 

 

hurtigere nemmer og billigere at tage den anden løsning

DeaconWP
DeaconWP Aug 7 '18

Der er da nogen der melder, at det virker på Tesla Owners Technical Support Club Denmark på facebook.

Det sæt virker, både fra skærmen, og fra Keyfob.

webercarbmann
webercarbmann Aug 8 '18

Så fik jeg fikset dørhåndtaget. Brugte de to videoer jeg linker til som reference. Tak til alle for tips. 

https://www.youtube.com/watch?v=5PU0Kbo5Tos

https://www.youtube.com/watch?v=UZhDQkjPofA

Jeg gjorde en del ud af at føre ledningerne til de to micro switch(e) på en måde så ledningerne ikke bevæger sig i overgangen. Håber at det hjælper - det kan kun være bedre end den måde ledningerne er 

ført på fra fabrikken. Det var switchen i venstre side der var problemet i mit tilfælde. Ledningenerne er nu fæstnet med en strip så der ikke er bevægelse i overgangen til switchen.  Se billeder. I højre siden er ledningen ført andreledes og føstnet med en klat "gunk" der holder gummi bagsiden.... 

Det er til at lave hvis man har mod på det. Jeg synes det var svært at justere placeringen af håndtags modulet igen. Ret tilfredsstillende og næste gang kommer det til at gå noget hurtigere. 

 

 

rosomak
rosomak Aug 10 '18

Hej JCBX,

Jeg har en 2013 MS uden Premium pakke. Kan du montere de LED lamper i håndtaget mod betaling?

hilsen

adam

Sider: 1 2 »