Loading...
dk

Tesla Model S | Tesla Forum

PKT
PKT Dec 4 '18

Er der nogen på Forum der har haft problemer med bærearme til Tesla Model S - og i givet fald hvilke problemer er der set og hvad skal der gøres ved det 

Tach
Tach Dec 4 '18

Jeg har fået skiftet begge pga. "klonk" lyde. Dækket af garantien.

SteffenFabrin
SteffenFabrin Dec 4 '18

Skal til service på torsdag, her skal de bl.a. se på bærearmene. Bliver spændende hvad de siger :-)

Update følger.

P85DK
P85DK Dec 5 '18

Er det bærearmene som I mener er problemet eller bøsningerne? Slitage i bøsningerne er jo helt normalt, specielt på en tung bil. Men pga de høje timepriser på værkstederne så kan det typisk bedre betale sig at skifte hele bærearmen end bøsningerne som vel koster ca. 50 kr. stykket.

PKT
PKT Dec 5 '18

@P85DK

men er det normalt at det skal skiftes ved kun ca 200K km  og bil der er 3,5 år ?

jeg har også ved garanti eftersyn ved 80k km fået skiftet "noget" på garanti

P85DK
P85DK Dec 5 '18

Slør i bøsningerne efter 200.000 km lyder ikke unormalt, men der er ikke rigtigt nogen tommelfingerregel, der er mange faktorer som kan bidrage til sløret og så er det en vurdering af hvor meget slør der er før man vil skifte. Antal km har større betydning end alder når der er tale om relativt nye biler.

Men hvad er det helt præcist du har fået skiftet og hvilken årsag gav de dig?

Jeg fik skiftet toe-links bagpå pga af slør i bøsningerne før 100.000 km.

Silden
Silden Dec 5 '18

Jeg fik skiftet bøsningerne i øverste bærearm bagpå. Den havde for meget negativ camber, så den gnaskede bagdæk på indersiden. Mener de kostede 330,- plus montering. Det var ved 120kkm mener jeg. Ellers ingen problemer med bøsninger/bærearme ved 185kkm.

Venlig hilsen

Silden

burns
burns Dec 5 '18
Jeg fik skiftet en bærearm i højre bag ved ca 65000 km på garanti. Jeg har hørt at bærearme på Teslaen vist er lidt svage og derfor skal skiftes lige ofte nok.
YESTES
YESTES Dec 6 '18
Silden, hvor fik du skiftet bøsninger, hos tesla eller ...?
Skal have skiftet mine pga slør (140.000km).
Vh yestes
P85DK
P85DK Dec 6 '18
Citat fra burns Jeg fik skiftet en bærearm i højre bag ved ca 65000 km på garanti. Jeg har hørt at bærearme på Teslaen vist er lidt svage og derfor skal skiftes lige ofte nok.
 

Igen - taler du bærearmen eller bøsningerne? Hvis bærearmene i Tesla er 'lidt svage', så er der risiko for brud, hvilket er en helt anden sag. Model S er en stor og tung bil. Jeg kan fortælle dig at jeg skiftede bøsninger på min Range Rover betydeligt før jeg har skiftet noget på min Tesla.

Bøsninger er som sagt en helt anden sag og det er altid en afvejning mellem komfort og holdbarhed (stivhed). Hvis du er en rigtig boy racer, så skifter du dine gummi bøsninger til nogle af polyrethane.

 

Silden
Silden Dec 6 '18

@YESTES - De blev skiftet hos Tesla i forbindelse med serviceeftersyn. Dækkene var døde alligevel, da de havde kørt små 80kkm.

Venlig hilsen

Silden

burns
burns Dec 6 '18
Citat fra P85DK
Citat fra burns Jeg fik skiftet en bærearm i højre bag ved ca 65000 km på garanti. Jeg har hørt at bærearme på Teslaen vist er lidt svage og derfor skal skiftes lige ofte nok.
 

Igen - taler du bærearmen eller bøsningerne? Hvis bærearmene i Tesla er 'lidt svage', så er der risiko for brud, hvilket er en helt anden sag. Model S er en stor og tung bil. Jeg kan fortælle dig at jeg skiftede bøsninger på min Range Rover betydeligt før jeg har skiftet noget på min Tesla.

Bøsninger er som sagt en helt anden sag og det er altid en afvejning mellem komfort og holdbarhed (stivhed). Hvis du er en rigtig boy racer, så skifter du dine gummi bøsninger til nogle af polyrethane.

 

Jeg fik at vide at det var bærearmen. Dette er hvad der står på sedlen:

REAR UPPER LINK SUSPENSION ASSEMBLY

Det står også dette som jeg er usikker på hvad er:


P85DK
P85DK Dec 6 '18

ja, de skifter hele bærearmen, men det er ikke bærearmen som er det svage led, det er bøsningerne. Det vil dog tage længere tid (mekaniker timepris) at skifte bøsningerne end en ny bærearm koster, derfor skifter de hele bærearmen og ikke kun bøsningerne

Silden
Silden Dec 6 '18

Kiggede lige på fakturaen. Det er hele armen de har skiftet.

Afhjælpning: Link - Suspension - Rear - Upper - LH
Øverste "link" på venstre bag affjedring er udskfitet, grundet af slør i bøsningen.
Reservedel
Mængde Enhedspris
1.00 256.80
REAR UPPER LINK SUSPENSION ASSEMBLY - DUAL MOTOR
(1043963-00-C)
256.80
Reservedele i alt 256.80

Venlig hilsen

Silden

tintin
tintin Dec 10 '18

Var hos Tesla Århus i dag for at få skiftet bøsninger på bærearmene. Jeg kiggede i ventetiden på en ny Tesla og i forbindelse med en eventuel byttepris blev jeg oplyst om at fri supercharging ikke længere følger min Tesla P85D købt marts 2015????

tintin
tintin Dec 10 '18

Det er en garantisag uanset bilens alder. Desuden skiftede de midterselen uden beregning det er åbenbart også er tilbagekaldelses sag.

 

PKT
PKT Dec 10 '18
@tintin var du hos Tesla i AArhus i dag og få skiftet bøsninger på børearmene jeg skal have skifte ved 3 bærearme og de ved ikke hvornår de kan skifte det på min Tesla - de har ikkereservedelene siger de - det lyder meget mærkeligt - efter hvad jeg forstå på dem var det heller ikke på garanti - du skriver at din Tesla er fra marts 2015 - hvor lang har den kørt - min er fra April 2015 og har kørt 210k km - det lyder da som om at disse bøsninger/bærearmeproblemer burde være en garantisag
tintin
tintin Dec 11 '18

PKT: Det er en garantisag. Det er noget med nogle bolte som er lavet i letmetal som bliver skiftet til stålbolte

tintin
tintin Dec 11 '18

lige lidt bonus info. Tesla i Århus anbefaler at alle med luftundervogn altid kører med bilen i low for at minske belastningen på drivakslen

RobertJ
RobertJ Dec 11 '18

Der er grundet vejgreb ved høje hastigheder negativ Cambervinkel på bagtøjet. Range 1.4°-2.1°.
Camber burde øges ved Low setting, derved give mere slid på dæk. Mener 150km/t er default værdien for low.

Fik mine justeret i den lave ende til 1.5° sidst, ser ikke noget øget slid i indersiden af dæk.

Angående bøsninger har Tesla jo den hårde variant i Performance Plus modellerne, samt i dem der blev retrofittet med 'Autobahn paket'. Ved ikke om den kan bestilles endnu?

- R

edit: benytter sjældent low.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Dec 11 '18
Sider: 1 2 »