Loading...
dk

Tesla Model S | Tesla Forum

RobertJ
RobertJ Dec 11 '18

Anbefalingen low gik vidst på drivakslen?
Da den burde være dækket af drivetrain garanti, kan man jo være ligeglad her.

P85DK
P85DK Dec 11 '18

@tintin - den anbefaling vil jeg gerne se lidt mere officielt og i hvilken forbindelse har du fået den anbefaling

tintin
tintin Dec 11 '18

Grunden til at de anbefaler altid at køre i low er at sliddet på kardanakslen bliver mindre fordi vinklen til drivakslen bliver mindre. Det var en teknikker fra Tesla der fortalte om det og årsagen var at mine drivaksler faktisk er lidt slidte hvilket giver en let rusken ved kraftig acceleration og drivakslerne er ikke dækket af garantien.

PKT
PKT Dec 11 '18

Jeg har lige snakket med Tesla igen og de ved stadig ikke hvornår de har barearme (der er 3 der skal skiftes ) -hvor mange bærearme er der på bilen 3 ( 1 stor bag og 2 små for eller 4 )   jeg kan ikke forstå at de ikke kan sige hvornår de har delene og de kan skifte dem  - har aldrig været ude for noget lign.-  det lyder da utoligt at der er reservedele det tager mere end nogle dage at skaffe hjem - er der andre der har lign. oplevelser 

Forda
Forda Dec 11 '18

Jeg var hos Tesla 23.10, hvor man registerede, at der var slør i bærearme samt utætte trækakselpakdåser.

Der blev bestilt nye dele - der ville gå ca en uges tid inden de var hjemme - jeg venter stadig.

 

P85DK
P85DK Dec 11 '18

@PKT - desværre en Tesla feature at vente på reservedele

Her kan man se hvordan slør i bøsningerne foran ser ud: https://www.youtube.com/watch?v=cOjFoQjPdMw

Sider: « 1 2