Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jun 7 '19
Citat fra mbk

synes snart det er lidt pinligt at se når Elon præsenterer sådan noget til kvartalregnskab.

Der er en der føler sig modig her op til weekenden :-) 

jramskov
jramskov Jun 7 '19

@mbk Jeg er enig, "basal drift" bør være højt prioriteret. Jeg kan også sagtens komme med features jeg hellere vil have end en pruttepude :)

mbk
mbk Jun 7 '19

@P85DK

Jeg har været på begge sider af hegnet. Før jeg fik bilen troede jeg en del mere på det hele, efter at have kørt i min, som jeg er meget begejstret for og giver mig smil på læben ved næsten hver tur, så er det tydeligt at Tesla er et lille firma der allerede er spredt ret tyndt og har svært ved at levere varen.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 7 '19
webercarbmann
webercarbmann Jul 2 '19

Hej alle. 

Jeg har lige forhandlet med forsikringsselskabet "Storstrøms forsikring"  De har gode priser på Tesla. 7300 for en TM3 long range dual motor. 6900 for en TMS 70D   Postnummer 4340, Selvrisiko 4466 Fri km.  Vi valgte dog ikke at skrifte da den samlede pris på alle vores forsikringer kun var marginalt lavere end vores nuværende selskab LB og da selvrisikoen på bilerne var manginalt højere. Tip er hermed givet videre. VH. Peter

jespert
jespert Jul 3 '19
Jeg fik fest en pris på 16.000 med selvrisiko på 11.000 hos købstædernes for en T3 LR AWD. 
De fik den så presset ned til 12.000 uden tilvalg. 

Valgte FDM for 8.000 med en masse tilvalgsforsikringer. Er meget tilfreds. 
bleze
bleze Jul 3 '19
Quote from jespert Valgte FDM for 8.000 med en masse tilvalgsforsikringer. Er meget tilfreds. 
 

Tilvalgsforsikringer? Selvrisiko? Glas? 

jespert
jespert Jul 3 '19
Citat fra bleze
Quote from jespert Valgte FDM for 8.000 med en masse tilvalgsforsikringer. Er meget tilfreds. 
 

Tilvalgsforsikringer? Selvrisiko? Glas? 

Ja. 

Forsikringen omfatter 
Lovpligtig ansvarsforsikring 
Kaskoforsikring
Friskade og Glas
Parkeringsskade
Ekstraudstyr og tilbehør (70.000)
LåneBil Ekstra
FDM vejhjælp sølv
Retshjælp

Selvrisiko: 11.000

hatoff
hatoff Aug 19 '19

IDA forsikring ser ud til at have hævet deres forsikring på M3P drastigt. Husker det som ca 6000 om året for kasko+ansvar, den er nu på 8.700 kr. Afventer en opringning fra dem for afklaring.

 

 

hatoff
hatoff Aug 20 '19

gemte screenshots

qukquk
qukquk Aug 20 '19

Har du snakket med dem?

 

hatoff
hatoff Aug 20 '19

Ja - de fortalte der er ikke er ændret på priser og så snakkede vi om at jeg skulle prøve at vælge en anden Performance model i deres uoverskuelige drop down menu. Der er to muligheder og begge giver alt for høje priser.

Er der nogen med IDA forsikring på deres Performance som kan verificere ovenstående pris på 5.500 kr for ansvar+kasko?

NikolajK
NikolajK Aug 21 '19

Prisen på min Long Range AWD er fortsat den samme - ca. 6400 kr inkl. glas, fri skade, udvidet vejhjælp og værdiforringelse.

Den står så som "Tesla Model 3 Long Range Standart AWD 346HK 5d Aut."

MOS
MOS Aug 21 '19
Citat fra NikolajK

Den står så som "Tesla Model 3 Long Range Standart AWD 346HK 5d Aut."

Hvad hulen er "HK"? Er det den oldnordiske enhed for effekt, som siden blev afløst af SI-enheden Watt helt tilbage i 1907? Det er nu langt over 100 år siden - SUK! Og siden hvornår har en Model 3 haft 5 døre? Eller hvad kan "5d" ellers stå for? Er "Aut." = automatgear? Så vidt jeg ved har en Tesla ikke automatgear, men blot 1 gear med fast udveksling.

Jeg fatter ikke, at IDA Forsikring ikke får ryddet op i de modelbetegnelser. Det er noget rod!

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 21 '19
PulsedriverDK
PulsedriverDK Aug 21 '19

Har fået følgende tilbud fra Claus fra HF Forsikring på 7600,- om året.  

(Prisen kan variere afhængig af diverse forhold, og pt. dækker de Sjælland - men var vist ved at kigge ind i andre områder i DK)


---------------

Som aftalt fremsendes tilbud på din kommende TESLA.   Elite / Fast præmie, Fri kilometer, Vejhjælp, Fri skade samt P-skade

Fri skade:      GRATIS rudeskift / Stenslag (også glastag) - Ingen selvrisiko ved tyveri, røveri, brand, kortslutning, nedstyrtende genstande, eksplosion m.m.
P - Skade:      Dækker "Bilka" buler - selvrisiko 522kr.  

 

Til info - så ydes der 20% rabat på bil, hvis man samler sine forsikringer. Så send din nuværende oversigt til mig, så jeg kan lave et samlet tilbud

---------------  

Forummets indlæg er redigeret af PulsedriverDK Aug 21 '19
bleze
bleze Aug 22 '19
Quote from PulsedriverDK

Har fået følgende tilbud fra Claus fra HF Forsikring på 7600,- om året.  

(Prisen kan variere afhængig af diverse forhold, og pt. dækker de Sjælland - men var vist ved at kigge ind i andre områder i DK)


---------------

Som aftalt fremsendes tilbud på din kommende TESLA.   Elite / Fast præmie, Fri kilometer, Vejhjælp, Fri skade samt P-skade

Fri skade:      GRATIS rudeskift / Stenslag (også glastag) - Ingen selvrisiko ved tyveri, røveri, brand, kortslutning, nedstyrtende genstande, eksplosion m.m.
P - Skade:      Dækker "Bilka" buler - selvrisiko 522kr.  

 

Til info - så ydes der 20% rabat på bil, hvis man samler sine forsikringer. Så send din nuværende oversigt til mig, så jeg kan lave et samlet tilbud

---------------  

Hvad er selvrisiko så? Og er der krav om ekstra sporingssystem?

Forummets indlæg er redigeret af bleze Aug 22 '19
PulsedriverDK
PulsedriverDK Aug 22 '19

5000ca selvrisiko - ingen sporingskrav

 

Forummets indlæg er redigeret af PulsedriverDK Aug 22 '19
PulsedriverDK
PulsedriverDK Aug 22 '19

...dog ingen selvrisiko ved Friskade punkterne som nævnt herover.

Forummets indlæg er redigeret af PulsedriverDK Aug 22 '19
PeterE
PeterE Aug 22 '19

Uanset hvad I vælger, så husk at pris ikke er alting - de skal også være ok når I får en skade. Kig altid på Trustpilot:

Arpe
Arpe Sep 1 '19

Tesla forsikring kan ikke komme til Danmark hurtigt nok. Lyder helt grotesk at de fleste forsikringer tager 11.000+ i selvrisiko mens en "tilsvarende" Mercedes C-klasse kan vælges fra 0 kr. i selvrisiko hvis man ønsker dette.

Det er noget af en mavepuster, med så høj en selvrisiko. Venter stadig en håbløst kamp på LR RWD, men når der så skal vælges forsikring bliver det bestemt ikke nemmere.

Tak for input her i tråden. Vi kommer til at kikke på IDA-forsikring, FDM og Codan (via DJØF), men det ligner pest eller kolera. Håber forsikringsselvskaberne snart ser frugterne af den nyere og billigere Model 3 kontra S/X. 

bskaarup
bskaarup Sep 1 '19
Jeg har selvrisiko på 3050 hos Runa.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »