Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

mbk
mbk Jan 4 '19
Quote from robserob

Det godtnok en dyr omgang med sådan en TM3LR.

Hos IDA for kun kasko og ansvar med et kørselsbehov af 10.000-15.000km, ligger min pris på 9751,5kr med selvrisiko på 11018kr (Den vil de ikke gå under når mærket er Tesla).

Dog ligner det at når jeg fylder 26 her snart bliver det til 8591,5kr.

Det jo dejligt at ens alder er en så stor faktor, på trods af man har kørt bil i over 5 år uden skader (Kørekort som 20 årig, har opført mig pænt :))

Har du 'IDA Guld' samlerabat med?

Jeg synes det lyder helt vildt billigt for en 25årig, jeg tror jeg startede med omkring 7000kr for en 115HK diesel hos IDA som 27 årig. Det er utroligt at de overhovedet vil tilbyde en 25 årig forsikring på en ny bil med knap 350 HK, statistisk er det total hul i hovedet :D 

robserob
robserob Jan 4 '19

Haha ja rent statistisk set er jeg jo stadigvæk i risiko gruppen. Det jo noget af en kraftig bil, især i forhold til den Peugeot 208 jeg kører i ligenu.

Prisen er med studiemedlems rabat. Egenligt troede jeg ikke det var aktuelt eftersom de tidligere ikke tilbød studierabat på bilforsikring, samt at jeg ikke længere er studerende. Men havde lige haft snakket med dem over telefonen grundet nogle andre ting og fandt ud af at man kan beholde studiemedlems priserne indtil man bliver 30 år. Hvilket tog lige godt og vel 1000-1500kr af prisen fra IDA Guld.

Forummets indlæg er redigeret af robserob Jan 4 '19
PatrickW
PatrickW Jan 4 '19

De priser jeg har fået indtil videre:

FDM forsikring:

7200kr med 11000kr i selvrisiko, dog er der flere ting som er friskade dækning på. (25000 km/år)


Bauta:

10200kr med 3000kr i selvrisiko (fri km), har prøvet at presse dem lidt på prisen men har ikke hørt tilbage fra dem endnu

selsoe
selsoe Jan 4 '19

Forudsætter FDM forsikring medlemskab af FDM? Hvis ikke, ser den mulighed ud til at være billigere end IDA hvis man inkluderer medlemskab og prisen er givetvis lavere hvis kørselsbehovet også er.

selsoe
selsoe Jan 4 '19

Svarer lige på mit eget spørgsmål: Ja, det forudsætter FDM medlemskab som starter ved 660 kr/år.

Jeg har lige fået en pris fra FDM forsikring på 6942 kr op til 15.000 km. Selvrisiko er samme 11.018 kr, men den er 0 ved parkeringsskade, brand, lynnedslag, eksplosion, tyveri og røveri af ukendt skadevolder, seriehærværk, nedstyrtning af genstande på bilen, samt reparation på vinduer, spejle og lygteglas. 1500 selvrisiko ved udskiftning af forrude.

Umiddelbart mere attraktivt end IDA forsikring, medmindre man allerede er medlem der.

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Jan 4 '19
PatrickW
PatrickW Jan 4 '19
Citat fra selsoe

Svarer lige på mit eget spørgsmål: Ja, det forudsætter FDM medlemskab som starter ved 660 kr/år.

Jeg har lige fået en pris fra FDM forsikring på 6942 kr op til 15.000 km. Selvrisiko er samme 11.018 kr, men den er 0 ved parkeringsskade, brand, lynnedslag, eksplosion, tyveri og røveri af ukendt skadevolder, seriehærværk, nedstyrtning af genstande på bilen, samt reparation på vinduer, spejle og lygteglas. 1500 selvrisiko ved udskiftning af forrude.

Umiddelbart mere attraktivt end IDA forsikring, medmindre man allerede er medlem der.

ja kort fortalt er selvrisikoen på de 11.000 kun på skader som du selv har forvoldt, så jeg syntes deres forsikrings betingelser er okay

 

 

mbk
mbk Jan 4 '19

@selsoe

IDA er 880kr/kvartal, men er fradragsberettiget, så er der også en del fine arrangementer, adgang til jurist har jeg haft meget gavn af til gennemlæsning af kontrakter ved jobskifte, jeg havde nogle klausuler der skulle navigeres i etc. IDA Forsikring er ret billig på Tesla, men deres andre forsikringer har jeg ikke kunnet finde billigere andre steder, nok til at betale for mit kontigent. Ved de skader jeg har haft har jeg fået rigtig god service, så jeg er glad kunde.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 4 '19
robserob
robserob Jan 4 '19
Jeg har også været yderst tilfreds med IDA. Har godt nok ikke oplevet nogen skader på nogen af mine forsikringer, så det kan jeg ikke helt kommentere på. Men prisen på deres andre forsikringer er gode og de er venlige i telefonen :) Med min alder har de hvert fald altid været billige indenfor bilforsikring.
jramskov
jramskov Jan 4 '19

Jeg har fået pris fra Finansforbundet (Tryg gruppeforsikring). Virker til at være cirka samme pris som PatrickW har fået fra FDM.

Kejseren
Kejseren Jan 4 '19

FDM's virker OK, når selvrisiko er 0 ved de skader. Er ofte dem man løber ind i, synes jeg. Min nuværende bil er blevet ridset bagpå ved parkering af en, der skred uden at afgive oplysninger, og den har fået et stenslag eller noget andet bagpå igennem lakken forleden dag.

ml
ml Jan 4 '19
Citat fra mbk

@selsoe

IDA er 880kr/kvartal, men er fradragsberettiget, så er der også en del fine arrangementer, adgang til jurist har jeg haft meget gavn af til gennemlæsning af kontrakter ved jobskifte, jeg havde nogle klausuler der skulle navigeres i etc. IDA Forsikring er ret billig på Tesla, men deres andre forsikringer har jeg ikke kunnet finde billigere andre steder, nok til at betale for mit kontigent. Ved de skader jeg har haft har jeg fået rigtig god service, så jeg er glad kunde.

Hvis man har billigere fagforening et andet sted, så har IDA også et abonnement til 289/kvartalet, som netop giver adgang til forsikringer og events. 

Har du nogle tilvalg til din Tesla forsikring hos IDA? 

TMD
TMD Jan 6 '19

Jeg har talt lidt med FDM Forsikring (Tryg), og de siger at "panorama eller glastag" ikke er med i glasforsikringen. Jeg har så spurgt tilbage, om hvilke glas, der så ikke er dækket. Tesla's glas tag består jo af 3 dele: forrude, øverste tag og bageste tagdel/bagrude.

christer
christer Jan 8 '19
Min Model S85 fra 2014 er forsikret i Alka til 6.500 i årlig præmie med 2.000 i selvrisiko. Nu har jeg lige talt med dem om at jeg skifter til en Model 3 AWD LR som koster 560.000 kr. Nu vil de have 18.000 i årlig præmie!!! Det er selvfølgelig uacceptabelt så jeg skifter til et andet selskab hvor jeg vil samle alle mine forsikringer. Jeg vil læse tråden her igennem for inspiration til mere kundevenlige selskaber! :)
jrjensen
jrjensen Jan 9 '19

@mbk @robserob m.fl.

Har nu også fået tilbud fra IDA forsikring. Priser og selvrisiko var som tidligere stillet i udsigt.

1) De ville (i hvert fald i mit tilfælde) godt forsikre Model 3 LR AWD Performance hvis jeg skulle få lyst. Det ville koste ca 300 kr ekstra/år ift. LR AWD ved identiske tilvalg og selvrisiko. Hvis så bare registreringsafgiften ikke gjorde så ondt kunne det godt have fristet...

2) Deres tilbud gælder 30 dage, så man skal "forny" tilbuddet når man kender leveringsdatoen.

3) Gamle kunder har tidligere været vant til at selvrisikoen blev fordoblet ved udlån. Det gør den ikke længere. Ved udlån til kører under 26 år forhøjes selvrisikoen med ca 3200 kr.

4) Man kan nu vælge modellerne "Tesla Model 3 Long Range Standart AWD 346HK 5d Aut" og "Tesla Model 3 P75 EL EL Performance AWD 450HK 5d A" inde i forsikringsberegneren (under 2019 årgang).

Jeg fik ikke "rabat" i forhold til forsikringsberegneren.

Barebones (ansvar og kasko, uden tilvalg) priser er for mig (9000 Aalborg, over 40 år, +5 år med egen bil, 0 skader de sidste 3 år, kørselsbehov 20.000km/år, selvrisiko 11.018kr, max 30.000kr ekstraudstyr):

Model 3 LR AWD: 5486,50kr (guld 4647,50kr)

Model 3 LR AWD Performance: 5842,50kr (guld 4947,50kr)

Jeg har ikke lagt mig fast på tilvalg endnu, men tror det bliver inkl Førerforsikring, Friskade og Glas, Parkeringsskade, LåneBil Ekstra, Værdiforringelse og excl Unge bag rattet, Vejhjælp, Udvidet Vejhjælp.

I så fald er de tilsvarende priser:

Model 3 LR AWD: 6639,50kr (guld 5619,50kr)

Model 3 LR AWD Performance: 7007,50kr (guld 5929,50kr)

Jeg vil så overveje om jeg skal tilkøbe vejhjælp efter de første 4 år, som Tesla umiddelbart dækker... Er der nogen, der har noget input til om Teslas vejhjælp er tilstrækkelig?

Håber det hjælper, og spørg endelig.

Forummets indlæg er redigeret af jrjensen Jan 9 '19
PeterE
PeterE Jan 9 '19

Køb vejhjælp - også de første 4 år. Tesla hjælper dig hvis bilen har tekniske problemer, ikke hvis du er blevet påkørt eller lign, så skal du selv få bilen væk fra vejen.

jrjensen
jrjensen Jan 9 '19

Tak

Det vil jeg tilkøbe så. Til info er det ca +100 kr/år. Det bliver til ca. +370 kr/år for Udvidet vejhjælp.

P85DK
P85DK Jan 9 '19
Citat fra jrjensen

Hvis så bare registreringsafgiften ikke gjorde så ondt kunne det godt have fristet...
 

ca. 60.000 i registreringsafgift på en 450hk, 0-100 km/t under 4s bil er på ingen måde noget at klage over. Ja, det havde da været federe hvis du sparede de 60K, men du betaler mere i afgift hvis du henter en 19 år gammel Audi TT Roadster til Danmark med skaldede 225hk og en markedsværdi på 150.000 ...

jrjensen
jrjensen Jan 9 '19
Citat fra P85DK
Citat fra jrjensen

Hvis så bare registreringsafgiften ikke gjorde så ondt kunne det godt have fristet...
 

ca. 60.000 i registreringsafgift på en 450hk, 0-100 km/t under 4s bil er på ingen måde noget at klage over. Ja, det havde da været federe hvis du sparede de 60K, men du betaler mere i afgift hvis du henter en 19 år gammel Audi TT Roadster til Danmark med skaldede 225hk og en markedsværdi på 150.000 ...

Det er som altid et spørgsmål om hvor den enkeltes økonomiske smertegrænse ligger, det er der nok mange herinde der kan sætte sig ind i.

Du har ret i at ca 60.000 er billigt set i sammenhæng med ICE biler.

Og så er der også lige den krølle at man ikke ved om de 60.000 kr (plus afgift af tilkøb, f.eks AP) en dag bliver devalueret til nær 0 hvis politikerne igen skifter afgiftsregler (har personligt prøvet det i mindre målestok et par måneder efter nykøb)...

P85DK
P85DK Jan 9 '19

60.000 kr. er stort set afgiften hvis du max'er tilvalg ud, så hvis de 60.000 kr. er for meget, så vælg den i sort uden autopilot :-)

sorenfriis
sorenfriis Jan 9 '19

Tak for den nyhed om forsikringspræmier. Det lyder da rimeligt godt med IDA.

Selv med en del tilvalg er det vist klart det billigste indtil videre.

Jeg kender intet til IDA. Jeg kan ikke helt blive klog på, om et medlemsskab af IDA er medlemsskab af en A-kasse (som jeg ikke umiddelbart er interesseret i), eller om det bare er en "klub" for ligesindende i forhold til de fagområder, medlemmerne beskæftiger sig med?

Jeg kunne måske nok lære at leve med at være medlem af en A-kasse/Fagforening med den forsikringsrabat det kan give :-)

Forummets indlæg er redigeret af sorenfriis Jan 9 '19
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »