@SuneH , det var lige den kombination jeg var sikker på virker. Altså Schuko blå -blå rød - UMC hvor går det galt? Det virker da herhjemme!
/Poul Erik
@SuneH , det var lige den kombination jeg var sikker på virker. Altså Schuko blå -blå rød - UMC hvor går det galt? Det virker da herhjemme!
/Poul Erik
Poul Erik, problemet er ikke ledningerne - de er garanteret korrekt samlet :-) Det er den norske jordforbindelse som efter sigende skulle være dårlig/anderledes end i DK. Og det ændrer dine kabler ikke på :-)
Måske Hilbert eller andre med norsk erfaring kan uddybe problematikken omkring norsk jord?
Hej, jeg har netop opladet med en hjemmelavet adapter fra Rød CEE til Blå CEE til Schuko uden problemer i Oslo :-) Dog lyste Tesla UMC'en rødt men da jeg vente Schuko stikket om virkede det fint(Den skal vist ha fasen i den rigtige side) :-) 14-16 km/t ikke vildt hurtigt men skal man holde der længe er det super :-)
Jeg var klar over dette og prøvede derfor at "vende Schuko'en begge veje" på de stik jeg prøvede. Du må have ramt en med en god jordforbindelse :-)
Men super at det virkede for dig, og man skal da klart gøre forsøget når nu man har alle adaptere og kabler :-)
Vil det sige, at hvis man anskaffer sig et norsk UMC-kabel til at have liggende i bilen, så er man også her i landet sikret imod destinationer med dårlig eller ingen jordforbindelse og derfor fri for at medbringe jordspyd?
Min Tesla er fra Norge og den UMC jeg fik med kan lade helt uden jord forbindelse.. Om det er smart at gøre kan man diskutere - men den kan.
vh, Erik
Nogen der har kørt turen Göteborg-Lindvallen? Vi skal på skiferie i uge 5, og spekulerer lidt på om det kan blive et problem at køre de 250 km fra Karlstad til Lindvallen i et hug, hvis der er hård frost i Sverige på det tidspunkt. Er det lige til grænsen, eller bliver det klaret uden nervøse miner.. :-) Kører S85D
Gronkjaaer - har ikke selv kørt turen men det bør ikke være noget problem hvis du lader bilen næsten helt op på den sidste supercharger. Du bør undersøge om du kan få sat bilen til at lade med det samme når du kommer frem. Vi skal til Sælen i uge 7 og der er en gratis 11KW type 2 lader. Vh Peter
Jamen jeg er sikker på at der alm. 220v stik ved hytterne, til de gamle volvo motorvarmere..:-) ellers er der jo 11kw. type2 lader ved sæltorvet...
Har selv lavet alle adaptere.. Men tak for rådet!..
Håber der kommer en ind i tråden som har kørt turen, det er den jeg er mest nervøs for. Altså om man kan tage karlstad til Lindvallen i et hug. Tænker på worst case tilfældet. -20gr. lidt vind, sne på vejene osv.
Overvejer selvflg. også at køre Göteborg via trysil til Lindvallen. Selvflg. også en mulighed, men lidt mere bøvlet, men så er man ihvertfald sikker på at kunne nå frem.
Kører til branäs ugen før dig, det lige i nabolaget.
Det er min plan at køre Helsingborg - Uddevalle lige under 300km, i et stræk.
Et stop i Karlstad, og så afsted.
Har egentlig gode erfaringer med snekørsel, det skal være virkeligt slemt hvis man ikke kan holde den under 280wh/km.
Jeg ville ikke være videre nervøs for turen derop. Men er man nervøs anlagt er en 100% ladning i karlstad nok at foretrække.
På http://uppladdning.nu/Map.aspx vil du kunne se flere ladestandere på din vej til Sälen.
Køre du med Tagboks?
Overvejer at låne en boks til turen.
Så er der nogen der vil udleje, smid gerne en ny post op et sted.
Jeg låner gerne mine tagbøjler ud til andres vintertur.
- R
Jeg har en tagboks, som jeg lejer ud. Jeg skal kun selv bruge den i uge 7 :-)
Jeg bor lidt nord for København.
http://www.dba.dk/annonce/1028040446/kvittering/?ft=ryi
Jeg er forholdsvis ny Tesla ejer. Fik bilen I sommers (85D) og er rigtig rigtig tilfreds MEN jeg må indrømme at det kolde vejr har taget mere på forbruget end jeg havde forventet.
Vi står og planlægger skiferie som I år går til Østrig - det tættere vi kommer på afrejse det mere bekymret bliver jeg - kan jeg komme langt nok til at kunne klare mig med de tilgængelige SUC langs motorvejen, hvor tit skal jeg ind og lade – hvor meget ekstra tid kan jeg forvente turen vil tage ift. at tage diesel bilen osv osv.
Det bliver spændende - så hvis en af jer har erfaringer med turen igennem tyskland I det kolde vejr og evt. nogle gode råd til evt. kabler jeg burde medbringe eller noget jeg slet ikke har tænkt på høre jeg meget gerne fra jer.